Speedy501 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Trenger noen råd til hvilke forsterker jeg skal velge. Den skal være til øving hjemme. Blir den eneste amp'en jeg skal ha inntil videre. Gitaren blir en Fender strat Musikk stil er rock Hadde i utgangspunktet tenkt på en Marshall MG100DFX. Grunnen til det er MASTER VOLUME, slik at naboen får fred når det vrenger som verst. Samtidig er det litt trøkk i den. Så har den headset utgang, og CD inngang. Har i senere tid sett noen være negativ til denne ampen, så derfor denne tråden, og eventuelt hva annet som kan anbefales. Budsjettet ligger rundt 5k. Jeg kjøper gjerne brukt, så man kan anbefale dyrere amper, så lenge det er realistisk å få fatt i dem brukt til rundt den prisen. Hadde mest lyst på en Marshall..... Her er et eksempel på lyden jeg er ute etter. Endret 13. mai 2007 av Speedy501 Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Du kan sjekke ut crate vtx200s. Litt dyrere, men du klarer å prute den ned til litt over 6k. Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Du kan sjekke ut crate vtx200s. Litt dyrere, men du klarer å prute den ned til litt over 6k. 8603192[/snapback] Sikkert knall den men: Ser ikke MASTER VOLUME, ei heller tilkobling for headset. I en leilighet er det et must! Som du sikkert skjønner, så er jeg type som vil ha i pose og sekk og mer til. Hva andre alternativ finnes da? Eller er MG100DFX et greit valg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 det er rimelig vanskelig og si om det er et greit valg for deg, siden amp er ekstremt personlig, så du må teste ut selv. meg selv synes marshall forsterkere ikke låter kult idet heletatt Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Marshall låter stort sett drit i mine ører og Marshall MG100DFX er noe av det dårligere de har... gå for craten, der får du mye amp for pengene. Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Javel, men det er 2 kriterier som er MUST! 1. Mulig å spille med hodetelefoner 2. At man kan sette volum på effekter høyt, men likevel ha MASTER VOLUME lavt! Da må jeg ha en forsterker som har disse mulighetene! Kunne ikke se Craten ha det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 har ikke alle amper volum knapp men si pris Combo, hvor mange elementer. musikk stil du spiller, litt mer en bare rock, det er stort det lydklippet du la ut lignet litt på en fender.. ihvertfall det i starten Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hmmmmm... Trodde jeg skrev det i første mail. Ca 5 tusen men kan vel stå i både 6 og 7 og. Behøver ikke nytt. Jeg kan søke på nettet etter brukt. Lydklippet er dårlig, men yepp...det er en fender! Og det er på Marshall ett eller annet. Gi deg tid til å høre hele klippet, så kommer det mer gitar midt inni! Og jeg spiller ikke! Dette er til poden som holder på å øve seg på akustisk gitar idag. Forhåpentligvis er Fenderen på vei via EBay. Så her er det 0 peiling på det meste. Derfor spør jeg om råd! Hva med noe Marshall AVT? Enten top m/kabinet eller combo? Endret 13. mai 2007 av Speedy501 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 tror en Combo er best til hjemme bruk, du trenger ikke noe mer. marshall AVT er sikkert bra nok til det, men som sagt, du burde teste dem ut først i en butikk, imerslund i oslo har mange combo amper... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Selv eier jeg et MG100DFX halfstack. Det hele har igrunn litt med prioritering å gjøre. Lyden, målt opp mot mindre forsterkere i samme prisklasse eller dyrere stack, er ikke så bra. MG100 er vel egentlig kun egnet til band med dårlig økonomi hvor høyt volum er essensielt... Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Noen som kan anbefale noen bruktmarked for gitar forsterkere bortsett fra finn.no? Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Da endte jeg opp med en pent brukt (1år) AVT150H....så får vi se hvordan det blir.... Men trenger et kabinett.... Lurer på AVT412 eller 1936... Noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 jeg ville ha tatt 1936 kabbet... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 150w til innebruk? Joggu sa eg flesk og smør og sånn. Ville òg tatt 1936 kabinettet. AVT er berre stort, ser stort ut og spelar høgt, men ikkje serleg stort. Stort kabinett med høg men liten lyd. AVT mao. Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Det går vel å starte bare med toppen og bruke headset til jeg kommer over et rimelig kabinett eller? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Nei, du skal ikkje skru på ampen utan tilkobla kabinett. Kor mykje måtte du ut med for toppen? Endret 16. mai 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Måtte ut med 3,5k....med kvittering....1 år gammel...ser ut som ny! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Hm.. AVT er ikkje ein serleg god amp, men prisen var jo ingenting å seie på. Men trur alikevel du hadde kome betre unna med ein combo til samme pris som topp + kab. Lat oss see du må ut med 7k totalt, då hadde du hatt ein fin 50w røyrcombo. Ikkje for å vere gledesdrepar. Kan godt hende du blir fornøgd med AVT'en likevel. Edit: Og på lydklippet du la ut høyres det ut som ein clean rørmarshall på full pupp. (Naturleg overdrive) Det får du ikkje i ein transistor. Endret 16. mai 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Det har du sikkert rett i, men med combo, så måtte jeg event. byttet hele, mens nå kan jeg tillate meg å bare bytte toppen. Til den prisen følte jeg at jeg uansett kommer greit ifra det. Det som var ok med amp'en var at den har uttak for headset og Master Volume, som for meg var viktig. Så er det rør/transistor, så jeg fikk "litt" rør. Antar at den har litt "liv" i seg....så hadde den 4 kanaler, så det gir vel en del muligheter.... Mye å sette seg inn i ...så jeg går sikkert på en og annen blemme...men sjekker alltid pris på det jeg kjøper opp imot markedspris, og betaler (nesten) alltid under markedspris, så hvis det skulle være en feil investering...kommer jeg nok ned på beina skal du se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå