fkm Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 What? Hvitt slips i begravelse? Hvorfor i alle dager skulle man brukt det? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 "Bad boy" looken med en utringen tskjorte og "røffe" detaljer. Jøss, syns jeg liksom har sett noe lignende før... 3 Lenke til kommentar
SML Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 What? Hvitt slips i begravelse? Hvorfor i alle dager skulle man brukt det? Leste et sted at svært nære venner og sønner til avdøde osv skal bruke hvitt slips. Fant link her; http://no.wikipedia.org/wiki/Kleskode#Begravelse Vet ikke hvor troverdig det er, og ville selv brukt sort slips. Bare sier at eneste gangen jeg ikke ville avskydd noens antrekk ville vært i denne situasjonen. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nå sa Wikipedia-artikkelen at slipset også skulle være av polyester.... Lenke til kommentar
fkm Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Er jeg blind? Jeg kan ikke se noe som helst om hverken at slipset skal være hvitt eller laget av polyester i den artikkelen. Uansett vil jeg tørre å påstå at det er helt feil. Jeg har aldri sett eller hørt om det, og det høres rett og slett dumt ut. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det var der for 15 minutter siden ... Men nå er det borte ... Har du fikset det Henrik? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ja, bestemte meg for å skjerme resten av verden. Her er det som faktisk stod før jeg endret; Ved en begravelse bæres mørk dress av mannlige begravelsesgjester, med sort slips til hvit skjorte. Hvitt slips (fremdeles til hvit skjorte) bæres kun av mannlige pårørende (primært sønner, brødre og svært nære venner). Disse slips skal være av polyester i stedet for silke. Dette for å holde slipset tradisjonelt og enkelt. Slike slips kan kjøpes i handelen, er billige og går under betegnelsen "Begravelsesslips". Damer bør bære kjole, enten kne- eller ankellang. Bare ben skal unngås; bruk nylonstrømper. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Så polyester anses som tradisjonelt, og ikke silke? Altså, plastikk mer tradisjonelt enn et flere tusen år gammelt stoff? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg gjetter på at det er en tradisjon fra et annet land, mtp. at det står at man skal kunne kjøpe slips i begravelsen, noe man ikke kan i Norge. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Fant ut at jeg ikke var så fan av skinnskjorte, utseendet stod ikke akkurat i stil med prisen. EDIT: Glem det jeg sa! Kombinert sammen med denne kunne det blitt et jævlig fresht antrekk Endret 3. mars 2011 av AnewZ Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hahahahha, uten tvil det drøyeste jeg har sett på lenge! Lenke til kommentar
Nash Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Seriøst, HVEM kjøper sånt? (utenom rikingen) Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Haha, legg inn et bilde av shortsen også, bare for å gjøre antrekket komplett Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvis jeg noengang blir oljebaron i Texas skal jeg gå med det der og en stetson hatt. Inntil videre forholder jeg meg rolig. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvorfor lager noen det plagget? Det er jo enda mer lol enn klær på catwalken. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Sånn her AnewZ? God kvalitet på bildet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå