Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også. Man bør kle seg anstendig på 17. mai. Føler det litt på samme måte med flagg. Det er Norges nasjonaldag, om du ønsker å vifte med andre flagg må du gjerne gjøre det alle andre dager i året, men det handler om å vise litt respekt.

Lenke til kommentar

Så faktisk noe som var nesten like ille når jeg var i konfirmasjon i kirka på torsdag. Dressjakke, slips, shorte og rød russebukse..

Jeg ser ingenting galt med dette. Russebuksen skal være på til og med 17. uten unntak, slik er tradisjonen. Så kan man ha på seg t-skjorte eller halvdress på overdelen etter anledning.

Lenke til kommentar

Tradisjon eller ikke. Jeg synes konifmasjon står høyrere i rank en russefeiring derfor synes jeg det blir respektløst ovenfor den som skal konfirmeres at noen kommer utkledd i møkkete, røde snekkerbukser med diverse vitser og bilder.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke russ.

Ah, det forklarer saken! Misunnelse altså.

Edit: Jeg er fullstendig enig i at russebukse ikke har noe som helst å gjøre i en konfirmasjon!

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Jeg var ikke russ.

Nå valgte jeg selv å ikke ta del i noen som helst del av feiringen. Men selvfølgelig, det finnes jo ingen som ikke har vært russ som ikke er misunnelig på alle de morsomme greiene dere rødkledde festløver finner på.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke russ.

Nå valgte jeg selv å ikke ta del i noen som helst del av feiringen. Men selvfølgelig, det finnes jo ingen som ikke har vært russ som ikke er misunnelig på alle de morsomme greiene dere rødkledde festløver finner på.

Hadde noen av den typen i min klasse da jeg var russ, og de var alle som en av typen som var litt utenfor, og hadde innstillingen "det er alle andre det er noe galt med, det er jeg som er normal som sitter her i hjørnet mitt og surmuler". Ikke at det nødvendigvis er noe galt med det, men det er vel ikke noe poeng i å være så bitter fordi alle andre har det gøy.

Lenke til kommentar

Jeg går for å være rimelig forfengelig - og jeg er stolt over det. Det er derfor mye jeg ikke liker. Deriblant finner man t-skjorte(unntagen ensfargede hvite), hettegensere, alle former for normale sko, joggebukser, onepiece, caps, klistremerker på capsen, bukser lavere 7-8 cm fra navlen, sokker utenpå buksa, smykker og lignende hos menn, typiske moderne jakker( vannstøtende jakker i alle slags farver), etc.

jeg kalrer å unngå absolutt alt dette. Med mindre jeg skal drive med utearbeid går jeg aldri med t-skjorter. jeg har ingen hettegensere eller joggebukser. Jeg går kun med ulike varianter av dressko. Jeg har rene og ikke-hullete bukser som når meg passe opp livet. Jeg går kun med ulike dressjakker, den lange brune skinnjakka mi, den grå ullfrakken min og den brune 70'tallsjakka med pels nederst på ermene og i nakken.

Jeg går kun med skjorter.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke russ.

Hadde noen av den typen i min klasse da jeg var russ, og de var alle som en av typen som var litt utenfor, og hadde innstillingen "det er alle andre det er noe galt med, det er jeg som er normal som sitter her i hjørnet mitt og surmuler". Ikke at det nødvendigvis er noe galt med det, men det er vel ikke noe poeng i å være så bitter fordi alle andre har det gøy.

Så det finnes to typer mennesker på videregående? De som er russ, og de som sitter og surmuler og synes alle andre er dårlige?

Lenke til kommentar

Så det finnes to typer mennesker på videregående? De som er russ, og de som sitter og surmuler og synes alle andre er dårlige?

Vil absolutt tippe på at det er typen som vil være litt spesiell og ønsker å skille seg ut fordi alle er så mainstream og kjedelige. Typiske kommentarer som: Jeg hater russen, de gjør ikke en dritt fornuftig. De bare fester å sløser penger. Hører på drittmusikk. Hvem trenger russetia? Amirite?

Lenke til kommentar

Har litt blandede følser om russetiden selv ... Så lenge folk klarer å holde russeopplegget sitt utenfor skolen og unna de som ikke vil være med så er det greit for meg, men jeg misliker sterkt de tullingene som skal ødelegge for resten av klassen bare fordi de er russ, de som bruker russetiden som unnskyldning for å plage andre eller drite seg ut, og de som bruker russetiden som unnskyldning for å komme drita på skolen, gir faen i prøver og egentlig bare gir faen i hele skolen.

Er ikke russ selv, selv om jeg kunne vært det i år. Ser lite vits i å være russ når jeg må være svartruss, ikke har noen skikkelige venner som er russ i år, når jeg har har bedre ting å bruke pengene på, når jeg er under 18 osv.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Men alle vet jo at svartruss bare er tull uansett :p

Er forsåvidt helt enig i at å bruke russetiden som unnskyldning til å plage andre er helt uakseptabelt. Men dette gjelder neppe flertallet. Selv om flertallet muligens er en smule uansvarlig hva angår alkohol, sex og nakenhet. Noe jeg ikke ser problemet med :p

Lenke til kommentar

Har litt blandede følser om russetiden selv ... Så lenge folk klarer å holde russeopplegget sitt utenfor skolen og unna de som ikke vil være med så er det greit for meg, men jeg misliker sterkt de tullingene som skal ødelegge for resten av klassen bare fordi de er russ, de som bruker russetiden som unnskyldning for å plage andre eller drite seg ut, og de som bruker russetiden som unnskyldning for å komme drita på skolen, gir faen i prøver og egentlig bare gir faen i hele skolen.

Er ikke russ selv, selv om jeg kunne vært det i år. Ser lite vits i å være russ når jeg må være svartruss, ikke har noen skikkelige venner som er russ i år, når jeg har har bedre ting å bruke pengene på, når jeg er under 18 osv.

BAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW :cry:

Men je, Russetid er phun phun phuuun. Å kødde litt med folk er bare morro. såpass må man tåle :D

Lenke til kommentar

Uskyldige spøker er greit så lenge de som blir utsatt for det er med på det. Jeg brekker det første vanngeværet som skyter på meg hvis jeg ikke kjenner de som skyter. Akkurat som jeg hadde anmeldt den første tullingen som hadde prøvd å 'kødde' med meg fordi den personen var russ. Alt handler om å bruke hodet når det kommer til andre mennesker.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Men alle vet jo at svartruss bare er tull uansett :p

Forsåvidt sant det. Er vel derfor de fleste som er russ i klassen min fikset seg røde bukser. :p

Og er enig i at uskyldige spøker er ok, men da får russen gi seg så fort offeret sier stopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...