Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Let me refrase: Jeg mister respekten for folk som ikke går i penklær(les dress!) under spesielle anledninger...

 

Ment til Northern, btw

 

Kjipt at du baserer respekt på hvorvidt folk går med dress eller ikke. Syns dress er ubehagelig, enkelt og greit.

 

 

Under spesielle anledninger så går jeg i skjorte, sorte bukser og sko som ser respektable ut.

 

Eneste gangen jeg gikk i dress var under konfirmasjonen min.

 

Har du aldri vært i begravelse?

 

Har det jo. Flere begravelser og et bryllup.

Endret av Northern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Under spesielle anledninger så går jeg i skjorte, sorte bukser og sko som ser respektable ut.

 

Eneste gangen jeg gikk i dress var under konfirmasjonen min.

 

Har du aldri vært i begravelse?

 

Har det jo. Flere begravelser og et bryllup.

 

Hvis du ikke har en litt spesiell omgangskrets regner jeg med at kleskoden var mørk dress. Da syns jeg det er litt respektløst mot de man er der for å feire (evt. sørge over) at man velger å gå i noe annet fordi man syns det er mer behagelig å gå med noe annet.

Lenke til kommentar

Oh wow. Synest ikke dere at dere overdriver litt nå? For noe som blir sagt her får dere til å virke som arrogante elitistiske drittsekker. En ting er å komme i begravelse/juleball etc, i ei utvaska bukse og ei Metallica t-skjorte, men å "miste respekten" for noen for dem kommer under dressed til noen anledninger?

Jeg som trodde jeg var en drittsekk på moteforum.

Du liker deg selv og din stil litt for godt. Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Jeg har en annen ting jeg ikke liker; folk som kommer waaaaaay underdressed.

Russedåp i går, kom en med mørke bukser, sort metall-t-skjorte og hettegenser. Alle andre kom i dress, eventuelt penbukser og skjorte.

Ja fy faen azz, viktig med respekt for russetida!1

Les på nytt. Russedåpen var et eksempel.

 

Oh wow. Synest ikke dere at dere overdriver litt nå? For noe som blir sagt her får dere til å virke som arrogante elitistiske drittsekker. En ting er å komme i begravelse/juleball etc, i ei utvaska bukse og ei Metallica t-skjorte, men å "miste respekten" for noen for dem kommer under dressed til noen anledninger?

Jeg som trodde jeg var en drittsekk på moteforum.

Du liker deg selv og din stil litt for godt. Skjerp deg.

Enig, men du trenger ikke være så generaliserende. At det kommer et uheldig utsagn fra en bruker som sikkert ikke mente det 100%, betyr ikke at alle er sånn. Dog jeg må si at det er respektløst ovenfor de etterlatte i begravelser å vise opp med band t-skjorter o.l.

edit: leif

Endret av SLars1
Lenke til kommentar
Jeg har en annen ting jeg ikke liker; folk som kommer waaaaaay underdressed.

Russedåp i går, kom en med mørke bukser, sort metall-t-skjorte og hettegenser. Alle andre kom i dress, eventuelt penbukser og skjorte.

Ja fy faen azz, viktig med respekt for russetida!1

Les på nytt. Russedåpen var et eksempel.

 

Oh wow. Synest ikke dere at dere overdriver litt nå? For noe som blir sagt her får dere til å virke som arrogante elitistiske drittsekker. En ting er å komme i begravelse/juleball etc, i ei utvaska bukse og ei Metallica t-skjorte, men å "miste respekten" for noen for dem kommer under dressed til noen anledninger?

Jeg som trodde jeg var en drittsekk på moteforum.

Du liker deg selv og din stil litt for godt. Skjerp deg.

Enig, men du trenger ikke være så generaliserende. At det kommer et uheldig utsagn fra en bruker som sikkert ikke mente det 100%, betyr ikke at alle er sånn. Dog jeg må si at det er respektløst ovenfor de etterlatte i begravelser å vise opp med band t-skjorter o.l.

edit: leif

 

 

Helt enig med deg Lars. Det var vell helst rettet mot han som sa det, men de neste posterene virket som de støttet utsagnet. Men å komme i begravelse med band t-skjorte er respektløst. Men om jeg ser en person på en fest med band-skjorte ser jeg ikke ned på personen, dog jeg synest han har dårlig stil.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg Lars. Det var vell helst rettet mot han som sa det, men de neste posterene virket som de støttet utsagnet.

 

Er du lettere tilbakestående? Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å tolke "Respekt faktisk. Er ikke alle som er interesserte i klær som de av oss som bruker denne delen av forumet, og da har jo folk forskjellige holdninger" og "55ms9.gif" som støtte.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg Lars. Det var vell helst rettet mot han som sa det, men de neste posterene virket som de støttet utsagnet.

 

Er du lettere tilbakestående? Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å tolke "Respekt faktisk. Er ikke alle som er interesserte i klær som de av oss som bruker denne delen av forumet, og da har jo folk forskjellige holdninger" og "55ms9.gif" som støtte.

kan dere ikke ha en diskusjon uten å slenge unøvendige kommentarer tilhverandre.????

Lenke til kommentar
Jeg har en annen ting jeg ikke liker; folk som kommer waaaaaay underdressed.

Russedåp i går, kom en med mørke bukser, sort metall-t-skjorte og hettegenser. Alle andre kom i dress, eventuelt penbukser og skjorte.

Ja fy faen azz, viktig med respekt for russetida!1

Her er jo litt av poenget at kleskoden var pent, noe som jeg kanskje burde spesifisert, men når folk kommer med hettegenser når arrangør sier "Kleskode: pent, gjerne dress og kjole" syns jeg blir for dumt.

Handler ikke om å ha respekt for russetiden, men det handler om å faktisk klare å lese og kle seg etter anledningen. Hadde du kommet i en begravelse med hvite bukser, wife-beater og sandaler?

Lenke til kommentar
Hadde du kommet i en begravelse med hvite bukser, wife-beater og sandaler?

Spørsmålet er vel heller hvorfor man lar seg fornærme på andres vegne. Folk flest har vett nok til å forstå at en begravelse ikke handler om å være pent kledd og at det er helt andre ting man burde tenke på da. Jeg kunne tenkt meg at begravelsen min bestod av folk kledd slik de alltid gjorde, slik at man fikk se mangfoldet av de jeg hadde rundt meg. Da kan de som vil dukke opp i dress, mens kompisen min som alltid går i hvit bukse og sandaler kom sånn.

Lenke til kommentar

Sist jeg var i begravelse var det bare bortimot halvparten av de mannlige pårørende som gikk i dress. Samtlige var imidlertid kledd i mørke, noe nedtonede klær. Kan ikke si jeg syntes det var særlig problematisk, jeg reagerte ærlig talt langt mer på alle de stivpyntede deltakerne, som nærmest så ut som de skulle på fest.

Lenke til kommentar
Sist jeg var i begravelse var det bare bortimot halvparten av de mannlige pårørende som gikk i dress. Samtlige var imidlertid kledd i mørke, noe nedtonede klær. Kan ikke si jeg syntes det var særlig problematisk, jeg reagerte ærlig talt langt mer på alle de stivpyntede deltakerne, som nærmest så ut som de skulle på fest.

 

Når helt normal vestlig kotyme sier at man skal bruke mørk dress i begravelse er det ganske respektløst å ikke gjøre det. Det gir et inntrykk av at man ikke gidder å gjøre en innsats for å hedre den avdøde. Jeg skjønner virkelig ikke problemet med å ta på seg dress. Alle har jo en eller annen dress, uansett hvor råtten og gammel den er.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...