Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Jeg er uenig. Hvordan det ser ut er selvsagt ikke annerledes, men dersom smykket betyr noe spesielt for personen som har det på, er det godkjent grunn til å bruke det. Nå kommer det jo selvfølgelig an på hvor stygt det er, sånne lange perlekjeder med et kors i enden er aldri godtatt (med mindre man har dem rundt hendene mens man ber/er munk), i hvert fall ikke i kombinasjon med en skjorte kneppet alt for langt ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som klager på smykkene har stiler som ikke ville passet til de smykkene. Folk som ikke klager på smykkene inkluderer Gerard Butler, Dave Navarro, Johnny Depp og Keith Richards.

Og guidos og andre mindre heldige med stort utvalg av fake d&g og rånebil. :p

 

Hvordan kan noe være stygt og harry eller helt greit, basert på kontekst? Enten så ser det bra ut eller så gjør det ikke, uavhengig av hva personen tenker eller tror.

 

Det er sant.

Det er veldig lite sant. Alt er avhengig av kontekst. De fleste er jo enige i at en stil som noen mislykkes totalt med på noen, kan være stilig på en annen. Og i tillegg går "harry" på andre ting enn utseendet også. Kors er i utgangspunktet tacky fordi det ofte brukes av blondinebimbohorer og horebukker med dypere utringning enn førstnevnte som ikke akkurat kan kalles kristne. Men det er ikke tacky for den stakkars spjælingen som bruker korset som et uttrykk religionen sin. Og gud(ene) skal vite at han sannsynligvis har det tøft nok fra før, om man ikke skal kalle ham harry i tillegg. :p
Lenke til kommentar

Dersom man har lyst til å se jævlig ut, ja.

Vel, jeg går ikke med kors rundt halsen for å se bra ut, det ligger litt mer bak. Det henger uansett bak skjorten.

 

Hvorfor akkurat et kors? Og når vi først er inne på det. Det er dritstygt det også. At hardcore ganstere som ikke er kristne i det hele tatt går rundt med et kors. Kan de ikke bare gå med hijab istedet? lol

Hvorfor akkurat et kors? Nei... Hva tror du? Du har din mening om det, greit nok, men hvorfor akkurat "hardcore gangstere"? De får lov til å gå med det om de vil, men de bruker det vel bare for utseendet, og lar det henge utenfor klærne.

 

Og ja - jeg er kristen, derfor bruker jeg det. EOD.

 

 

Lenke til kommentar

Eneste "smykkene" jeg bruker er en pen klokke og et kors rundt halsen. Holder i massevis.

Hvorfor akkurat et kors? Og når vi først er inne på det. Det er dritstygt det også. At hardcore ganstere som ikke er kristne i det hele tatt går rundt med et kors. Kan de ikke bare gå med hijab istedet? lol

 

Herreguuuuud.. SmileyFacepalm.png

Lenke til kommentar

Det er veldig lite sant. Alt er avhengig av kontekst. De fleste er jo enige i at en stil som noen mislykkes totalt med på noen, kan være stilig på en annen. Og i tillegg går "harry" på andre ting enn utseendet også. Kors er i utgangspunktet tacky fordi det ofte brukes av blondinebimbohorer og horebukker med dypere utringning enn førstnevnte som ikke akkurat kan kalles kristne. Men det er ikke tacky for den stakkars spjælingen som bruker korset som et uttrykk religionen sin. Og gud(ene) skal vite at han sannsynligvis har det tøft nok fra før, om man ikke skal kalle ham harry i tillegg. :p

Du snakker om to forskjellige typer kontekst - den ene er hvorvidt det passer inn i antrekket, det andre er om personen har tro. Vi snakket om "kors er helt greit, helt til jeg får vite at personen ikke tror, og da er det stygt og harry". Hvordan kan noe være greit og deretter stygt (et ord som beskriver noe estetisk, ikke moralsk) basert utelukkende på hva man lærte om personen? Riktig svar: Kanke det.

 

Jeg forstår selvfølgelig poenget hans, btw. Jeg er bare uenig i ordene som brukes. Man må gjerne ha en formening om hva som er umoralsk eller upassende eller bare feil, men her snakker vi om klær og stil, ikke tro.

Endret av Dorian Gray
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp Dorian. Og selv om noen stilarter "kler" deg, synes jeg ikke det er spesielt pent..

 

Det er det samme når det gjelder de capsene (NYC og hva det står på dem - gangstercapser, whatever". Når de kombineres med f.eks. dress ... da sukker jeg :no: . Men selv om den passer bedre inn i hip-hop-stilen, synes jeg fortsatt det er et usmakelig hodeplagg.

Lenke til kommentar

Nei det skal godt gjøres at noe er stygt eller ikke avhengig som foregår inne i hodet på noen, så der er jeg enig. Ellers tok jeg innlegget hans litt mindre bokstavelig enn deg. Jeg regner med det er stilen han ser an, og ikke spør dem ut om religionen deres før han bestemmer seg.

 

Jeg synes forøvrig "At hardcore ganstere som ikke er kristne i det hele tatt går rundt med et kors. Kan de ikke bare gå med hijab istedet?" var særdeles festlig. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Det er veldig lite sant. Alt er avhengig av kontekst. De fleste er jo enige i at en stil som noen mislykkes totalt med på noen, kan være stilig på en annen. Og i tillegg går "harry" på andre ting enn utseendet også. Kors er i utgangspunktet tacky fordi det ofte brukes av blondinebimbohorer og horebukker med dypere utringning enn førstnevnte som ikke akkurat kan kalles kristne. Men det er ikke tacky for den stakkars spjælingen som bruker korset som et uttrykk religionen sin. Og gud(ene) skal vite at han sannsynligvis har det tøft nok fra før, om man ikke skal kalle ham harry i tillegg. :p

Du snakker om to forskjellige typer kontekst - den ene er hvorvidt det passer inn i antrekket, det andre er om personen har tro. Vi snakket om "kors er helt greit, helt til jeg får vite at personen ikke tror, og da er det stygt og harry". Hvordan kan noe være greit og deretter stygt (et ord som beskriver noe estetisk, ikke moralsk) basert utelukkende på hva man lærte om personen? Riktig svar: Kanke det.

 

Jeg forstår selvfølgelig poenget hans, btw. Jeg er bare uenig i ordene som brukes. Man må gjerne ha en formening om hva som er umoralsk eller upassende eller bare feil, men her snakker vi om klær og stil, ikke tro.

 

Blir på samme måte som at jeg missliker folk som går med palestinaskjerf og tror Gaza er et band. Skjerfet ser like dann ut uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...