Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?

Anbefalte innlegg

med unntak av håret, så ser han første helt grei ut, har maken shorts selv :p men de andre orker jeg ikke begynne på!

bor i en av de byene som blir invadert av slike typer vært år, og det verste i mine øyne, er at det blir så respektløse når de kommer et sted der ingen kjenner dem!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sleskete bærums-stil foran joggebukser og hettegenser anyday.

Just sayin'

Klesmessig muligens, men erfaringsmessig så vil jeg si at de med joggebukse og hettegenser somregel er hyggelige folk,

mens sleskete bærumsgutter har for det meste vært a-holes uten like :ermm:

Derfor klarer jeg heller ikke stilen.

Endret av multisync
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde flere diskusjoner/krangler med slike gutter i russetida. De har aldri løftet enn finger i løpet av livet sitt, eier ingen normale begreper om penger og økonomi, alltid fått det som de vil osv.

Har aldri møtt en slik type som er jordnær, hyggelig og ikke ekkel. Sier ikke at de ikke fins dog.

plain.gif

Det er alltid like gøy når folk fra andre steder i landet kommer med en eller annen generalisering om folk de aldri har møtt. Blir som om jeg skulle sagt at alle som bor i Finnmark er bønder som liker å drikke hjemmebrent, bare fordi jeg har møtt to stykker hvor det stemmer.

Det jeg også syns er litt fornøyelig er at 90 % av brukerne av MoV enten har, eller prøver å få så og si akkurat den stilen de på bildet har, bortsett fra sveisen og et par andre ganske ubetydelige detaljer.

Lenke til kommentar

Hadde flere diskusjoner/krangler med slike gutter i russetida. De har aldri løftet enn finger i løpet av livet sitt, eier ingen normale begreper om penger og økonomi, alltid fått det som de vil osv.

Har aldri møtt en slik type som er jordnær, hyggelig og ikke ekkel. Sier ikke at de ikke fins dog.

plain.gif

Det er alltid like gøy når folk fra andre steder i landet kommer med en eller annen generalisering om folk de aldri har møtt. Blir som om jeg skulle sagt at alle som bor i Finnmark er bønder som liker å drikke hjemmebrent, bare fordi jeg har møtt to stykker hvor det stemmer.

Det jeg også syns er litt fornøyelig er at 90 % av brukerne av MoV enten har, eller prøver å få så og si akkurat den stilen de på bildet har, bortsett fra sveisen og et par andre ganske ubetydelige detaljer.

Det var kanskje en generalisering, men den var kun basert på mine erfaringer, og som sagt tviler jeg ikke på at det finnes folk som ville motbevist meg, men jeg har dessverre aldri hatt æren av å møte en slik person.

Uttalelsen angående guttene på bildet var kun basert på erfaring og magefølelse. Men la oss si det er en undergruppe innenfor bærumsgutter jeg beskrev, det ville kanskje blitt mer riktig?

De jeg har møtt fra Bærum har vært noen ordentlige drittsekker. De har rakket ned på meg og flere av mine venner fordi flere av oss ikke har en familiebedrift, villa, hytte, båt og hele den røkla der. De bærumsguttene jeg har møtt har rangert folk etter hva slags økonomi familien har og hvordan de kler seg, og det har jeg ikke mye til overs for. Dessverre har jeg kun møtt de og de har dannet et negativt bilde av bærumsfolk for min del. At de i flesteparten av tilfellene er FRPere er faktisk det jeg bryr meg minst om, selv om det ut ifra mitt politiske ståsted burde være det.

Nå skal det jo også sies at gutta på bildet kledde seg bedre enn de fleste fra Bærum jeg har sett iallfall.

Mchansern: Jeg er delvis same. :realmad: Samedrakta er fin, så det så!

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

De jeg har møtt fra Bærum har vært noen ordentlige drittsekker. De har rakket ned på meg og flere av mine venner fordi flere av oss ikke har en familiebedrift, villa, hytte, båt og hele den røkla der. De bærumsguttene jeg har møtt har rangert folk etter hva slags økonomi familien har og hvordan de kler seg, og det har jeg ikke mye til overs for.

Sikker på at du ikke møtte noen som tullet? Virker litt sykt at noen oppfører seg slikt :ohmy:

Lenke til kommentar

Bare for å være seriøs et sekund, det er som regel de som ikke har mye penger som oppfører seg som Lokeland beskriver.

Makes sense!

De jeg har møtt fra Bærum har vært noen ordentlige drittsekker. De har rakket ned på meg og flere av mine venner fordi flere av oss ikke har en familiebedrift, villa, hytte, båt og hele den røkla der. De bærumsguttene jeg har møtt har rangert folk etter hva slags økonomi familien har og hvordan de kler seg, og det har jeg ikke mye til overs for.

Sikker på at du ikke møtte noen som tullet? Virker litt sykt at noen oppfører seg slikt :ohmy:

Neida, dette var 100% seriøst. Jeg må ha vært uheldig og møtt det ytterste ytterpunktet.

Spurte de også hvorfor det var så forbanna viktig med penger, og ingen av de greide å komme opp med en god forklaring. Bare luftpiss.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Bare for å være seriøs et sekund, det er som regel de som ikke har mye penger som oppfører seg som Lokeland beskriver.

støttes, disse som leier hytter om sommeren skryter på seg masse rart, og oppfører seg ufordragelig. folk som faktisk har hytte, oppfører seg som normale folk sesong nr 2

Lenke til kommentar

plain.gif

Selvfølgelig. Min erfaring med slike mennesker er at de har en viss peiling på hva de driver med, de er ikke helt på jordet når det gjelder å kle seg. Det verste er vel at noen prøver sinnsykt hardt, og får det til å se latterlig ut. Du sier jo selv "så og si akkurat den...", "bortsett fra sleiken" og "et par andre ganske...", så det vil jo si at de fleste her ønsker å kle seg annerledes. ;)

Lenke til kommentar

Er jo sånn at de som er født i mye penger, ikke har et behov for å vise det fram. Jeg har forsåvidt lik erfaring som Lokeland når det kommer til vestkant-sosser/bærumsgutter som er hovmodige uten like, med unntak av at jeg har møtt mange av dem som er hyggelige og kule og.

Som Thrice sier, drittsekker finnes i alle miljøer :)

Lenke til kommentar

Har møtt noen som er småkvalme og har mye, men jeg har også møtt de som har mye og er veldig ålreite typer. Altså finnes begge typer. Det samme gjelder for "flashere".

Men så kan det diskuteres hva som er mye og hva som er lite.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

De har rakket ned på meg og flere av mine venner...

Jeg har ofte blitt "mobbet" fordi jeg er fra Bærum. Vet om flere som stort sett alltid sier at de er fra Oslo hvis de er på ferie å møter folk osv. For man blir dømt med en gang man sier man er fra Bærum.

Men ja, det er noen idioter fra Bærum ja. Men det er jo idioter overalt. Sier jo litt når folk kommer med slengbemerkninger til meg kun fordi jeg er fra Bærum uten å ha sagt eller gjort noe mot de. Dette skjer overalt både i inn og utland.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Lol, jeg opplever akkurat det samme som Pat når jeg sier at jeg er fra Asker. Kjæresten min er fra Lillehammer, og flere av de tidligere venninnene hennes kuttet all kontakt etter at hun ble sammen med meg, ene og alene fordi jeg er fra Asker (jeg hadde ikke møtt dem engang, lol). Til og med foreldrene til kjæresten min har fått høre dritt fra bekjente for at datteren deres er blitt sammen med en fra "det sossestedet", som de kaller det.

Jeg er dritglad for at jeg har vokst opp i Asker, og for meg er det helt uaktuelt å bo noe annet sted i Norge enn Asker/Bærum eller Oslo vest. Jeg kan rett og slett ikke komme på en eneste ting som vil være bedre med å bo et annet sted, men jeg kan tenke på jævlig mye som er verre. Jeg vedder på at de fleste som "mobber" folk fra vestkanten rett og slett er misunnelige. Jeg mener, halvparten av de som flytter til Oslo for å studere osv anlegger sleik og vestkantdialekt dagen etter de flytter hit, så det kan vel ikke være fryktelig å bo her...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg visste det, fkm er en av dem som har svett sleik, går med hvit shorts, hvit skjorte og 3 knapper åpne kombinert med docksides på sommern :w00t:

Har ikke hytte på Tjøme også tilfeldigvis? :whistle: (eventuelt Vesterøya i Sandefjord hvis du har litt mer penger)

Jeg har selv ikke mindre enn tre venner som faktisk er fra Bærum, men de har da blitt relativt normale mennesker :p

Mange steder i verden jeg har lyst til å bo. Asker/Bærum er ikke et av dem.

Det skal sies at jeg heller ikke har tenkt til å bli der jeg bor nå (Tønsberg)

Endret av multisync
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er født i bærum, men vi flyttet til sørlandet, når jeg var veldig liten.(det ekte sørlandet, tjøme/hvasser er ikke det!) og jeg måtte bytte dialekt pga folk skulle hele tiden gi meg juling! fordi jeg var fra bærum, nå skal det sies at jeg har begynt og skjønne mange av de som bor her for det, fordi det er mange som når de drar på ferie er drittsekker. men viss du treffer dem i bærum/oslo så er det kjempe hyggelige! hva det gjelder hytte folk så har du 2 typer, de med egen hytte som oppfører seg fordi de kommer igjen, og de som leier hytte og som oppfører seg som drittsekker fordi de aldri kommer igjen. dessverre så kan 1 person ødelegge for 1000

Jeg visste det, fkm er en av dem som har svett sleik, går med hvit shorts, hvit skjorte og 3 knapper åpne kombinert med docksides på sommern :w00t:

Har ikke hytte på Tjøme også tilfeldigvis? :whistle: (eventuelt Vesterøya i Sandefjord hvis du har litt mer penger)

Jeg har selv ikke mindre enn tre venner som faktisk er fra Bærum, men de har da blitt relativt normale mennesker :p

Mange steder i verden jeg har lyst til å bo. Asker/Bærum er ikke et av dem.

Det skal sies at jeg heller ikke har tenkt til å bli der jeg bor nå (Tønsberg)

trodde du bodde på nøtterøy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...