Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg over alle tenårignene iført dress som absolutt skal brette ut skjortekragen over dressen for å kopiere den italienske mafiaen. Irriterende stygt.

Det, og at de ikke stapper skjorta ned i bukse, ikke knepper opp kraven og lar slipset (gjerne med en 4x windsor) henge og dingle. Noen er vel nødt til å være rebeller/tullinger.

 

Edit:

F3DE3E34DF81A7176FC8E7DC8E367.jpg

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over alle tenårignene iført dress som absolutt skal brette ut skjortekragen over dressen for å kopiere den italienske mafiaen. Irriterende stygt.

Det, og at de ikke stapper skjorta ned i bukse, ikke knepper opp kraven og lar slipset (gjerne med en 4x windsor) henge og dingle. Noen er vel nødt til å være rebeller/tullinger.

 

Edit:

 

Morsomt det der. Ser at lillesøstera mi på 15 har lagt ut bilder fra juleball på Facebook. Mange tøffinger i konfdressen, skatesko, hatt, oppbrettet skjortekrage og et halvknyttet slips rundt halsen. Det beste av alt er at disse gutta skriver kommentarer som "Suit up!! ;D" osv. under bildene.

 

Jaja, de lærer vel en gang ...

 

 

Lenke til kommentar

Det gjør jeg. Er noe som heter etikette og oppdragelse.

Idag skal jo ungdommen bli voksne så fort, så da får de oppføre seg som voksne også. Barn derimot gir jeg F i hvordan kler seg, selv om jeg trekker litt på smilebånda om foreldrene har kledd opp ungen pent.

 

Da mangler isåfall 90% av norske 15-åringer både etikette og oppdragelse... Er også noe som heter økonomi. Tviler dessuten på at folk her kledde seg pent i den alderen(meg innkludert), så det blir i mine øyne litt feil å kritisere på den måten. Om en er voksen eller ei handler vel strengt talt ikke om klesstilen til vedkommende, men heller om sinnstilstand.

 

OT - Klesbutikkene burde generelt sett informert/vieledet kjøpere bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare det at mange femtenåringer ikke ønsker å kle seg preppy. Jeg husker selv at jeg hadde masse hettegensere, baggy jeans og annet dritt som jeg den gang som femtenåring synes var tøft. Moren min kjøpte ofte preppy klesplagg fra PRL til meg, men disse sakene var jeg absolutt ikke interessert i å gå med. Jeg tenkte som så at "herregud, den har en hest som logo, og den ser ut som noe som kommer fra pappas klesskap". Det var først i slutten av tenårene at jeg begynte å få øynene opp for preppy.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Det gjør jeg. Er noe som heter etikette og oppdragelse.

Idag skal jo ungdommen bli voksne så fort, så da får de oppføre seg som voksne også. Barn derimot gir jeg F i hvordan kler seg, selv om jeg trekker litt på smilebånda om foreldrene har kledd opp ungen pent.

Om man er 15år synes jeg ikke at det skal forventes at man kler seg spesielt pent. Etikette og oppdragelse, wtf? Jeg kledde meg som et nek da jeg gikk på ungdomskolen og vil tørre å påstå at jeg har fått en veldig fin oppdragelse av mine foreldre. Meg bekjent er det svært få som får opplæring i etikette av sine foreldre og det gjør meg ingenting.

 

Nå vet jeg ikke hvordan du gikk kledd som femtenåring, men tror det ikke var spesielt pent. Akkurat som de aller fleste av oss på den tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det gjør jeg. Er noe som heter etikette og oppdragelse.

Idag skal jo ungdommen bli voksne så fort, så da får de oppføre seg som voksne også. Barn derimot gir jeg F i hvordan kler seg, selv om jeg trekker litt på smilebånda om foreldrene har kledd opp ungen pent.

Om man er 15år synes jeg ikke at det skal forventes at man kler seg spesielt pent. Etikette og oppdragelse, wtf? Jeg kledde meg som et nek da jeg gikk på ungdomskolen og vil tørre å påstå at jeg har fått en veldig fin oppdragelse av mine foreldre. Meg bekjent er det svært få som får opplæring i etikette av sine foreldre og det gjør meg ingenting.

 

Nå vet jeg ikke hvordan du gikk kledd som femtenåring, men tror det ikke var spesielt pent. Akkurat som de aller fleste av oss på den tiden.

 

Jeg siktet til juleballet. Ellers er det jo akkurat det samme, jeg kunne jo ikke kle meg for 5 flate øre selv. Jeg hadde jo blå piggsveis da jeg var yngre, så, ja ....... Men jeg kunne faktisk ønske jeg lærte meg om etikette i klesveien. Det er tross alt ganske verdifull kunnskap. Det med oppdragelse var bare en spøk. I min familie har det aldri vært fokus på klær uansett.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Et ungdomskoleball er i de fleste tilfeller ikke akkurat formelt. Jentene kommer ikke i ballkjoler, men korte partykjoler osv. På samme måte går guttene med det dem selv mener er kult. At skjorten er utenfor buksen, buksen litt vel langt nede og skoene kanskje er sneakers er fordi de selv mener det ser best ut - enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...