lokeland Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Igår prøvde jeg 3 ganger å installere Beryl, uten noe positivt resultat. Jeg får ikke 3D-aksellerasjon, og uansett hvordan jeg gjør ting får jeg ikke Beryl å virke. Igår måtte jeg bare reinstallere Ubuntu fordi X ikke greide å starte opp. Hvordan får jeg aktivert 3D-aksellerasjonen, og installer XGL og Beryl ordentlig - uten å måtte reinstallere Ubuntu? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hepp, hvilket skjermkort har du? Med nvidia er du såpass priviligert at du ikke trenger xgl for å bruke beryl; nvidia har nativ støtte for glx_from_pixmap eller hva det heter. Så snart du har installert 3d-driveren, skal beryl funke med en gang (viss du har installert det sjølsagt). Prøv å gå til system->administration->restricted drivers management. Den skal kunne installere 3d-driveren for deg. Forøvrig trenger du ikke installere ubuntu på nytt om X feiler, det holder å gjenopprette en tidligere versjon av /etc/X11/xorg.conf . Om dette blir for vanskelig, burde du kanskje lese litt mer rundt om kring før du fortsetter Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg har et PoV GeForce 6600GT PCI-E! Visste det var mulig å gjenopprette backups, men visste ikke hvordan! På restricted drivers står det at drivern er installert. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Og du får "No" som output når du skiver i terminalen: glxinfo | grep direct ? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Nei, svarte faen (beklager banninga), nå sier'n yes! Har styra litt, men veit ikke hva som aktiverte den! Skal prøve med Beryl nå. Edit: Det funka! Gudene veit hvorfor. =S Endret 13. mai 2007 av Glisevask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå