Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det mange ting som først var i militær bruk, men som senere har blitt brukt sivilt uten at det kalles militært i dagligtale av den grunn. F.eks. flere typer stål, jetmotoren, flere oppfinnelser innen atomteknologi, walkie-talkie, GPS og det som senere ble internett—bare for å krangle … Et vanlig jetfly blir ikke et militærfly, selv om det har jetmotor …

Lenke til kommentar

NGZ, jeg skjønner ikke at du orker å bruke så mye tid på å spre feil informasjon. Keep it going så blir du kanskje en kandidat til årets pirk her på forumet.

Jeg leser til eksamen. Mao. har jeg ikke bedre ting å finne på. :p

Vurderer en tur på butikken for å kjøpe meg militærsmør nå, altså.

Den type butikk der du får cargobukser det står "armybukser" på, o de i et hele tatt finnes, selger vel også militærlighet, militærsokker, militæfyrstikker, militærfiskesnøre og militærbokseåpner. Noen som har sett Terkel i Knipe her? :D "Det er millitært!"

Tror de eenste som insistrer på å si at de går med armybusker om de har på seg cargobukser er av samme type.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ola Dunk sin julebordsuniform

-Sort dress fra Dressmann, størrelse for stor, alle knapper kneppet igjen.

-Firkant sko, matt farge...så faktisk et par karer i Dress og arbeidsko.

-XL skjorte (sort farge, og med hvit slips om personen føler seg stylish)

Generelt mye sort og stort som er ute å går.

Lenke til kommentar

Sort skjorte og sort dress kombinert, er nok noe av de verste som finnes, ta en tur ut på byen i oslo og en tier på at du ihvertfall ser et par hundre utlendinger med akkurat det antrekket.

EDIT: Vet ikke om det var tilfellet i posten over.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Virkelig? Så standard bukser til diværse militære enheter er ikke cargo bukser?

Dummeste jeg har hørt ;)

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen akkurat...

Northern har helt rett. Et annet begret for cargo-bukse er army-bukse. Stikk innem en klesbutikk som selger disse i svart/grønn/brunt/grått, og se på merkelappen. Pleier å stå "armybukse" på dem.

Nei. Går du innom en normal klesbutikk står det IKKE "armybukse" på cargobuksene deres. Herregud, hvor dum er du?

Å ty til personangrep er svakt.

Trenchcoat er vel også pr def. militærjakke. Ingen som kaller det dét likevel.

Trenchcoat ble designet for bruk av offiserer i skyttergravene i 1VK. Skyttergrav = trench. Folk likte tydeligvis det opprinnelige navnet.

Endret av Northern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...