CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Har ein liten polo som eg må få skifta utstyr i! Per i dag står det kun i orginalt utstyr, dvs kassett-spelar og to høgtalarar framme i dasjbordet. Eg skal ikkje bruke alt for mykje peng på det, men eg skal vertfall få det til å bli betre lyd enn det er i dag. Trenger altså først og fremst ein god cd-spelar! Men sidan eg også har tenkt til å skifte høgtalarar framme, få to høgtalarar bak på hattehylla, forsterkar og sub, så er det vel ein fordel om cd-spelaren har eigen sub-utgang? Så kan nokon komme med gode forslag til meg? Må eg skifte bilbatteriet for at dette skal gå? Kom med spørsmål viss det er noko meir du må vete for å komme med gode forslag til meg:) P.S ikkje kom med forslag som er så billege at det seie seg sjølv at dette ikkje er noko godt kjøp:p Mvh Endret 13. mai 2007 av CyL8R Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Er denne noko å satse på? Fekk den anbefalt på Ice Audio. Er dette verdt pengane, eller har nokon betre forslag? Og kva med desse fronthøgtalarane ? Er desse bakhøgtalarane gode nok for meg? Dette er det eg har fått anbefalt på ICE AUDIO. Nokon som har betre forslag, eller veit om plasser dette er å få til ein billegare peng? Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 jeg synes virkelig du begynner i feil ende her. fronthøytalere er viktigere enn bakhøytalere. dette er min mening da, men du sitter tross alt forran. kjøp heller ett godt frontsett. du får jo gode Helix og Focal komponent sett hos Ice Audio. med 2 par http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...1&PHPSESSID=c08 av de tror jeg du få bedre lyd enn med det du hadde valgt. den aktive subben spiller meget bra. men du trenger jo også en forsterker til høytalerene dine. med mindre duhar ett veldig gammelt og dårlig batteri, treng det neppe å byttes med det du har valgt her. men du kan med fordel oppgradere ledingene i motor-rommet fra: batteri til jord dynamo til pluss på batteriet dynamo til jord disse ledningene bør være like store som du du bruker som strøm og jord til forsterkeren. ang cd-spiller ville jeg gått for pioneer eller alpine. med tre utganger, gjerne en egen til sub. se etter høy spenning ut fra spilleren, da slipper forsterkeren å jobbe så mye. 4-6v er flott. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Vel du har helt rett i at du trenger å bruke penger på en god spiller. Nå sa du ikke noe om hvor mye du har lyst å bruke på dette, men som STG sa er Pioneer og Alpine gode saker. Jeg er i grunnen enig med STG på frontsett også, kjøp focal komponent sett. Siden bilen du skal sette det inn i er ganske liten, tror jeg ikke du trenger høytalere bak om du tenker på å sette høytalerene på en forsterker. Når bilfabrikanter gir ut bilene sine laster det som regel inn batterier som er billigst, derfor også "svake". Om du strengt tatt kommer til å ha bruk for nytt batteri er vel egentlig opp til deg. Jeg ville anbefale deg å gjøre det, siden det hjelper på å starte bilen din om det er kaldt ute, men hvis du bor hvor det er mildt kan det kanskje være det samme. Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Vel du har helt rett i at du trenger å bruke penger på en god spiller. Nå sa du ikke noe om hvor mye du har lyst å bruke på dette, men som STG sa er Pioneer og Alpine gode saker. Jeg er i grunnen enig med STG på frontsett også, kjøp focal komponent sett. Siden bilen du skal sette det inn i er ganske liten, tror jeg ikke du trenger høytalere bak om du tenker på å sette høytalerene på en forsterker. Når bilfabrikanter gir ut bilene sine laster det som regel inn batterier som er billigst, derfor også "svake". Om du strengt tatt kommer til å ha bruk for nytt batteri er vel egentlig opp til deg. Jeg ville anbefale deg å gjøre det, siden det hjelper på å starte bilen din om det er kaldt ute, men hvis du bor hvor det er mildt kan det kanskje være det samme. 8601651[/snapback] Så du meiner eg skal kutte ut dei høgtalarane bak? Men dei du anbefalte å sette inn (altså desse) er fronthøgtalarar? Og eg måtte ha to par av dei? Hugse ikkje kva for spelar han på Ice Audio anbefalte, men det var ein Alpine til rundt 1600. Men kva med denne spalaren frå Pioneer ? Har den det eg treng? Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Defus Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Tror du blander meg med smalltowngangster nå Det han mente var at du skulle sette ett av de settene framme, og ett av det settene bak Jupp, jeg mener du skal kutte ut høytalerene bak, for du sitter aldri bak i bilen, å når høytalerene framme er på forsterker trenger du det ikke Jeg har en mye større kupe enn det poloen har, å jeg har ikke noe problemer med å fylle kupeen med lyd fra frontsettet mitt. (Noe dårlig noe for øyeblikket.) Så da trenger du bare å kjøpe et komponent sett å ha framme i bilen. Jeg ville satset på Focal komponent sett. Tja, spilleren du linket til har bare en linje utgang. Nå vet jeg ikke hva for ideer du har for bilen. Men hvis du skal ha frontsett og sub i bilen på forsterker trenger du en spiller med to linje utganger. Denne er ikke mye dyrere enn den du linket til, og den har to linjeutganger, pluss at den ene kan gjøres om til sw. Som er en god ting. Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) fikk ikke linke din til å fungere jeg. men det jeg tenkte på var ett sett forran og ett sett bak. men du kan selvfølgelig også droppe bakhøytalere helt og heller betale enda litt mer for ett meget godt frontsett. focal er knall. den spilleren du linket til har kun en linje utgang. da må du evt splitte kabelen bak, noe som fører til at strømstyrken halverers og forsterkerene dine må jobbe hardt. velger du å ikke bruke høytalere trenger du bare to linjeutganger. til de komponentene du ser på burde du nok opp i 2000-3000 kroners klassen. Edit: hehe. fikk ganske likt svar da.. Endret 13. mai 2007 av smalltowngangster Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Tror du blander meg med smalltowngangster nå Det han mente var at du skulle sette ett av de settene framme, og ett av det settene bak Jupp, jeg mener du skal kutte ut høytalerene bak, for du sitter aldri bak i bilen, å når høytalerene framme er på forsterker trenger du det ikke Jeg har en mye større kupe enn det poloen har, å jeg har ikke noe problemer med å fylle kupeen med lyd fra frontsettet mitt. (Noe dårlig noe for øyeblikket.) Så da trenger du bare å kjøpe et komponent sett å ha framme i bilen. Jeg ville satset på Focal komponent sett. Tja, spilleren du linket til har bare en linje utgang. Nå vet jeg ikke hva for ideer du har for bilen. Men hvis du skal ha frontsett og sub i bilen på forsterker trenger du en spiller med to linje utganger. Denne er ikke mye dyrere enn den du linket til, og den har to linjeutganger, pluss at den ene kan gjøres om til sw. Som er en god ting. 8601803[/snapback] Ok, eit av dei framme og eit av dei bak? Men så seie du at eg kun trenge dei framme? Sånn som det ligge an no kjøpe eg høgtalarar til å ha framme, eventuelt bak og ny spalar. Den sub`en for heller komme seinare. Eller blir det dumt å kjøpe den seinare? Var vel innebygd forsterkar i den? Så ein liten konklusjon;p denne spelaren og desse fronthøgtalarane (eit par ) ? Og så denne seinare? Endret 13. mai 2007 av CyL8R Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Og; han på Ice Audio sa at spelaren burde ha HPF filter til Front og Rear (ikkje at dette seie meg så mykje men:p). Har den spelaren det? Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 HPF er høy pass filter. det betyr at spilleren kun sender ut høye signaler og ikke de laveste basstonene. og jeg anbefaller absolutt å ha en forsterker på frontsettet ditt hvis du vil ha det beste ut av dem.. Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 fikk ikke linke din til å fungere jeg. men det jeg tenkte på var ett sett forran og ett sett bak. men du kan selvfølgelig også droppe bakhøytalere helt og heller betale enda litt mer for ett meget godt frontsett. focal er knall. den spilleren du linket til har kun en linje utgang. da må du evt splitte kabelen bak, noe som fører til at strømstyrken halverers og forsterkerene dine må jobbe hardt. velger du å ikke bruke høytalere trenger du bare to linjeutganger. til de komponentene du ser på burde du nok opp i 2000-3000 kroners klassen. Edit: hehe. fikk ganske likt svar da.. 8601832[/snapback] Kva for link du ikkje fekk til å funke? Svar på det siste innlegget mitt, så ser eg om eg har forstått ekspertane riktig;) Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 HPF er høy pass filter. det betyr at spilleren kun sender ut høye signaler og ikke de laveste basstonene. og jeg anbefaller absolutt å ha en forsterker på frontsettet ditt hvis du vil ha det beste ut av dem.. 8601922[/snapback] Kva for forsterkar passe bra til dei då? Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 alt stemmer ja. ang forterker må du se etter en 2 kanaler. trenger ikke være stor å dyr for å fungere bra Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 alt stemmer ja. ang forterker må du se etter en 2 kanaler. trenger ikke være stor å dyr for å fungere bra 8601977[/snapback] Så eg trenge ikkje kjøpe to par av dei høgtalarane? Men det vil vere beste, eller? Og dei høgtalarane er det plass til i dasjbordet? Og sub`en er det berre å kjøpe seinare, når den tid kjem? Har du forslag til forsterkar til frontsettet då? Ikkje noko veldig dyrt noko, men noko som fungere skikkeleg! Og til slutt, den spelaren hjå Elprice til 1390 fungere godt til mitt bruk? Og igjen, takk for hjelpa! Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 nei, du trenger ikke kjøpe 2 sett. det er bare hvis du vil ha lyd bak. altså noe du velger selv... spilleren er grei til din bruk. denne vil nok få litt fart i høytalerene dine http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...05258babb535ce3 Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) nei, du trenger ikke kjøpe 2 sett. det er bare hvis du vil ha lyd bak. altså noe du velger selv... spilleren er grei til din bruk. denne vil nok få litt fart i høytalerene dine http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...05258babb535ce3 8602061[/snapback] Sikkert teit spørsmål, men eg har ikkje peiling, så då spør eg berre:p I den sub`en eg såg på var jo det innebygd forsterkar. Men den forsterkaren er kun til sub`en, og ikkje til høgtalarane, right? Og den du anbefalte kan eg bruke til eventuelt dei høgtalarane bak òg? Spelaren er grei til mitt bruk ja, men har du ein spelar som er meir enn grei til mitt bruk? til ca samme pris? Andre som har forslag til god, men billeg forsterkar til høgtalarane? Endret 13. mai 2007 av CyL8R Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 den aktive subben leverer kun strøm til subben en to kanaler kan brukes til å drive to høytalere, eller ett komponent sett. skal du ha lyd bak senere, må du kjøpe en 2 kanaler til eller kjøpe en 4kanaler med en gang. 4kanalere er stort sett billigere. når jeg sier grei til ditt bruk, mener jeg at den holder fint til ditt bruk... Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 den aktive subben leverer kun strøm til subben en to kanaler kan brukes til å drive to høytalere, eller ett komponent sett. skal du ha lyd bak senere, må du kjøpe en 2 kanaler til eller kjøpe en 4kanaler med en gang. 4kanalere er stort sett billigere. når jeg sier grei til ditt bruk, mener jeg at den holder fint til ditt bruk... 8602252[/snapback] Skal sikkert ha lyd bak seinare ja, og då kan eg bruke den som du anbefalte? Eller vil du anbefale ein annan då? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Og heller bruke pengene dine på en orntlig spiler og høytalere fremme er mye bedre enn å bruke lite penger på spiller, høyttaler, forsterker, sub. Tja, hvis du vil ha meninger om andre ting så kan jeg vel skaffe det www.morel.no Morel Pulse 5 1698kr (komponent sett) US Amps XT800.2 1398kr (2 kanals forsterker, litt kraftigere) www.installbay.no Hertz DSK 130 899kr (komponent sett) Audison SRx 2 1799kr (2 kanals forsterker) Soundstream Lil'Wonder LS.50C 1595kr Soundstream LW2.240 1895kr www.iceaudio.no FOCAL 130A1 1290kr HELIX Dark Blue 1690kr Uansett hva du bestemmer deg for, må du huske at du trenger strøm og jordingskabel, RCA kabel og styrestrømkabel. Lenke til kommentar
CyL8R Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Og heller bruke pengene dine på en orntlig spiler og høytalere fremme er mye bedre enn å bruke lite penger på spiller, høyttaler, forsterker, sub. Tja, hvis du vil ha meninger om andre ting så kan jeg vel skaffe det www.morel.no Morel Pulse 5 1698kr (komponent sett) US Amps XT800.2 1398kr (2 kanals forsterker, litt kraftigere) www.installbay.no Hertz DSK 130 899kr (komponent sett) Audison SRx 2 1799kr (2 kanals forsterker) Soundstream Lil'Wonder LS.50C 1595kr Soundstream LW2.240 1895kr www.iceaudio.no FOCAL 130A1 1290kr HELIX Dark Blue 1690kr Uansett hva du bestemmer deg for, må du huske at du trenger strøm og jordingskabel, RCA kabel og styrestrømkabel. 8602343[/snapback] Trur eg vil kjøpe frå Ice Audio, sidan det ligge her i Førde. Så då anbefale du altså FOCAL 130A1 til å ha framme, og HELIX Dark Blue som forsterkar? Og den forsterkaren kan eg bruke viss eg bestemme meg for å kjøpe høgtalarar bak òg? Kva med spelar då? Er den på Elprice til 1390 ok? For no ser det ut som om sub`en får vente, og då gjev tipset ditt bra lyd frå seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå