Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Det er vel opp til de involverte å avgjøre hvorvidt det er respektløst eller ikke, ikke forumbrukere. Hva folk her inne mener er totalt irrelevant.

Når man føler at en gammel, råtten dress er bedre enn å dukke opp i noe som alle involvert ser på som bedre virker man litt opphengt i samfunnets standarder.

 

Du skal forresten komme i begravelsen min i akkurat det antrekket du vil. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel opp til de involverte å avgjøre hvorvidt det er respektløst eller ikke, ikke forumbrukere. Hva folk her inne mener er totalt irrelevant.

Når man føler at en gammel, råtten dress er bedre enn å dukke opp i noe som alle involvert ser på som bedre virker man litt opphengt i samfunnets standarder.

 

Du skal forresten komme i begravelsen min i akkurat det antrekket du vil. ^^

Kanskje jeg kler meg jævlig spesiellt, for jeg vet du setter pris på sånt :wee:

Endret av McBitch
Lenke til kommentar
Jeg syns sort dress, hvit skjorte og sort slips skriker mindre "fest" og arbeid enn hva feks. mørk bukse, skjorte, slips og genser m/ v-hals gjør. Selv om det er nedtonet som det var nevnt over her.

 

Med stivpyntet tenkte jeg mest på glitrende kjoler (i helt andre farger enn svart), prangende vesker, store mengder bling, og Renati-glinsende hår. Det er forskjell på pent og pent, selv om de sikkert hadde fått ti poeng om det var snakk om en gallamiddag.

 

Når helt normal vestlig kotyme sier at man skal bruke mørk dress i begravelse er det ganske respektløst å ikke gjøre det.

 

Tidligere har du argumentert for at dette har handlet om respekt for de pårørende. Når de pårørende selv velger å ikke bruke dress blir dette argumentet noe tynt.

 

Det gir et inntrykk av at man ikke gidder å gjøre en innsats for å hedre den avdøde. Jeg skjønner virkelig ikke problemet med å ta på seg dress. Alle har jo en eller annen dress, uansett hvor råtten og gammel den er.

 

En gammel og råtten dress er bedre enn normalt pene andre klær i riktige farger?

Lenke til kommentar
Når helt normal vestlig kotyme sier at man skal bruke mørk dress i begravelse er det ganske respektløst å ikke gjøre det.

 

Tidligere har du argumentert for at dette har handlet om respekt for de pårørende. Når de pårørende selv velger å ikke bruke dress blir dette argumentet noe tynt.

 

Jeg har aldri vært i en begravelse hvor den nærmeste familien møter opp i noe annet enn sorte dresser, men hvis det er slik at de pårørende selv går i noe annet blir det selvfølgelig litt annerledes. Jeg har bare litt vanskelig for å tro at det er så veldig mange tilfeller hvor de nærmeste pårørende velger å gå i noe annet enn mørk dress.

Lenke til kommentar
Det var vell helst rettet mot han som sa det, men de neste posterene virket som de støttet utsagnet. Men å komme i begravelse med band t-skjorte er respektløst. Men om jeg ser en person på en fest med band-skjorte ser jeg ikke ned på personen, dog jeg synest han har dårlig stil.

 

Hvis det var meg du siktet til, så har jeg aldri nevnt at jeg stiller opp i band t-skjorter i slike anledninger.

 

Det er heilt forbanna retarded å stille opp i ei gravferd kledd i anna enn mørk dress. [/the end]

 

Er heilt forbanna retarded å skrive slike ting ;)

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke ord for hvor patetisk "begravelses klær" diskusjonen de siste sidene er.

Å ikke ha en basis sort dress i klesskapet er sløvt...

Og angående tanken som teller, hvor mye viser du at du bryr deg hvis du kommer med de samme klærne som en hvilken som helst dag?

Lenke til kommentar
Hvorfor betyr det at du bryr deg når du bruker de samme klærne alle andre bruker? Hvordan vet du at den begravede setter pris på slike tradisjoner?

Den begravede er død og kan derfor ikke sette pris på slikt. De etterlatte derimot, bryr seg. Jeg har selv vært i flere begravelser, og jeg blir fornærmet av folk som bare har slengt på seg gårsdagens klær som om det "bare var en begravelse."

hvor mye viser du at du bryr deg hvis du kommer med de samme klærne som en hvilken som helst dag?

Må quote meg selv, siden du tydeligvis ikke leste hva jeg skrev.

Lenke til kommentar
De etterlatte derimot, bryr seg. Jeg har selv vært i flere begravelser, og jeg blir fornærmet av folk som bare har slengt på seg gårsdagens klær som om det "bare var en begravelse."

Det virker som folk her inne blir fornærmet når folk de ikke kjenner dukker opp i begravelser til folk de ikke kjenner. Da er det vel kanskje på tide å bli litt mindre fornærmet?

Lenke til kommentar
Den begravede er død og kan derfor ikke sette pris på slikt. De etterlatte derimot, bryr seg.

 

Da burde man jo ikke høre på hva den avdøde ønsket skulle skje på begravelsen heller. Hvis en person ønsket seg en begravelse der folk gikk slik de selv ville, bør de etterlatte respektere det ønsket like mye som de respekterer ønsket om sang.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar
De etterlatte derimot, bryr seg. Jeg har selv vært i flere begravelser, og jeg blir fornærmet av folk som bare har slengt på seg gårsdagens klær som om det "bare var en begravelse."

Det virker som folk her inne blir fornærmet når folk de ikke kjenner dukker opp i begravelser til folk de ikke kjenner. Da er det vel kanskje på tide å bli litt mindre fornærmet?

Les posten min igjen, vær så snill.

 

Den begravede er død og kan derfor ikke sette pris på slikt. De etterlatte derimot, bryr seg.

 

Da burde man jo ikke høre på hva den avdøde ønsket skulle skje på begravelsen heller. Hvis en person ønsket seg en begravelse der folk gikk slik de selv ville, bør de etterlatte respektere det ønsket like mye som de respekterer ønsket om sang.

Er forsåvidt enig, men det er noe helt annet siden det er spesifert av den avdøde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...