Gå til innhold

Problemer å convertere filmene til DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt det selv. Eneste løsningen jeg kom på var å kopiere filmen over til en annen maskin og konvertere der til DVD. Og det gikk.

Her er det noen andre som har hatt problemer med det samme, og de anbefaler og prøve noen andre programmer. Etter min erfaring ligger problemet i selve codec'ene. Sjekk om filmene du skal konvertere inneholder AC3-lyd. Viss så, så konverter den til MP3 heller. For å gjøre dette følg denne guiden:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Last ned og kjør VirtualDubMod 1.5.10.2

2. Åpne filmen din (File -> Open), gå så på Stream -> Stream list.

3. Her ser du alle lydene og undertekstene til filmen. Sjekk om lydene inneholder AC3. Viss så, høgreklikk på lyden og velg Full Processing Mode. Høgreklikk på den igjen og velg Compression.

4. Finn Lame MP3 (Høgreklikk på LameACM.inf og velg Install) der. Finner du den ikke, så må du installere den. Så restart programmet og gjør 1, 2, 3 og 4 om igjen.

5. Velg Lame MP3 der ja, og så 320kbps for full kvalitet. OK. Trykk så på Save WAV. Så lagre den en plass.

6. Når den er ferdig, så går du til Stream list igjen. Så trykker du på Add, og velger den nye MP3 lyden. Så trykker du på den gamle AC3-lyden i Stream listen, og trykker på delete. Skal komme noen gråe streker over den etterpå. Så høgreklikk på den nye MP3-lyden i Stream listen, og velg Direct Stream Copy. Så OK.

7.Så til hovedmenyen igjen til VirtualDubMod. Gå på Video -> og velg Direct Stream Copy her og. Dette betyr da altså en direkte kopi, så du mister ingen kvalitet.

8. File -> Save as -> Skriv inn navn.avi, og husk å sjekk den blir lagret som AVI. Så Lagre.

9. Prøv NÅ å konvertere den til DVD med WinAVI, DVD Santa, ConvertXtoDVD, DivxToDVD, TMPGenc Xpress etc...

Viss ikke det går, så er kun en anbefaling å prøve noen andre programmer. Besøk Doom9.org for det. Bare gå på Guides og så Format Conversion, så AVI to DVD. Eller bare spørre her om du trenger hjelp. Jeg har faktisk lagt selv en litt avanert "Guide" som kun er ment for meg selv i forumet til Doom9.org. Der skriver jeg litt om anbefalte Codec's og litt om konverteringsprogrammer. Har dog ikke lagt til så mye om konverteringer til DVD. Er nok sikkert noen feil i den enda, men jobber med det. Men her er den.

Lykke til :)

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...