henrikwl Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 PS: Alle må begynne å si überkönig. Det er så phett azz. Jeg hadde en periode på videregående (ca. 10 år siden) hvor jeg prøvde å innføre det begrepet, uten hell. Bedre lykke denne gang. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Takk for det. Jo, det er min livs misjon å innføre dette begrepet som fast inventar i det norske vokabular. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvorfor akkurat überkönig? Hvorfor ikke ausgezeichnet eller wunderschön? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Lite som slår affengeil. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Apedeilig? Korrekt. Selv om det kan bli vanskelig å oversette direkte Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Stemmer for wunderschøn jeg, lettere å huske! Lenke til kommentar
SlettProfil Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Den som grunnla det tyske språk fortjener en fredspris og en ol-medalje. Wolfgang Schweisteiger, hadde man bare hatt et så überkönig navn å signere papirer med. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Mann, dieser Scheiss ist so affengeil und überköniglich, da wird ja der Hund in der Pfanne verrückt. Fantastisk språk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Kanskje et fantastisk språk, men det var et helvete å lære, med all grammatikken 1 Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Mann, dieser Scheiss ist so affengeil und überköniglich, da wird ja der Hund in der Pfanne verrückt. Fantastisk språk. Da blir hunden i pannen gal? Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Mann, dieser Scheiss ist so affengeil und überköniglich, da wird ja der Hund in der Pfanne verrückt. Fantastisk språk. Da blir hunden i pannen gal? For det første kan du ikke oversette hvert enkelt ord og forvente en god setning, og for det andre så er det noe man sier i Tyskland som betyr at noe er en utrolig historie (utrolig som i absurd, ikke i positiv forstand). Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Oja ok kjente ikke til det uttrykket. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Kanskje et fantastisk språk, men det var et helvete å lære, med all grammatikken Snarere tvert i mot, mener jeg. Tysk grammatikk er bygd opp på en regelmessig og grei måte - det finnes regler for alt, og i de tilfellene hvor det er unntak fra reglene så finnes det en regel for det også. Fransk, derimot, er propfullt av unntak og spesialtilfeller som man bare må vite om på forhånd. Det er et mareritt det. 1 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Snakker vi lunsj eller? Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 haha er ikke det fra H&M greiene? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jo. Der er det bare å velge og vrake egentlig Mye snacks.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Haha, tror jeg må ta en titt der igjen! Tydeligvis mye snadder jeg har misset. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Snakker vi lunsj eller? -rosa mann- http://www.youtube.com/watch?v=ULMtJQv49mo&feature=related Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå