HulkHaugen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hallo folkens!! Jeg seiler med forsvaret, og legger til i San Diego til uka. Da tenkte jeg å kjøpe meg et kamera på basen, fordi der får vi 50% avslag på Amerikanske Taxfree-priser, noe som lover godt. Men så ble jeg litt bekymret, og lurte på det er noen forskjell på NTSC/PAL, eller andre forskjeller jeg bør være obs på? er vel kanskje dobbel støtte nå til dags? Ja, jeg vet at de bruker 110V og ikke 230V, men er ikke noe pes. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Kjøp ikke et NTSC kamera, med mindre du vil låse deg til det formatet for fremtiden. Skal du spille av dine NTSC taper i fremtiden er du nødt til å streve med å importere nye NTSC kamera fra USA for eksempel. Samt fortsatt ikke alle TV'er og annet utstyr i Norge som takler NTSC heller. I tillegg har NTSC dårligere oppløsning enn PAL, og det i seg selv er en ulempe nok til ikke å kjøpe det. I tillegg får du mye dårligere reklamasjonsbetingelser i utlandet (et, maks to års garanti, mens du får lovfestet fem års reklamasjonsrett ved kjøp i Norge). Flere har kjøpt NTSC i den tro at alt utstyr i Norge støtter det. De har endt opp med å måtte få et firma til å konvertere alle sine opptak til PAL for å få sett det på sitt eget utstyr. Og det koster en del penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå