jocha Skrevet 4. september 2008 Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 anti soss, hater sosser Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. september 2008 Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Så derfor liker du ikke å se "anti soss"? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 4. september 2008 Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Super tighte bukser på gutter - gawd! får frysninger hvor stygt det er hver gang. Da mener jeg like tight som han i " Norges herligste ". Har en på skolen som går i slike hver dag, fy ! Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 Super tighte bukser på gutter - gawd! får frysninger hvor stygt det er hver gang. Da mener jeg like tight som han i " Norges herligste ". Har en på skolen som går i slike hver dag, fy ! Helt enig, på skolen går nesten alle guttene med det nå, og de fleste av dem har syltynne bein. Jeg trodde aldri jeg skulle se den dagen der gutter begynte med trange jentebukser. Snart blir vel miniskjørt vanlig for gutter også. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=115855 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 Hater å se folk som går kledd i klær som skriker etter oppmerksomhet.. Det er så tilgjort.. De VIL at folk skal glane på dem for de er liksom så rebelske og annerledes og de vil liksom ikke "høre til" Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 Strikk nederst på buksa, buksa nedi sokkene og buksa bretta opp til knærne. Isj. Hva er galt med å brette buksen opp til knærne? Hvis man har på seg en bukse og det plutselig varmt er det jo deilig å brette opp buksen og lufte leggene litt.. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 Såkalte "Emo`s", folk med baggy klær og går med sånne skjerf rundt halsen. Ikke vanlige skjerf men sånne stygge gangster-skjerf. Folk som går med luer midt på sommeren, punkere med svarte klær året rundt som sikkert er drit varmt! haha Gangster stilen ser mest idiotisk ut. Ser jeg sånne ler jeg. Sånne emo`s er bare generelt STYGT! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 sosser med sleik og heftig snusleppe Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 Minner på hva rettningslinjene sier om bruk av smileys, korte innlegg mv. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Et par innlegg er blitt fjernet. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 sosser med sleik og heftig snusleppe Kan du definere ordet "SOSS" ? "Fine klær, Dolce og Gabbana, Holmenkollen osv" ?? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. september 2008 Rapporter Del Skrevet 7. september 2008 sosser med sleik og heftig snusleppe Kan du definere ordet "SOSS" ? "Fine klær, Dolce og Gabbana, Holmenkollen osv" ?? Yepp. Soss kommer fra ordet "sosietet"-mennesker. Som tilsvarer den rikere og velstående folkegruppen. Når slottet ble bygget på vestkanten av Oslo by, flyttet alle de rike nærmere slottet, og utviklet det som idag er Oslo's vestkant. Typisk for etterkommere av denne generasjonen er at de er vant til at foreldrene har et stort pengeforbruk, og de sliter aldri økonomisk. For å stå i stil med de rike og velståendes distrikt, har flere riking-butikker slått seg ned på vestkanten. Spesielt synlig på Majorstua, hvor det finnes utallige dyre designerbutikker for enten klær eller kjøkkenvarer, men ikke én eneste dagligvarebutikk. Å vokse opp i dette miljøet gjør at du ser på verden fra de aller rikestes hold, og bruker svindyre klær som det var en selvfølge. Det er ikke å legge sjul på at en stor andel av ungdom fra vestkanten er ganske bortskjemte og kulturløse. Jeg gikk selv på skole med en haug med sosser, og husker ved flere anledninger at det var noen som fikk bil til bursdagen sin. Og disse sossene hadde selvfølgelig russebusser til flere millioner kroner. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Hipp hipp hurra for generalisering =D Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 sosser med sleik og heftig snusleppe Kan du definere ordet "SOSS" ? "Fine klær, Dolce og Gabbana, Holmenkollen osv" ?? Yepp. Soss kommer fra ordet "sosietet"-mennesker. Som tilsvarer den rikere og velstående folkegruppen. Når slottet ble bygget på vestkanten av Oslo by, flyttet alle de rike nærmere slottet, og utviklet det som idag er Oslo's vestkant. Typisk for etterkommere av denne generasjonen er at de er vant til at foreldrene har et stort pengeforbruk, og de sliter aldri økonomisk. For å stå i stil med de rike og velståendes distrikt, har flere riking-butikker slått seg ned på vestkanten. Spesielt synlig på Majorstua, hvor det finnes utallige dyre designerbutikker for enten klær eller kjøkkenvarer, men ikke én eneste dagligvarebutikk. Å vokse opp i dette miljøet gjør at du ser på verden fra de aller rikestes hold, og bruker svindyre klær som det var en selvfølge. Det er ikke å legge sjul på at en stor andel av ungdom fra vestkanten er ganske bortskjemte og kulturløse. Jeg gikk selv på skole med en haug med sosser, og husker ved flere anledninger at det var noen som fikk bil til bursdagen sin. Og disse sossene hadde selvfølgelig russebusser til flere millioner kroner. Veldig bra svar faktisk, må jeg si Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=115855 Jenter går jo i bukser, så hvorfor ikke ... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Raminus, Det blir passe grunnløst og påstå at vestkant-ungdom er 'kulturløse'. At de tilhører en sub-kultur i forhold til populærkulturen blir en annen diskusjon. Det samme kan sies om råner-kulturen osv. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 10. september 2008 Rapporter Del Skrevet 10. september 2008 Raminus,Det blir passe grunnløst og påstå at vestkant-ungdom er 'kulturløse'. At de tilhører en sub-kultur i forhold til populærkulturen blir en annen diskusjon. Det samme kan sies om råner-kulturen osv. Ja, det blir for dumt å si at ALL ungdom som kommer fra velstående steder, er overlegne, kulturløse osv. Noen er kanskje det, men det er VELDIG få. Tror aldri jeg har møtt noen på min alder som er sånn som du beskriver. (16 år) Raminus,Det blir passe grunnløst og påstå at vestkant-ungdom er 'kulturløse'. At de tilhører en sub-kultur i forhold til populærkulturen blir en annen diskusjon. Det samme kan sies om råner-kulturen osv. Ja, det blir for dumt å si at ALL ungdom som kommer fra velstående steder, er overlegne, kulturløse osv. Noen er kanskje det, men det er VELDIG få. Tror aldri jeg har møtt noen på min alder som er sånn som du beskriver. (16 år) Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. september 2008 Rapporter Del Skrevet 10. september 2008 Raminus,Det blir passe grunnløst og påstå at vestkant-ungdom er 'kulturløse'. At de tilhører en sub-kultur i forhold til populærkulturen blir en annen diskusjon. Det samme kan sies om råner-kulturen osv. Ja, det blir for dumt å si at ALL ungdom som kommer fra velstående steder, er overlegne, kulturløse osv. Noen er kanskje det, men det er VELDIG få. Tror aldri jeg har møtt noen på min alder som er sånn som du beskriver. (16 år) Raminus,Det blir passe grunnløst og påstå at vestkant-ungdom er 'kulturløse'. At de tilhører en sub-kultur i forhold til populærkulturen blir en annen diskusjon. Det samme kan sies om råner-kulturen osv. Ja, det blir for dumt å si at ALL ungdom som kommer fra velstående steder, er overlegne, kulturløse osv. Noen er kanskje det, men det er VELDIG få. Tror aldri jeg har møtt noen på min alder som er sånn som du beskriver. (16 år) Ingen som har sagt at "alle" fra vestkanten er sånn her. Men imotsettning til det du sier så er det de aller fleste, som deler flere trekk med stereotypen jeg beskriver her. Hvis du vil gå inn i diskusjonen om at "alle er forskjellige" så ta den med noen andre Lenke til kommentar
thrice Skrevet 10. september 2008 Rapporter Del Skrevet 10. september 2008 Jeg ønsker ikke en diskusjon om at "alle er forskjellige", men jeg poengterte kun at selv om du ikke er enig med en sub-kultur, så er den ikke kulturløs/ikke-eksisterende. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. september 2008 Rapporter Del Skrevet 10. september 2008 Couture-damer. Typen som går med bukser som SKAL gå over navlen med knepping opp til nesten under puppene, mye det samme når det gjelder skjørt og i tillegg til dette korte jakker. Det skal liksom få dem til å se ut som om de har lange bein, men HVA FAEN?! Det tror jeg egentlig er det eneste jeg ikke takler å se. Har to brødre som er hiphopere og en del venner som går under "soss", av typen merkefreaks. Jeg misliker dog oompa-loompaer med litt for mye foundation (ja, for det er ikke selvbruningskrem de bruker, det er snakk om misbruk av foundation når vi snakker om oransjetryner aka. brunkremsmennesker), men jeg er bare blitt vant med å se dem overalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå