PatSharpX Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Haha, ja for eksempel. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 syns faktisk wannabe rike er verre, ser masse av de her om sommeren :O Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 og en eller annen dialekt Haha. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nyrike har kanskje ikke stil, men de er hvertfall ikke like gjerrige som de rike gjennom mange generasjoner. Jeg lurer på hvordan det er mulig å leve slikt gjerrige folk gjør? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Er ganske lett når man er vant til det. Ikke at jeg er spesielt rik, men er fortsatt rimelig gjerrig. Har nok arvet det fra far Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Å leve slikt "gjerrige" rike gjør, er nok ikke særlig unormalt. De bruker ikke unødvendig mye penger bare for å bruke penger, men de bruker ikke mindre enn det andre som ikke er nevneverdig rike gjør. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg snakker ikke om å bruke unødvendig penger, men jeg synes det skal være mulig å gå ann å tenke på noe annet enn penger hele tiden. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Handler vel mer om at man gjennom generasjoner er opplært til å ikke måtte markere seg hele tiden. Bedre å bruke litt ekstra når man virkelig vil. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nyrike har kanskje ikke stil, men de er hvertfall ikke like gjerrige som de rike gjennom mange generasjoner. Jeg lurer på hvordan det er mulig å leve slikt gjerrige folk gjør? Så en dokumentar om Ingvar Kamprad. Han er grunnleggeren av IKEA og han er estimert til å være blant verdens topp 5-10 rikeste mennesker. Hvis han bruker 2mill hver eneste dag, så rekker han ikke bruke opp pengene før han (sannsynligvis dør). Han skulle kjøpe lue for vinteren og det sto mellom en til 70kr og en til 100kr. Han valgte den til 70kr fordi han mente den til 100kr var alt for dyr. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Der har du et godt eksempel på hva jeg mener. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Etter å ha lest litt om Kamprand må jo han være verdens kjipeste person Betaler under millionen i skatt hvert år, gir ingenting til kommunen osv. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hvorfor skulle han gi noe til kommunen? Er det ikke nok at han gir halve Sverige arbeidsplass? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Vel han bor i Sveits. Derfor den fine skatteordningen. Han ville ikke gi en symbolsk sym typ 5000,- i rabatt for en lokal barnehage når de skulle innrede den, så de gikk bare for et annet merke. Det var visstnok normalt at de rike utlendingene som bor der gidde litt til kommunen, men ikke han. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nyrike har kanskje ikke stil, men de er hvertfall ikke like gjerrige som de rike gjennom mange generasjoner. Jeg lurer på hvordan det er mulig å leve slikt gjerrige folk gjør? Så en dokumentar om Ingvar Kamprad. Han er grunnleggeren av IKEA og han er estimert til å være blant verdens topp 5-10 rikeste mennesker. Hvis han bruker 2mill hver eneste dag, så rekker han ikke bruke opp pengene før han (sannsynligvis dør). Han skulle kjøpe lue for vinteren og det sto mellom en til 70kr og en til 100kr. Han valgte den til 70kr fordi han mente den til 100kr var alt for dyr. Kanskje han mente han fikk mer for de 70 kronene enn han fikk for de 100. Den holdningen der er vel en av grunnene til at han har så mye penger som han har. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Ingavar er en gjerrigknark, noe han også er stolt over. Så den flotte konklusjonen der er tullball. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Pappa var delaktig i oversettelsen og utgivelsen i en bok om IKEA og Ingvar Kamprad. Han sa at Ingvar Kamprad er skikkelig gjerrig. Type Onkel Skrue gjerrig. Var visst noen historier om at han valgte å gå fremfor å ta taxi fordi han mente det var for dyrt. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Han tar jo t-bane og buss i London Ikke at det er noe galt i det, tvert imot. Men litt sykt for en mann som er 6. rikest i verden eller noe sånt. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Du skal ikke se bort ifra at den holdningen har fått ham dit han er i verden. Det er ingen som kan tvinge deg til å gi bort pengene dine til veldedige formål. Selvfølgelig ville det vært bedre om han holdt på som f.eks Bill Gates, men det faktum at IKEA ansetter 127,000 mennesker verden rundt hjelper jo litt det og... Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Merkelig det der. Jeg ga bort rundt 20 000 kr i fjor til diverse dyrebeskyttelser osv, men jeg er ikke rik. Jeg kjøper billig og lever billig, og sparer de kronene jeg har til overs, men jeg liker og å gi bort penger til gode formål 5 Lenke til kommentar
Homme Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Flink du er da. Folk prioriterer forskjellig 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå