Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Ja, det er jo unødvendig om du ikke har et par mill på konto eller bor i bærum. Ingen vits å kjøpe en genser til x tusen kr når en helt likedan koster 1/10 på hm

 

 

 

hahahaha!

 

Du mener at du kan kjøpe en lik på H&M?

 

Da tar du ekstremt feil..

 

 

Hilsen Bærumsgutt

 

Mange gensere de selger likt på HM. Husker jeg kjøpte meg en cardigan til 1000kr, for så å finne ut at de solgt nesten samme på Hm til under 100 lappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, jeg har en Nudiebukse som det ble slitt hull i midt i skrevet ila. et år. Den hadde en prislapp på 1400. Brukte den ikke akkurat hver dag heller. En annen levis i samme prisklasse hadde dårlig søm i flesteparten av beltehempene. Mye av merkeklærne lages jo blandt lutfattoge underbetalte arbeidere med alt for mye å gjøre på de samme (eller liknende) fabrikker som billigere klær.

 

Men akkurat det med vask og passform er et godt poeng. En del billigere klær likner jo ikke lenger seg selv etter et par vask. Klart, den industri-monstermaskinen i kjelleren er kanskje ikke den beste. :p

Lenke til kommentar

Klær som koster masse med et lite merke på.

 

Wtf er vitsen med å støtte noe sånt?

Er du klar over hvilken del av forumet du befinner deg på? :tease:

De aller fleste merkeklær er penere i design og har bedre kvalitet. Selvfølgelig finnes det unntak, men jeg går heller for litt dyrere klær som varer lengre enn klær som går i stykker i løpet av ett halvt år...når det er sagt, jeg kan godt kjøpe enkelte plagg i en billig butikk, da det faktisk hender at de har noe pent der og...

 

BTW: så en dame i dag med leopardmønster på tightsene sine i dag sammen med en flashy boblejakke med pelskrage...så ikke bra ut!

Endret av Hvorre™
Lenke til kommentar

Det gjelder å vite hvilke merker man skal bruke penger på. Kjøper man en Moods Of Norway-genser til 2 000 kr er man idiot, for det er akkurat det samme som man får på H&M, men betaler man 10 000 for en Burberry-trench har man faktisk en jakke for resten av livet.

Lenke til kommentar

H&M og Cubus er ikke bare billigere, men også sykt mye bedre. Kjøpte et par bukser på Blend siden de forrige jeg hadde fra Cubus var blitt for små. Hadde hatt de fra Cubus i to år vil jeg tro. De fra Blend kostet tre-fire ganger prisen, og etter to måneder var det hull i samtlige av dem. Ikke hull av røft bruk, men hull av at jeg rett og slett hadde bevegd meg i de.

 

edit: Og når jeg er inne på det, hva i helvete er tingen med at glidelås i skrittet har blitt erstattet med KNAPPER?

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Det er vel dessverre ganske mange merker som ikke akkurat har "kvalitet über alles" som sin merkevare, uansett prisklasse.

 

Noe som selvfølgelig fører til spørsmålet: Hvilket merke mener du har best kvalitet. (Ta gjerne med en liten value for money-vurdering også.) Det er jo ikke off topic i det hele tatt, men jeg gidder ikke lage en ny tråd når jeg allerede har skrvet det her. *lat* Er så langt mellom Ctrl og C/V

Lenke til kommentar

Det blir utrolig vanskelig å si hvilket merke man mener har best kvalitet, fordi merkene produsere jo så utrolig mye forskjellig.

 

Er merke som kun produserer vesker og lignende vil jo fremstå med mye bedre kvalitet enn et merke som kun produserer sokker.

 

Skjønner?

 

Edit: skrivefeil + fikset litt

Endret av shoop
Lenke til kommentar

H&M og Cubus er ikke bare billigere, men også sykt mye bedre. Kjøpte et par bukser på Blend siden de forrige jeg hadde fra Cubus var blitt for små. Hadde hatt de fra Cubus i to år vil jeg tro. De fra Blend kostet tre-fire ganger prisen, og etter to måneder var det hull i samtlige av dem. Ikke hull av røft bruk, men hull av at jeg rett og slett hadde bevegd meg i de.

 

edit: Og når jeg er inne på det, hva i helvete er tingen med at glidelås i skrittet har blitt erstattet med KNAPPER?

 

Jepp, på grunn av denne ene erfaringen din er billige klær best, Ok? Gå vekk nå

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig rett Shoop, men et godt tips er å kjøpe det et merke har som kjernekompetanse. Fra Burberry kjøper man trench, fra Barbour kjøper man waxed eller quiltede jakker, fra Oxxford kjøper man dresser, fra Church's kjøper man sko osvosv. Hvis Church's derimot plutselig begynner å selge dresser er sjansen stor for at de ikke er på nivå med merker som har dresser som kjernekompetanse. Selvfølgelig finnes det mange merker som er gode på mye, men følger man den regelen til en viss grad gjør man sjelden grove feil.

Lenke til kommentar

H&M og Cubus er ikke bare billigere, men også sykt mye bedre. Kjøpte et par bukser på Blend siden de forrige jeg hadde fra Cubus var blitt for små. Hadde hatt de fra Cubus i to år vil jeg tro. De fra Blend kostet tre-fire ganger prisen, og etter to måneder var det hull i samtlige av dem. Ikke hull av røft bruk, men hull av at jeg rett og slett hadde bevegd meg i de.

 

edit: Og når jeg er inne på det, hva i helvete er tingen med at glidelås i skrittet har blitt erstattet med KNAPPER?

 

Så ikke denne før nå, men LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL. Blend er vel kanskje det største drittmerke det går ann å kjøpe noe fra. Hvis du mener BLEND (!!!!!!) er et godt merke har du virkelig NULL peiling på klær.

Lenke til kommentar

Det han prøver å si er at Cubus sine bukser har mye bedre kvalitet på buksene en hva et merke som Blend har ;) Ikke at Blend er et bra merke (håper jeg for guds skyld).

 

Eksempler på bukser med god kvalitet er APC, Acne, JLindeberg og et merke jeg har svært gode erfaringer med - Earnest Sewn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...