Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva slags stil liker du ikke å se?

Anbefalte innlegg

Jack&Jones er for folk som ikkje tør å gå for ein eigen stil. Typisk markedsgruppe er 19 år gamle elektrikarlærlingar, folk over 20 som kjem i frå lågkulturelle strøk + anna rask som ikkje tør å oppdage andre ting. Beklager, men eg kjenner at eg blir skikkelig provosert når eg ser ein som er dressa opp i frå topp til tå med plagg i frå J&J. Vedkomande kunne like gjerne ha tatovert inn "loser" over heile trynet.

Now, eg er ikkje like kritisk til HM, men er mykje crap der også. Dei kvite underplagga er derimot heilt greie.

edit: + at sjansen for å dukke opp på eit vors/uteplass med EKSAKT same outfit som loser-kompisen din er ganske stor ved kjøp av cheezye J&J-tshirts med print.

Jau, det er en safe stil, for å ikke snakke om at prisen generelt sett er overkommelig. Det har ikke slått deg at noen velger å bruke mindre tid og penger på klær enn andre da? Noen foretrekker frossenpizza, andre mekker seg 3 retters. :)

disse stilene er da fete:

creedenceclearwaterrevival.jpg

metallica_wallpaper_07.jpg

Justice_band.jpg

ikke fullt så kult:

surfende%20kontormann.jpg

Kontorrotter. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jack&Jones er for folk som ikkje tør å gå for ein eigen stil. Typisk markedsgruppe er 19 år gamle elektrikarlærlingar, folk over 20 som kjem i frå lågkulturelle strøk + anna rask som ikkje tør å oppdage andre ting. Beklager, men eg kjenner at eg blir skikkelig provosert når eg ser ein som er dressa opp i frå topp til tå med plagg i frå J&J. Vedkomande kunne like gjerne ha tatovert inn "loser" over heile trynet.

Now, eg er ikkje like kritisk til HM, men er mykje crap der også. Dei kvite underplagga er derimot heilt greie.

edit: + at sjansen for å dukke opp på eit vors/uteplass med EKSAKT same outfit som loser-kompisen din er ganske stor ved kjøp av cheezye J&J-tshirts med print.

jeg har aldri kjøpt noe derfra men du høres jo ut som en KJEMPEFAG som bryr seg så jævlig om hva andre har på seg.

Lenke til kommentar

Misliker egentlig ikke noen stiler, så lenge de passer de folkene som har stilen. Eneste jeg misliker er stilen til i klassen min, som er sånn "gammelmann"-stil. Buksa så langt opp man klarer å få den, og skjorter (gjerne med en hettegenser utenpå :p ) osv. Det synes jeg ser stygt ut, om man er yngre enn 60 år.

Lenke til kommentar

Jeg var innom 5-6 butikker i dag og letet etter en fin peacoat, og den uten tvil fineste av dem fant jeg på H&M til 800kr. De som var å finne i andre butikker var direkte forferdelige, med alt for mye dilldall og sånt på. Det virker så sært for meg å ta utgangspunkt i noe som var kjempebillig (sjømannsjakken fra gammelt av) og gjøre den "pen" ved hjelp av mønsker og sære knapper og glidelås (!), i stedet for å satse på sjarmen med selve plagget. Hadde ikke H&M hatt den ville det nok blitt Fretex, dyre klesbutikker har så mye fælt. Det hjelper ikke at de tar 2800kr for jakken, men når den i tillegg ser så tåpelig ut så blir jeg litt frustrert.

Jeg kan legge til en ting på listen, og det er gutter som jobber i klesbutikker. Stilen deres er alltid så midlertidig, de hadde sett kjempeteit ut ifjor og vil huskes som kjempeteite neste år, men akkurat nå hopper de på den stilen som er mest moderne i stedet for å skape en identitet med en særegen stil. Det virker bare så trasig at man kjøper en cardigan til 1200kr, så kan man bare bruke den en sesong før den plutselig blir ut av stil. Noen vil kanskje si at å følge moten så slavisk er en identitet, men det blir for inkonsekvent for meg. Jeg vil helst kjenne meg selv igjen, og heller gjøre små forandringer etterhvert.

Lenke til kommentar
Jeg kan legge til en ting på listen, og det er gutter som jobber i klesbutikker. Stilen deres er alltid så midlertidig, de hadde sett kjempeteit ut ifjor og vil huskes som kjempeteite neste år, men akkurat nå hopper de på den stilen som er mest moderne i stedet for å skape en identitet med en særegen stil. Det virker bare så trasig at man kjøper en cardigan til 1200kr, så kan man bare bruke den en sesong før den plutselig blir ut av stil. Noen vil kanskje si at å følge moten så slavisk er en identitet, men det blir for inkonsekvent for meg. Jeg vil helst kjenne meg selv igjen, og heller gjøre små forandringer etterhvert.

Da handler du ikke i de rette butikkene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...