Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hvem som er usikker på seg selv jeg, du som forsvarer den styggeste trenden siden grorudpalmen, antagelig fordi de andre i klasse 9c sier det er kult, eller jeg som faktisk kan kle meg så jeg ikke ser ut som en idiot som ikke har råd til å bytte ut bootcutbuksene fra 2004, og derfor prøver å pynte på det med å stappe den i sokkene.

Stemmer, det at jeg forsvarer klesstilen min gjør meg usikker på meg selv, mens den selvutnevnte selvsikre personen går til angrep på hvordan andre foretrekker å "kle" seg! ;)

Så voksen som du sikkert er, kan jeg forstå at buksene i sokkene ikke er så utrolig pent, men dette gjør jeg kun med joggebukser, der joggebukser mister noe av poenget sitt ved å sitte stramt. Og ettersom det er chill med litt plass i joggebuksen putter man de i sokkene for å unngå å tråkke på de o.l.. Skjønner? Og joggebukse er heller ikke et plagg man bruker ute blant folk, så bruk av joggebukse/joggebuksen i sokkene er mer for komfortens skyld.

Strikk på jeans bruker jeg derimot regelmessig, og om du synes det er så forferdelig å se på kan du være glad for at du kan kle deg som du selv ønsker.

At du selv sier du kan kle deg sier vel egentlig ingenting, der jeg mener akkurat det samme om meg.

Igjen går du inn på at jeg liksom ikke har råd til å kle meg, noe som blir usakelig da du ikke har en anelse om hvem jeg er. Skjønner at du føler deg kul med trend-kunnskapene dine, men det går ikke særlig inn på meg, da jeg vet at du er en selvgod blærete taper som tror du er svaret på alt.

Selv er jeg 20 år, så har du i hvert fall noe å basere de fine beskrivelsene dine på! ;)

Endret av 2cool
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Misliker du ankelsokker? Vil du heller se ut som en idiot når du går i shorts?

Det er nettopp derfor jeg ikke liker ankelsokker. Jeg foretrekker å ikke se ut som en idiot i shorts. Når det er sagt bruker jeg kun shorts i utlandet. Jeg fryser lett og når det er varmt her i landet, kjører jeg lignende buksestil som nevnte Muska.

Jeg er glad i høye sokker med sterke farger. Hvite tennissokker bruker jeg stort sett til trening.

Edit: Jeg er for øvrig enig med 2cool i at det kreves større baller for å forsvare en stil som mange hakker ned på enn omvendt. Det hjelper ikke å være kledd i de siste fillene fra catwalken hvis du bærer dem som en usikker stakkar på jakt etter bekreftelse.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da er det like greit å gå uten sokker, synes jeg, noe jeg for øvrig gjør selv når det er varmt nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ettersom jeg alltid er kald på beina, sokker eller ikke, pleier ikke skoene mine å lukte. Og for dere andre svettinger, kjøp spray som fjerner lukten.

Kan ikke sokkene sees, noe de stort sett kan, er det selvsagt greit.

Lenke til kommentar

Jeg går med ankelsokker mer eller mindre hele året, men passer på at de er samme farge som skoene mine. Veldig diskre og greit! Jeg ser forresten ikke hvorfor dere er sånn i mot shorts, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Og det å droppe sokker i skoen er rimelig uaktuelt, noe mer ubehagelig og klamt må jeg lete leeenge etter!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har ingenting i mot shorts, jeg synes bare Norge generelt er for kaldt. Shorts kan se veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg pleide å si i militæret når jeg frøys på øvelser at det tross alt er i varme land de barskeste er og kriger for verdensfreden :mrgreen:

Edit: Angående shorts fant jeg ikke det bilde jeg lette etter, men dette er noe lignende:

picture-4.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nei, ikke med kortermet skjorte. Noen som leste artikkelen i Dagbladet (Pluss) om champagnebrunsj i New York? Dørvakten på det ene utestedet rocket shorts som Claudio Sanchez rocker scenen.

Lenke til kommentar

Overdrivelse er vel det jeg hater mest. Jeg vil tørre å påstå at dette er en egen stil. Også kjent som "douchebaggery".

Innenfor enkelte stiler er vel dette mer representerte enn vanlig, men jeg tør å påstå at det kan oppdages nesten overalt.

Mottoet går som følger; "DET KAN ALDRI BLI FOR MYE!". Det er bare å lasse på alt du hæler, samma hva, så lenge det er noe du ønsker å assosieres med. Egentlig er det vel bare økonomi som setter en grense for hvor langt douchebagging kan strekkes.

Eksempelbilder følger:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Stilarter:

post-82028-1248702099_thumb.jpg

Hva kaller man slike? Er ikke sikker. Men "Kanye West - trafikkulykke/takras" er muligens riktig betegnelse.

post-82028-1248701900_thumb.jpg

Østblokkbunad/Scouser (det kan forøvrig bli mye verre enn på bildet...)

post-82028-1248701910_thumb.jpg

Candyraver

post-82028-1248701931_thumb.jpg

Cybergoth

post-82028-1248702520_thumb.jpg

Slut/hore

post-82028-1248702617_thumb.jpg

Posh

Tradisjonell douchery. Et detaljstudie:

post-82028-1248703206_thumb.jpg

Tradisjonell douchebag

post-82028-1248703309_thumb.jpg

Superdouche

post-82028-1248703412_thumb.jpg

New Jersey Douche

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...