Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg vil heller ete min egen bæsj enn å mingle med vestkantgutar med navn som Fabian eller Carl Fredrik, kledd i Musto-jakker og Ralph Lauren. Sleng på unormalt utheva kinnbein og ein forseggjort finans-sleik, og bruken av uttrykka "driiitfett", "det er syyyykt fett ass" og harry ord som "klein" og "druse", så har du mitt verste mareritt.

 

Desse folka er jo faen meg verre enn partysvenskar.

 

Oh btw, eg har mange vener. :D

Lenke til kommentar
kledd i Musto-jakker og Ralph Lauren.

Hva er galt med kvalitetsjakker?

Jeg har selv en Musto-jakke, siden jeg seiler og bruker derfor båt mye, og trenger en god, varm og funksjonabel jakke som tåler regn samtidig som den puster. Da er Musto på topp, og det kan jo også hende at disse folkene faktisk seiler eller er mye ute i båt, og faktisk har bruk for den?

 

Dessuten, Ralph Lauren? Gi deg. Det er et ordentlig merke, er ikke sånn at alle som går med det er idioter.

Virker mer som om du er idioten her, som dømmer folk etter klær, og syns at alle som går med klær du ikke liker, eller har navn du ikke liker, er idioter du ikke vil bli kjent med.

Lenke til kommentar
kledd i Musto-jakker og Ralph Lauren.

Hva er galt med kvalitetsjakker?

Jeg har selv en Musto-jakke, siden jeg seiler og bruker derfor båt mye, og trenger en god, varm og funksjonabel jakke som tåler regn samtidig som den puster. Da er Musto på topp, og det kan jo også hende at disse folkene faktisk seiler eller er mye ute i båt, og faktisk har bruk for den?

 

Dessuten, Ralph Lauren? Gi deg. Det er et ordentlig merke, er ikke sånn at alle som går med det er idioter.

Virker mer som om du er idioten her, som dømmer folk etter klær, og syns at alle som går med klær du ikke liker, eller har navn du ikke liker, er idioter du ikke vil bli kjent med.

 

+ 10

Lenke til kommentar
det kan jo også hende at disse folkene faktisk seiler eller er mye ute i båt, og faktisk har bruk for den?

Neppe.

 

Jeg tviler sterkt på at jeg er den eneste her inne som vet at Frigata alltid kommer til å være så fordomsfull og generaliserende som han er, uansett hvor mye vi andre kritiserer ham for det..

Eg er kanskje ein hater, men eg er langt i frå fæl og uhyggelig mot folk. Hadde du møtt meg hadde du ikkje lagt merke til tonen som gjennomsyrar innlegga mine i denne posten (og nei, ingen har hevda noko anna).

 

Og lat meg understreke, eg har sansen for fine klede. T.d. er eg sjølv ganske snobbete når det kjem til formal wear og accessories. Det eg ikkje taklar er sossegutar/keegs/etc med den utprega Oslo vest-schwungen. Og her kjem desse Musto-jakkene inn. Og dei utprega kinnbeina, BI-sleiken, champagneføringa, sjargongen etc. I fucking hate akkurat det. Hugs at det faktisk ligg noko i den såkalla jantelova..

 

Eg var kanskje litt krass mot Ralph Lauren her. Greit, eg trekkjer akkurat den tilbake.

 

Hugs n Kisses!

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Det at du mener at alle østlendinger går kledd i Musto-jakker for å late som de seiler og så benekte at de faktisk seiler eller er mye i båt gjør det samme selv om du ikke vet hvem de er. Du sier at man ikke ville merket tonen som gjennomsyrer dine innlegg. Hvordan ville du forholdt deg til "Fabian fra Asker" som har Musto-jakke, utprega kinnbein og vestkant-sjargong som faktisk var interessert i å bli kjent med deg og syns dine synspunkter var interessente? Hadde du gitt han en sjanse eller blåst han vekk pga. jakka hans?

 

Det er IKKE bare østlendinger som går i seiljakker. Norge er en kystnasjon, og mange er vokst opp med båt eller på hytte og bruker disse som all-værs-jakker.

Lenke til kommentar

Så sant, så sant.

Min Musto-jakke brukes ofte når det er skikkelig rufsevær, spesielt siden jeg bor i Arendal, som er en kystby, kalde vinder kommer ofte inn fra havet om høsten og vinteren, og siden jeg går til skolen langs vannet så blir det ofte kalde vinder - og da er Musto-jakken min perfekt.

Ja, den ser ikke fantastisk bra ut, men den fungerer utrolig bra! Must når jeg er ute i båt eller skal seile.

Lenke til kommentar
Golf stilen:

Golf har i den senere tide blitt tilsosset av poloskjorter og gensere med rare mønstre, skal man spille golf bør man kle seg riktig (som en skotte!)

golf er en finmanns idrett,så det å kle seg pent hører med. spesielt i utlandet er det kriterier for hvordan man skal se ut for å få lov til å spille på banene.

 

golfspillere i norge kler seg heller sjeldent på noe voldsomt vis med fjonge klesmerker osv.

klær fra dressmann,med noen rimelige golfsko og et klubbesett kjøpt på tilbud så har du den gjengs golfer i norge. unntak fra denne hovedregelen finnes.

Lenke til kommentar
Hvordan ville du forholdt deg til "Fabian fra Asker" som har Musto-jakke, utprega kinnbein og vestkant-sjargong som faktisk var interessert i å bli kjent med deg og syns dine synspunkter var interessente?

Ettersom det er HEILT UTENKELEG at Fabian Wilhelm i det heile ville ha snakka til meg/opphelde seg i nærleiken av meg, er det heilt uinteressant å svare på ei slik problemstilling. Eg interesserer meg for verken segling, golf, hytteturar til Kragerø, polo, tennis eller fine cigars. Og kinnbeina mine er nok ikkje markerte nok til å posere på trutmunn-bilete frå penthouse-vorspielet til Carl Fredric.

 

Men for å gjera eit forsøk, eg hadde teke av meg min ellers ugjennomtrengelege mask of sanity, og lira av meg ein tirade mot fyren. Eg kan rett og slett ikkje fordra keege oslocockbags.

 

Det er IKKE bare østlendinger som går i seiljakker. Norge er en kystnasjon, og mange er vokst opp med båt eller på hytte og bruker disse som all-værs-jakker.

Overruled.

 

Familien min har hatt hytte ved sjøen i snart 18 år. Verken eg eller øvrige familiemedlemmer har hatt på oss slike seglejakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...