Gå til innhold

Hvorfor kan noen spise så mye drit de vil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at fettet lagrer seg på innsiden av kroppen. Rundt organene og i blodårene. Så at de ikke legger på seg vekt betyr ikke at det er mindre usunt. Kondisen henger gjerne litt sammen med kroppsvekta også da. Også har han vel god trening fra å løpe etter bussen hver morgen etter å ha spilt data hele natten.

Lenke til kommentar

Ingen kan spise så mye dritt de vil.

Kompissen din spiser mindre eller like mange kalorier som han forbrenner, derfor legger han ikke på seg.

Noen forbrenner mer enn andre, og har derfor mer å gå på, men dersom de overskrider denne grensen vil de som alle andre legge på seg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hahaha :!:

Jeg er sånn som kan spise så mye dritt jeg vil uten å få noe som helst fett på kroppen. Men det betyr ikke at jeg gjør det ;) Så kompisen din og jeg er vel make bygget.

8603845[/snapback]

Du kan sikkert spise så mye dritt du bare vil, men skal vedde på at du ikke vil spise like mye som de som legger på seg masse fett av drittmaten gjør.

Lenke til kommentar

hvem vil spise drit? :ph34r:

"Nå var du smart, nå var du veldig smart"

Neida, fra spøk til revolver: Er jo ofte slik at de som er syltynne og spiser så mye dårlig mat som de vil får en endring da de runder 20 åra.. Da er det ofte at dem legger på seg, for forbrenningen ikke er like god som før

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
hvem vil spise drit?  :ph34r:

"Nå var du smart, nå var du veldig smart"

8604132[/snapback]

Han kan spise så mye han vil , men i og med at han ikke legger på seg vil han nok ikke ete like mye som de som blir feite av samme type mat blir.

De som sier de kan spise så mye de vil uten å legge på seg har vanligvis dårlig matlyst i utgangspunktet samtidig som forbrenninga spiller litt inn. Men ingen kan spise ubegrensa uten å legge på seg.

Lenke til kommentar

har vel mye med livsstil også, familien min har dratt meg med ut på tur uansett om jeg vil eller ikke, og fattern har vært flink på den der "bare rundt neste sving så er vi fremme" Noe som har gjort at jeg har trent mye hele tiden og det har blitt naturlig for meg. Dermed har jeg muskler som gjør at jeg har høy forbrenning.

Det har også mye å si hvor mye man vokser der og da. Så jeg er også en av dem som kan spise så mye dritt jeg vil, men jeg fikser det ikke, synes det ikke smaker noe godt i lengden. Men litt sjokkis i blant sier jeg ikke nei til. Tror miljøet har minst like så mye å si som genene.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Jeg har også veldig høy forbrenning.

Resultatet av det er at jeg har alltid vært liten, kan spise nesten hele tiden, og er ikke særlig sterk.

Opp igjennom tiden har jeg opplevd gjentatte ganger at folk tror de kan gjøre det de vil med meg, det er det verste jeg vet. Derfor trener jeg styrke nå.

Lenke til kommentar

Det er fordi de spiser i kcal underskudd selv om de spiser dritt.

Jeg spiste 1-3 poser godteri hver dag før jeg begynte å trene, men likevel veide jeg bare 64kg og var litt tynn, men ikke skinny.

Skikkelig kosthold + mye drittmat imellom måltidene= Hvordan bli feit.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Kan noen ha problemer med å ta opp næring? Altså de må spise mer karbo/fett/proteiner for å få i seg et like stort antall kcal? At det rett og slett bare går gjennom systemet og ikke blir tatt opp, og således har noe å si på hvorfor noen folk kan spise masse uten å legge på seg, og at de i tillegg har en stor forbrenning?

Lenke til kommentar
Kan noen ha problemer med å ta opp næring? Altså de må spise mer karbo/fett/proteiner for å få i seg et like stort antall kcal? At det rett og slett bare går gjennom systemet og ikke blir tatt opp, og således har noe å si på hvorfor noen folk kan spise masse uten å legge på seg, og at de i tillegg har en stor forbrenning?

8608383[/snapback]

Nei det har de nok ikke. Det er forbrenningen som er hovedfaktoren her. Noen forbrenner 3 ganger så mye som andre. At folk forbrenner mye mer en andre har å gjøre med gener. Dette er dog lite å gjøre noe med. Men forbrenningen har en tendens til å gå nedover når man kommer litt opp i 20 årene. Dette henger nok sammen med fall i hormonverdiene. Og selv om folk spiser mye "dritt" og de ikke leger på seg, er det på ingen måte sunt.

Lenke til kommentar
Noen forbrenner 3 ganger så mye som andre.

8608448[/snapback]

Har du noen kilder på dette? Jeg har lest mye rart om individuelle forskjeller i forbrenning, dog ikke mange troverdige artikler, og alle sier imot hverandre.

8608644[/snapback]

Jeg vet det finnes, men jeg har ikke funnet den studien. Skal lete litt til :)

Lenke til kommentar

Selv om det kanskje ikke synes utenpå betyr ikke det at han har godt av det. Det er mye som skjer inni kroppen hans. Fett i blodårene osv. Det er mange grunner til å spise sunt. Han kompisen din får sikkert ikke de vitaminene han trenger osv... bare vent, det straffer seg

Lenke til kommentar
Selv om det kanskje ikke synes utenpå betyr ikke det at han har godt av det. Det er mye som skjer inni kroppen hans. Fett i blodårene osv. Det er mange grunner til å spise sunt. Han kompisen din får sikkert ikke de vitaminene han trenger osv... bare vent, det straffer seg

8612095[/snapback]

Så jævlig enig.

Masse tynne spinkle folk som får hjerte og karsyktommer pga kolesterol og blodtrykk, har ikke alltid med vekt og utseende å gjøre. Spis så mye sunt du kan! Hive i seg en frukt om dagen er lett, godt og ekstremt sunt. Samme med grønnsaker til middagen.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...