feggy Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Trenchcoat er vel også pr def. militærjakke. Ingen som kaller det dét likevel. 2 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Nå er det mange ting som først var i militær bruk, men som senere har blitt brukt sivilt uten at det kalles militært i dagligtale av den grunn. F.eks. flere typer stål, jetmotoren, flere oppfinnelser innen atomteknologi, walkie-talkie, GPS og det som senere ble internett—bare for å krangle … Et vanlig jetfly blir ikke et militærfly, selv om det har jetmotor … Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Advarsel: Sterke bilder Haha! Beste jeg har sett på ei stund. Menneskeheten er dømt. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Mye rart på lookbook, men han her. What is this I don't even... Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Den mexikanske narkokartell-stilen på forrige side er noe av det rareste jeg har sett. Sammen med han kisen på Lookbook Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 NGZ, jeg skjønner ikke at du orker å bruke så mye tid på å spre feil informasjon. Keep it going så blir du kanskje en kandidat til årets pirk her på forumet. Jeg leser til eksamen. Mao. har jeg ikke bedre ting å finne på. Vurderer en tur på butikken for å kjøpe meg militærsmør nå, altså. Den type butikk der du får cargobukser det står "armybukser" på, o de i et hele tatt finnes, selger vel også militærlighet, militærsokker, militæfyrstikker, militærfiskesnøre og militærbokseåpner. Noen som har sett Terkel i Knipe her? "Det er millitært!" Tror de eenste som insistrer på å si at de går med armybusker om de har på seg cargobukser er av samme type. 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Advarsel: Sterke bilder Alle ser innavla ut. 6 Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ola Dunk sin julebordsuniform -Sort dress fra Dressmann, størrelse for stor, alle knapper kneppet igjen. -Firkant sko, matt farge...så faktisk et par karer i Dress og arbeidsko. -XL skjorte (sort farge, og med hvit slips om personen føler seg stylish) Generelt mye sort og stort som er ute å går. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Sort skjorte og sort dress kombinert, er nok noe av de verste som finnes, ta en tur ut på byen i oslo og en tier på at du ihvertfall ser et par hundre utlendinger med akkurat det antrekket. EDIT: Vet ikke om det var tilfellet i posten over. Endret 11. desember 2011 av Muffinss Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Gjerne sort pinstripe i tillegg. Flaut. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Sort dress brukes bare i begravelser og pretensiøse gallamiddager. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Ikke at jeg har noe peiling, men -Svart skjorte med hvitt slips -Dress uten slips med åpen skjorte som går over dressjakken -Folk som går med slips som ikke er strammet. 1 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Virkelig? Så standard bukser til diværse militære enheter er ikke cargo bukser? Dummeste jeg har hørt Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen akkurat... Northern har helt rett. Et annet begret for cargo-bukse er army-bukse. Stikk innem en klesbutikk som selger disse i svart/grønn/brunt/grått, og se på merkelappen. Pleier å stå "armybukse" på dem. Nei. Går du innom en normal klesbutikk står det IKKE "armybukse" på cargobuksene deres. Herregud, hvor dum er du? Å ty til personangrep er svakt. Trenchcoat er vel også pr def. militærjakke. Ingen som kaller det dét likevel. Trenchcoat ble designet for bruk av offiserer i skyttergravene i 1VK. Skyttergrav = trench. Folk likte tydeligvis det opprinnelige navnet. Endret 12. desember 2011 av Northern 1 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Det navnet kom av at folk brukte trenchcoat som en betegnelse på uniformsytterjakkene til soldater som kom hjem fra skyttergravskrig og fortsatte å bruke jakkene. Altså et sivilt navn på et (i utgangspunktet) millitært plagg. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Var soldatene selv som kalte regnkåpen for trenchcoat. Regnkåpe opprinnelig kun for offiserer. Endret 12. desember 2011 av Northern Lenke til kommentar
SML Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Sort dress brukes bare i begravelser og pretensiøse gallamiddager. Man bruker vel forsåvidt smoking/kjole og hvitt i "pretensiøse gallamiddager" Sort dress er forebeholdt begravelse. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Gjerne sort pinstripe i tillegg. Flaut. Ouch… Til mitt forsvar så er det en levning fra tiden før jeg visste bedre, og jeg har enda ikke fått anledning til å handle inn noe bedre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Type Facebook-bilete skal sensurerast og ver venleg å ikkje siter bilete.3 innlegg er borte vekk. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 HÆ? Finnes det ikke-sorte dresser nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå