Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg, personlig, synes det er bedre å ha en stil med ditt eget personlige preg ! Det er alt for mange i dag som følger mengden når det kommer til mote. Jeg synes det er bedre å ta sjanser og skille seg litt ut (jeg mener ikke å kle seg i alle mulige farger, eller å sette sammen noe som ikke passer), men å ha en helt orginal og personlig gjennomført stil !

 

Tilbake til spørsmålet: Det verste jeg ser er mennesker som kler seg som folk flest - kjedelig ! Det skal ikke mye til for å sette et personlig preg på stilen.

Lenke til kommentar

En bekjent a meg kler seg som en byborger fra 1700-talets Europa. Ikke helt like gjennomført, selvfølgelig, men gjennomført nok. Selv om jeg synes det fungerer for ham, tror jeg det er bra vi ikke er SÅ indiviualistiske i klesveien alle sammen. Det hadde blitt slitsomt. Eller kanskje jeg skal sprade til forelesning i Toga eller rustning i morgen. :hmm:

Lenke til kommentar

En bekjent a meg kler seg som en byborger fra 1700-talets Europa. Ikke helt like gjennomført, selvfølgelig, men gjennomført nok. Selv om jeg synes det fungerer for ham, tror jeg det er bra vi ikke er SÅ indiviualistiske i klesveien alle sammen. Det hadde blitt slitsomt. Eller kanskje jeg skal sprade til forelesning i Toga eller rustning i morgen. :hmm:

Jeg tror ikke det hadde blitt det, for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

En bekjent a meg kler seg som en byborger fra 1700-talets Europa. Ikke helt like gjennomført, selvfølgelig, men gjennomført nok. Selv om jeg synes det fungerer for ham, tror jeg det er bra vi ikke er SÅ indiviualistiske i klesveien alle sammen. Det hadde blitt slitsomt. Eller kanskje jeg skal sprade til forelesning i Toga eller rustning i morgen. :hmm:

 

 

Vel, selv om det hørtes forførende ut, så er det neppe et felles antrekk for alle innbyggere i hele Europa gjennom hele 1700-tallet. Og igjen, neppe et felles antrekk for alle "byborgere" - som altså var innbyggere i storbyer? Da eksluderer vi innbyggere på landet og småsteder?

 

Skulle nok gjerne hatt et bilde. Jeg er absolutt for å bruke gammeldagse klær, ettersom de var langt mer forseggjort enn dagens klær. Vi har liksom forkastet alt som ser gammelt ut fordi moteindustrien har levert nye varer årlig siden slutten av krigen, til vanlige folk.

Lenke til kommentar

Aner ikke om jeg traff riktig tidsepoke en gang, jeg husker ikke hvilket årstall han sa det var inspirert av. :p Mener det lignet på noen av antrekkene i The Libertine. Er en stund siden jeg har sett ham nå dessverre, så det blir vanskelig å finne noen bilder som likner, da jeg sannsynligvis bare vil justere hukommelsen etter de bildene jeg finner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...