Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt fan av "innvandrer"stilen (har vel et bedre ord for det, men det er vel ikke så populært her). Ser mange med denne stilen en helt vanlig dag i Bergen sentrum. 4 kg voks og stygge frisyrer er vel det som ser jævligst ut.

Negerstilen? Pakkisstilen?

Som regel afganere som kler seg slik etter det jeg har erfart. Virker som om de er storfornøyd over å kunne kle seg i vestlig "kitsch".

Lenke til kommentar

Er ikke helt fan av "innvandrer"stilen (har vel et bedre ord for det, men det er vel ikke så populært her). Ser mange med denne stilen en helt vanlig dag i Bergen sentrum. 4 kg voks og stygge frisyrer er vel det som ser jævligst ut.

..som de helt sikkert har fått fra Jersey Shore :roll:

Lenke til kommentar

Det er vel samme grunn som at "alle" ikke-vestlige innvandrerer kjører BMW og Mercedes? Når de kommer til Norge og får penger, gjør de slik som rike folk i hjemlandet gjør ... Bruker dem på show-off, logoflash og andre "se jeg er rik"-ting. Folk som har penger i Norge, viser det sjelden, slik er det ikke i mange andre land.

 

Jeg har selv vært i en del merkelige land midt i Afrika, hvor de med penger går i hvit dress; har minst to gullklokker og kjører dyr Mercedes. Et annet eksempel er nyrike russere ... Går nedklistret i LV-logoer, med Bentleyen på tomgang utenfor hotellet og arrogant holdning.

Endret av Jude Quinn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

... dette har igjen noe å gjøre med det at det er sett på som noe stort å komme seg ut av fattigdom og misery. Se forskjellen mellom hvite og fargede når det kommer til hiphop. De fargede rapper hjerne om penger og gull fordi de har klart å komme seg ut av fattigdom. Hvite derimot har kanskje mer dype tekster fordi de ikke har opplevd noe særlig forandring fra et middel-/øvre middelklasseliv. Du har Eminem som sang om tøff oppvekst hva foreldre anngår.

 

Det at vesten er såppas bemidlet fra før av gjør det mindre attraktivt å skulle skryte av rikdom. Så på en side skjønner jeg de, selvom det er harry.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv vært i en del merkelige land midt i Afrika, hvor de med penger går i hvit dress; har minst to gullklokker og kjører dyr Mercedes. Et annet eksempel er nyrike russere ... Går nedklistret i LV-logoer, med Bentleyen på tomgang utenfor hotellet og arrogant holdning.

 

Var på hotell i Monaco hvor et par Russere drakk Dom Perignon og spiste hummer til frokost...

 

Damene i reisefølget hadde på seg minkpels, selvom det var 30 grader ute. :!:

Lenke til kommentar

... dette har igjen noe å gjøre med det at det er sett på som noe stort å komme seg ut av fattigdom og misery. Se forskjellen mellom hvite og fargede når det kommer til hiphop. De fargede rapper hjerne om penger og gull fordi de har klart å komme seg ut av fattigdom. Hvite derimot har kanskje mer dype tekster fordi de ikke har opplevd noe særlig forandring fra et middel-/øvre middelklasseliv. Du har Eminem som sang om tøff oppvekst hva foreldre anngår.

 

Det at vesten er såppas bemidlet fra før av gjør det mindre attraktivt å skulle skryte av rikdom. Så på en side skjønner jeg de, selvom det er harry.

 

Så det er på en måte nødvendig at noen viser seg frem - viser at man kan bryte ut av elendigheten - sånn at andre i samme situasjon ikke mister håpet. Sånn jeg tolker det, anyway, og om amn tenker sånn er det ikke så ille after all :)

Lenke til kommentar

Det er vel samme grunn som at "alle" ikke-vestlige innvandrerer kjører BMW og Mercedes? Når de kommer til Norge og får penger, gjør de slik som rike folk i hjemlandet gjør ... Bruker dem på show-off, logoflash og andre "se jeg er rik"-ting. Folk som har penger i Norge, viser det sjelden, slik er det ikke i mange andre land.

 

Jeg har selv vært i en del merkelige land midt i Afrika, hvor de med penger går i hvit dress; har minst to gullklokker og kjører dyr Mercedes. Et annet eksempel er nyrike russere ... Går nedklistret i LV-logoer, med Bentleyen på tomgang utenfor hotellet og arrogant holdning.

Det er ofte forskjellen på det man kaller "nye" og "gamle" penger.

Folk/familier som har hatt penger i flere generasjoner er ikke så veldig opptatt av å snakke eller "vise" fram pengene sine. Mens nyrike har ett mer behov for å vise de fram, bare se på "rikingen" på vgtv. Han har ikke spesielt mye penger, men har ett veldig stort forbruk og er meget harry.

Kjenner flere hvor familiene har mye penger, feks en far som fortsatt kjører rundt i sin Volvo som er 5år gammel og går turer i skidressen sin fra 80tallet :p

Han er typen gammelrik, der pengene er en ressurs i firmaet og ikke hans penger, selv om han eier firmaet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...