Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja tenkte meg det. Men disse får du jo ikke festet i vanlige bukser. Dette er gammeldagse buksesæler laget for slike bukser som dette:

Igjen avslører du din uvitenhet om klær. Det er ikke "gammeldagse" bukseseler. Slike bukseseler er ment for å brukes på bukser som SKAL ha bukseseler. Det kan sees på buksen ved at de er høye i livet, har knapper til bukseselene, og ikke har "stropper" til et belte.

Illustrasjon:

(legg merke til: høyt liv, knapper til seler, ikke stropper til belte)

post-91352-1284584919,3081_thumb.jpg

Bukseseler med klips er laget så man kan bruke bukseseler på bukser som IKKE er ment å brukes med bukseseler. Det er jo egentlig ikke noe poeng at det finnes bukseseler med klips, for hvis må bruke det på en bukse er det jo ikke meningen at buksen skal ha bukseseler. Et sikkert tegn på at en bukse IKKE skal brukes med seler er at den har stropper til belte.

Illustrasjon:

(legg merke til: lavt liv, stropper til belte, ingen knapper til bukseseler)

ed-westwick-suspenders.0.0.0x0.400x516.jpeg

At du tror det er "gammeldagse" bukseseler kommer vel antagelig av at de fleste bukser som selges med dresser i dag IKKE er ment å brukes med bukseseler. At folk likevel gjør det er bare et tegn på uvitenhet.

Personlig mener jeg at det bare blir feil å sy på knapper på buksen selv, som Henrik C foreslo. Det er grunnleggende konstruksjonsforskjeller på bukser som er ment å brukes med seler, og bukser som ikke er det, og derfor blir det både meningsløst og lite pent med bukseseler.

Du har ikke påvist noen feil i det jeg har sagt. Du kan jo ikke nekte for at bukseseler for knapper er gammeldagse? Du sier jo selv at de med klipps er laget for moderne bukser.

Jeg er forresten enig, bare at du og jeg kom med to helt forskjellige eksempler som begge er gyldige. Det er ingen konflikt her. Bukseselene er laget for bukser med knapper på, som jeg har sagt hele tiden. Igjen er du ute etter å heve deg over andre. Dette er et forbedringspotensial i personligheten din.

Her har du et par bilder av bukser fra Viktoria-tiden. Alle av dem har to knapper på hver side av hofta, og to bak. Hva tror du de knappene er der for da? Dette var en tid hvor belter ble brukt svært annerledes, stort sett til våpen og den slags, og derfor finner du ikke hemper på buksa, men knapper, til nettopp bukseseler. Dette var for nesten 200 år siden. Og da er det jo helt riktig og si at slike bukseseler er gammeldagse. Jeg kunne gått enda mer inn i historien, og fortalt nettopp hvorfor de buksene du bruker som eksempel er enda mer moderne enn disse, men det gidder jeg ikke.

002079_01.jpg

002178_03.jpg

Endret av Ramius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
u har ikke påvist noen feil i det jeg har sagt. Du kan jo ikke nekte for at bukseseler for knapper er gammeldagse? Du sier jo selv at de med klipps er laget for moderne bukser.

Jo det kan jeg. Det er ikke gammeldags. Det blir som å si at dressjakker med brede jakkeslag er gammeldags, fordi det ikke er moderne akkurat i dette øyeblikk. Kall det gjerne umoderne, men gammeldags er det ikke. Det er fortsatt helt normalt på high end-dresser, og kjøper man bespoke er det vanligere med den typen bukser, fordi det gir en renere linje. Det at det er blitt uvanlig på billige konfeksjonsdresser betyr ikke at det er gammeldags.

Lenke til kommentar
u har ikke påvist noen feil i det jeg har sagt. Du kan jo ikke nekte for at bukseseler for knapper er gammeldagse? Du sier jo selv at de med klipps er laget for moderne bukser.

Jo det kan jeg. Det er ikke gammeldags. Det blir som å si at dressjakker med brede jakkeslag er gammeldags, fordi det ikke er moderne akkurat i dette øyeblikk. Kall det gjerne umoderne, men gammeldags er det ikke. Det er fortsatt helt normalt på high end-dresser, og kjøper man bespoke er det vanligere med den typen bukser, fordi det gir en renere linje. Det at det er blitt uvanlig på billige konfeksjonsdresser betyr ikke at det er gammeldags.

Jo det er gammeldags, fordi det er et gammelt plagg. Det er ikke noe galt i det, men det virker som du har en negativ forbindelse med ordet gammeldags. Når vi kler oss i dress, gjør vi jo ikke noe nytt. Vi kler oss i et plagg som har vært finstas i over hundre år. Samme er det med bunad, som er enda mere gammeldags. Etter 5000 år med klær på oss, er det svært få som virkelig klarer å lage noe som er helt nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Nå er det jo slik at de fleste faktisk assosierer "gammeldags" med negative ting. Hva med klassisk? Hadde ikke det vært et bedre ord å bruke? "Bunad er et klassisk plagg å gå med til store anledninger" høres bedre ut enn om du hadde brukt gammeldags!

Lenke til kommentar

jens%20stoltenberg3%20171005.jpg

Jupp, der har vi'n. Og for å gjøre det bedre ser det ut som om han sover 10 minutter iløpet av et døgn, og det smilet kunne ikke sett mer påtvunget ut.

Nå kan jo ikke han bruke akkurat det han vil da, pga. den samme grunnen for at nyhetsankere ikke kan bruke det de vil: Troverdighet.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Cargoshorts. Gruuuuusomt.

AE-cargo_shorts.jpg

Virkelig? Det er jo helt plaine shorts med lommer på sidene. Hva er det med de du ikke liker?

Erna har fått mye pepper fordi hun ikke akkurat har kroppen til en supermodell. Hun har skjerpet seg mye i de siste årene. Hun er blitt en skikkelig tøff dame.

Når jeg tenker over det, så ser jeg jo alltid Jens med dress, hvit skjorte og et rødt slips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...