M@R7!N Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg spiste 1-3 poser godteri hver dag før jeg begynte å trene, men likevel veide jeg bare 64kg og var litt tynn, men ikke skinny. Amen. Spiste MYE snop før jeg begynte å trene, samt bare loff og kneipbrød. Veide 61 kilo, og veier nå 66kg etter fire måneders trening. Ble ikke noe feitere av alt snopet, men var veldig usunn. Sliter litt med forbrenning selv, spiser MASSE, men sliter med å gå opp i vekt. Antar dog at jeg har forbrent endel fett under trening. Konklusjon: Man blir som et nytt menneske av å begynne å trene om man tar det seriøst En smule ot, yep Lenke til kommentar
DNA Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Sliter litt med forbrenning selv, spiser MASSE, men sliter med å gå opp i vekt. Antar dog at jeg har forbrent endel fett under trening. 8634880[/snapback] Er bare å spise MYE og planlegge måltidene for dagen og finne ut hvor mye proteiner, karbohydrater, kcal og umettet fett du får i deg hver dag. Etter jeg startet å trene spise jeg ikke noe dritt i det hele tatt, jeg spiste MYE pasta og Fullkorn brødskiver for karbohydratene og mye kylling, tunfisk, egg osv. Og det hjalp. Etter ca. 6-7mnd veide jeg 84kg. Så gikk jeg på diet og gikk ned til 79kg på litt over 1mnd og nå veier jeg 84kg igjen, men litt pga kreatinet da Så ja litt sjapp forbrenning er en fin ting. Du må spise en del for å legge på deg, men du trenger ikke å være lenge på diet før fettet renner av igjen. Deffet ikke helt ut på den mnd, men fikk av en del. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ja, som tittelen sier, hvorfor kan noen det uten å legge på seg. En jeg kjennner spiser ALDRI noe skikkelig mat, bare drit og spiller pc hele dagen. Han er tynn og har god kondis. Hvordan kan det ha seg?! 8601084[/snapback] Det å være tynn og ha lav fettprosent er ikke nødvendigvis synonymt med god helse. Man kan f.eks. ha høyt kolesterol selvom det ikke synes på utsiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Kan noen ha problemer med å ta opp næring? Altså de må spise mer karbo/fett/proteiner for å få i seg et like stort antall kcal? At det rett og slett bare går gjennom systemet og ikke blir tatt opp, og således har noe å si på hvorfor noen folk kan spise masse uten å legge på seg, og at de i tillegg har en stor forbrenning? 8608383[/snapback] Nei det har de nok ikke. Det er forbrenningen som er hovedfaktoren her. Noen forbrenner 3 ganger så mye som andre. At folk forbrenner mye mer en andre har å gjøre med gener. Dette er dog lite å gjøre noe med. Men forbrenningen har en tendens til å gå nedover når man kommer litt opp i 20 årene. Dette henger nok sammen med fall i hormonverdiene. Og selv om folk spiser mye "dritt" og de ikke leger på seg, er det på ingen måte sunt. 8608448[/snapback] Jeg stiller meg litt skeptisk til hvordan en person kan ha en hvilemetabolisme som svir av 6000 kcal hver dag. Da vil en slik person slite med mindre han får i seg jevnt over vanvittig mye næring. Hvis det er slik at tynne personer som kan spise hva de hvil har veldig mye høyere forbrenning enn andre, så ville disse gått ned i vekt uansett hvor lite de veide. Derfor er det rett og slett ikke mulig. Det som derimot stemmer er det Mikkel spør om; noen tar rett og slett ikke opp næringen i maten, av grunner som for eksempel at magen ikke er i stand til å bryte ned alt den blir servert. Dette slet en kompis av meg med og han fikk faktisk konstantert at det var grunnen til at han kunne kverne ned kaloribomber på løpende bånd uten gå opp et gram. Han ble heller ikke større når han løftet vekter, fordi kroppen ikke tok opp nok næring til å vokse. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Så ja litt sjapp forbrenning er en fin ting. Du må spise en del for å legge på deg, men du trenger ikke å være lenge på diet før fettet renner av igjen. 8635050[/snapback] *Missunnelig* Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Så ja litt sjapp forbrenning er en fin ting. Du må spise en del for å legge på deg, men du trenger ikke å være lenge på diet før fettet renner av igjen. 8635050[/snapback] *Missunnelig* 8640572[/snapback] Samme her. Men det er vel en fordel å ha lav forbrenning når man skal øke i styrke også, så det går jo litt opp i opp. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg stiller meg litt skeptisk til hvordan en person kan ha en hvilemetabolisme som svir av 6000 kcal hver dag. Da vil en slik person slite med mindre han får i seg jevnt over vanvittig mye næring. Hvis det er slik at tynne personer som kan spise hva de hvil har veldig mye høyere forbrenning enn andre, så ville disse gått ned i vekt uansett hvor lite de veide. Derfor er det rett og slett ikke mulig. Det som derimot stemmer er det Mikkel spør om; noen tar rett og slett ikke opp næringen i maten, av grunner som for eksempel at magen ikke er i stand til å bryte ned alt den blir servert. Dette slet en kompis av meg med og han fikk faktisk konstantert at det var grunnen til at han kunne kverne ned kaloribomber på løpende bånd uten gå opp et gram. Han ble heller ikke større når han løftet vekter, fordi kroppen ikke tok opp nok næring til å vokse. 8640570[/snapback] Det finnes flere personer som har mye høyere metabolisme en andre. Dette skyldes i hovedsak sekresjon av Tyroksin. Det er Tyroksin som er hovedfaktoren for metabolismen. Det finnes personer som kan spise 5000 kcal og ikke legge på seg, og disse er normalt ganske tynne. Men selv om disse spiser bare 2500 kcal vil kroppen tilpasse seg dette helt fint. Det er veldig mange personer som kunne spise hva de ville når de var unge, men når de bikket mot 30-årene begynte de å legge på seg. Og det er jo ikke sånn at disse hadde problemer med å ta opp maten før, og at de fikk bedre opptak i tarmen med årene. Nei, det som er grunnen til dette er at når du er ca 25 begynner hormonverdiene dine å falle, også tyroksin som sagt regulerer metabolismen. Klart det er tilfeller der folk har problemer med å ta opp næring. Dette kan skyldes alt fra mangel på enzymer til problemer med tarmveggen. Men vanligvis når man prater om folk som kan spise det de vil, så er det snakk om forbrenning. Ikke fysiologiske feil. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Sansynligvis spiser disse mindre enn man forbrenner og selv om de spiser mer noen ganger som man kan se på som så mye di vil så blir det ikke mere kalorier enn man forbrenner. Kjenner mange som sier de kan spise hva di vil men det dem spiser til vanlig er jo kjempelite og selv når dem føler at den fråtser i seg er det ikke mer enn dem burde ha spist. Og du som ikke føler at du kan spise hva du vil ,spiser kanskje mer enn de som sier di kan det og derfor legger du på deg når du spiser hva duvil /øker mengden Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Okey, et spørsmål.. Jeg spiller fotball. Noen som vet om det er bra å ta en banan før kamp? Vet at det er vikitg etter iallefall, men lurer på om jeg skal ta før også? Og så energi sjokolade, før eller etter? Endret 22. mai 2007 av Sindris1 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ta den i pausa, da har du litt ekstra-energi i andre omgang ;p Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ta den i pausa, da har du litt ekstra-energi i andre omgang ;p 8675472[/snapback] Smart he he Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg har skikkelig problemer med å legge på meg . Veier bare ca 55 kg og er ca 174 høy . Synes det nesten er flaut å gå i t-skjorte (små biceps) . Endret 18. juni 2007 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har skikkelig problemer med å legge på meg . Veier bare ca 55 kg og rer ca 174 høy . Synes det nesten er flaut å gå i t-skjorte (små biceps) . 8885375[/snapback] Mat, mat og mere mat. Dette er den eneste løsningen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Han kan spise så mye han vil , men i og med at han ikke legger på seg vil han nok ikke ete like mye som de som blir feite av samme type mat blir. De som sier de kan spise så mye de vil uten å legge på seg har vanligvis dårlig matlyst i utgangspunktet samtidig som forbrenninga spiller litt inn. Men ingen kan spise ubegrensa uten å legge på seg. 8604259[/snapback] Jeg har god matlyst, og kan æta junk food vær dag i lengere perioder uten å legge noe på meg. Og jeg har forbrenning herfra og til helvete Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har skikkelig problemer med å legge på meg . Veier bare ca 55 kg og rer ca 174 høy . Synes det nesten er flaut å gå i t-skjorte (små biceps) . 8885375[/snapback] Mat, mat og mere mat. Dette er den eneste løsningen. 8886295[/snapback] Vet, men jeg greier ikke å spise så veldig mye. Blir fort mett og er umotivert tiil å spise. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Vet, men jeg greier ikke å spise så veldig mye. Blir fort mett og er umotivert tiil å spise. 8888893[/snapback] Pfft, tapersnakk. Med en sånn holdning kommer du ingen vei. Spis til du sprekker og spis riktig mat! Ha en klokke som har alarm så setter du alarmen på hver 3 time og så spiser du så mye du kan og til slutt vil magesekken din utvide seg og du vil kunne spise UTROLIG mye mat, og da mener jeg utrolig mye. Endret 18. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Jeg har skikkelig problemer med å legge på meg . Veier bare ca 55 kg og er ca 174 høy . Synes det nesten er flaut å gå i t-skjorte (små biceps) . 8885375[/snapback] Jeg hadde samme problem, veide oppunder 60 kg, og er like høy som deg. Har nå trent styrke i 2 måneder, og siden jeg er tynn synes brystmuskler og sixpacken veldig fort Har også begynt å spise som en hest, og siden jeg trener spiser jeg også oftere, har ikke veid meg på lenge, men jeg har garantert gått opp i vekt. I tillegg ser jeg bedre ut, da jeg har litt muskler som synes. Endret 19. juni 2007 av Kramstogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå