kristwa Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg har et MSI KT400 hovedkort som jeg kjøpte i oktober på psdata. Jeg er fornøyd ytelsesmessig, men det finnes et stort ABER(!) Hovedkortviften har en forferdelig ulyd, det høres nesten ut som det er noe som blokkerer for den, men jeg har sjekket grundig, og jeg finner ingen ting som jeg kan bruke til å forklare ulyden. Det høres forferdelig ut Har en kamerat med MSI KT333 hovedkort og han opplever de samme ulydene. Ulydene gjør meg nervøs, for jeg tror rett og slett at den er i ferd med å gå til heden... Hva bør jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Raven Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Det trenger ikke å være verdens undergang, så lenge du ikke oc'er masse. Den lille "ribba" duger" som regel. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Er det hele tiden eller bare når den er "kald"? Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 vel, den er definitiv ikke "kald". hender ofte at pcen står på i ukesvis. (Nå hadde den en uptime på par dager maks) Jeg satt og surfa, og plutselig satte makkverket i gang. Huff for et bråk! I begynnelsen av mitt korts levetid kunne det en og annen gang hende at jeg fikk en liknende lyd når jeg starta maskina, nå er det verre, MYE VERRE! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 st[an"]Hovedkortviften har en forferdelig ulyd, det høres nesten ut som det er noe som blokkerer for den, men jeg har sjekket grundig, og jeg finner ingen ting som jeg kan bruke til å forklare ulyden. Det høres forferdelig ut Har en kamerat med MSI KT333 hovedkort og han opplever de samme ulydene. Ulydene gjør meg nervøs, for jeg tror rett og slett at den er i ferd med å gå til heden... Det er chipset-vifta som slarker. Slike chipset vifter bruker kulelager og olje. Denne olja må varmes før kjøleren blir "stillegående" og ikke bråker så mye. Så det du mest sannsynligvis må gjøre er å ta ut viften, åpne den og bytte ny olje i vifta/viftene. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Det er chipset-vifta som slarker. Slike chipset vifter bruker kulelager og olje. Denne olja må varmes før kjøleren blir "stillegående" og ikke bråker så mye. Så det du mest sannsynligvis må gjøre er å ta ut viften, åpne den og bytte ny olje i vifta/viftene. Dette hørtes da nesten skummelt ut. GRØSS! Men er det naturlig at slikt skal skje etter 3 måneder da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Riv av hele rukkelet og klem på en ny, fin, litt stor ribbe uten vifte, men med AS3. Da blir det ikke mye lyd. Lenke til kommentar
lodestar Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hallo jeg har Msi hk selv og fixet feilen jeg bytta ut kjøleren til Via chipsetet det er den som står ved siden av cpu vifta . Og problemet var borte ikke en LYD. Den lille vifta som står ved siden av cpu vifta er noe forbanna dritt kjøp en vifte ifra Thermaltake 120 Nkr.... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 st[an"]Dette hørtes da nesten skummelt ut. GRØSS! Men er det naturlig at slikt skal skje etter 3 måneder da? Det er like naturlig som at du må fylle olje på en bil av og til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå