baBuShKa Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) 1. Jeg misliker den stilen der man har på seg dress og tskjorte under. Men ingen skjorte.. For å gjøre det enda verre: Convers på beina.. huff! 2. Militær/jeger-stilen. Voks opp.. Hva skal man med armybukse og grønn t-skjorte midt i byen etter.. Gjømme seg for måkene eller noe sånt? Kle deg fint i offentlighet, og spar det andre til fritiden/vilmarken. Syns det er deilig å ta på seg en tykk, grå ullgenser, M77-støvler og litt villmarksklær når jeg er ute og fisker ol.. Men ikke i byen. 3. Menn som går med uggs, og jentesko generelt. Eller joggesko for den slags skyld.. Endret 10. desember 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Ser virkelig ikke hva som er galt med cargo bukser og boots i byen. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Anti LFC Skrevet 11. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 2011 Folk med svart skjorte og hvitt slips. Kryr av dem nå som julebordsesongen er over oss... 11 Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Folk med svart skjorte og hvitt slips. Kryr av dem nå som julebordsesongen er over oss... QFT. 2 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) ^ hehe! Har nok sett den komboen en del ganger i år Ser virkelig ikke hva som er galt med cargo bukser og boots i byen. Kanskje det ikke er noe galt i det, men det er mitt synspunkt. Ikke meningen at andre skal ta det så veldig nært/bokstavelig til seg Sikter ikke til deg, men sånn generelt. Endret 11. desember 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Kanskje det ikke er noe galt i det, men det er mitt synspunkt. Ikke meningen at andre skal ta det så veldig nært/bokstavelig til seg Sikter ikke til deg, men sånn generelt. Jeg kommenterte bare Personlig så er jeg ikke særlig begeistret for "snowboard" stilen. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ser virkelig ikke hva som er galt med cargo bukser og boots i byen. forskjell på cargobukser og militarbukser. Fyr i camobukser, boots og skogsgrønn/"ørkenfarget" t-skjorte får meg til å tenke "kom ikke inn på befalsskolen og har enda ikke kommet over det/gleder seg til å bli gammel nok til førstegangstjenesten å være awesome mil-badass." Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Cargobukser er per definisjon "militærbukser". Trenger ikke å ha kamuflasje for å være militært vet du. 1 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er det dummeste jeg har hørt. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Virkelig? Så standard bukser til diværse militære enheter er ikke cargo bukser? Dummeste jeg har hørt Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Cargobukser=militærbukser, akkurat ja. Ikke glem at hatt og sykkelhjelm = beret, sånn mens du er i gang... red: Og sokker! Alle militærenheter har sokker på ustyrslisten. Endret 11. desember 2011 av NgZ Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Skjerpings. Oppfører dere som noen prippne sosser =P Endret 11. desember 2011 av Northern 4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Sier han som begynte å hevde at andre tar feil når det var han selv som tabbet seg ut. Hva oppfører du deg som da? Endret 11. desember 2011 av NgZ Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Cargo bukser ble først benyttet av og designet for Britiske soldater på 30-tallet. Hvem tok feil sa du? Edit: Skal dere prøve å gjøre narr av folk så kan det jo være en idé å ha rett. Endret 11. desember 2011 av Northern 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Men du kaller dem selv cargo-bukser (eller "cargo bukser" da, men det skal ikke være helt enkelt, heller). Hvorfor? Jo, fordi det er det navnet de har i dag. Og fordi de skiller seg fra camo-bukser - som på folkemunne kalles "militærbukser". Skulle man kalle alt som var blitt oppfunnet eller brukt av militæret for militær-ditt og militær-datt, hadde vi måttet bruke det i veldig mange sammenhnger. For eksempel måtte vi kalt margarin for militærsmør - men merkelig nok har jeg aldri hørt noen insistere på å gjøre akkurat det. Hvorfor? Om jeg skal gjette, er det fordi det er fullstendig meningsløst å omtale ting på den måten. I tillegg er det direkte villedende - om man kaller noe "militær-x" er det jo nettopp for å understreke at x er noe militært. Det er ikke noe militært over en beige cargo-bukse som Ola Nordmann daffer rundt med i Syden. Den er sivil, og det kan som regel de fleste se. Dermed blir det meningsløs å kalle den en militærbukse, når den primært er et sivilt plagg. En camobukse, derimot, er utpreget militær fordi den er langt mer vanlig i militæret/stridende styrker enn blant sivile. Det handler om å kommunisere effektivt og tydelig. Det gjør man ikke om man kaller envanlig, plain cargobukse for en militærbukse når du skal beskrive den - ingen skjønner hva du mener. Akkurat som ingen på butikken skjønner hva jeg vil ha om jeg sier at jeg skal ha soldatsmør. Og ingen på bensinstasjonen forstår meg når jeg roper "Hei, fyllekis! Kan jeg få litt skvalpevann på osehjulet?" heller. De ser bare rart på meg. 6 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Designet for og brukt av militære styrker. Og etterhvert vanlig blant allmenheten. Og igjen, var snakk om designet. Designet er fremdeles militært. Edit: Ironisk nok var de første modellene khaki. Endret 11. desember 2011 av Northern 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Northern har helt rett. Et annet begret for cargo-bukse er army-bukse. Stikk innem en klesbutikk som selger disse i svart/grønn/brunt/grått, og se på merkelappen. Pleier å stå "armybukse" på dem. Og det trenger ikke være kammo på den, da jeg var i sjøforsvaret, hadde vi marineblå uniform. Så her er det andre enn Northern som må passe på hva de sier. NGZ, jeg skjønner ikke at du orker å bruke så mye tid på å spre feil informasjon. Keep it going så blir du kanskje en kandidat til årets pirk her på forumet. Nå må du leve opp til signaturen din, for det er svært irriterende når andre skal pirke på andre, spesielt når man ikke har peiling og når vedkommende faktisk har rett. Endret 11. desember 2011 av baBuShKa 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Analmeth Skrevet 11. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 2011 Advarsel: Sterke bilder 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå