Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dobbeltmoralist og hykler? Sex med men

Gjest Heterofil gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Heterofil gutt

Hei

Eg er blitt litt usikker på meg selv i forhold til mine meninger og uttalelser, og hvordan eg skal tolke det både med meg selv og fremfor kamerater/familie.

Personlig har eg følgende deffinisjoner på legninger:

Heterofil: ønsker å leve med, forelske seg i, elske og bo sammen med en av motsatt kjønn

Bifil: kan leve med, forelske, elske og bo sammen med begge kjønn

Homofil: ønsker å leve med, forelske, elske og bo sammen med en av samme kjønn

Med andre ord mener eg seksuell omgang ikke nødvendigvis har noe å si på legningen, men det er en naturlig del av etthvert forhold.

Store deler av mitt "voksne" liv har eg vært åpen og ærlig om dette, men det har blitt oppfattet som spøk i fra min side, noe det egentlig ikke har vært. Eks-forlovede køddet alltid med dette mens vi var forlovet... hadde hun bare vist.

For en tid tilbake traff eg en jevnaldret gutt som var åpent homofil. På festen vi var traff vi tonen veldig godt og vi ble mer og mer intime ut over kvelden til vi gikk hjem til han.

Det som deretter overrasker meg er min "paranoia" dagen etterpå, og dagene som fulgte. En kan kanskje kalle det for fylleangst, men eg tror det går litt ut over det. Eg må nesten innrømme at eg ble redd for at noen hadde sett oss på festen, når vi gikk hjem, når eg gikk hjem osv. Og da fulgte jo spørsmålene i hodet mitt opp med "hva sier folk om meg nå?", "hvordan blir dette akseptert blandt kamerater?" osv. Det gikk såpass langt at eg var nødt til å ta meg i sammen for å kunne føre en normal samtale med noen for å ikke være nervøs for hva som blir sagt og hvordan det oppfattes det som eg sier. Det har eg klart.

Men dette har ført til at eg føler meg litt skuffet over meg selv. Eg har alltid påstått at åpenhet er det eneste beste, og at evnt reaksjoner fra kamerater bare viser hvor dårlige/gode kamerater de er. Men nå føler eg det stikk motsatte, og er på "kanten" til å leve etter det motsatte også.

Hva mener andre om dette? Eg er klar over at min oppfattning av ordet "legning" er svært omdiskutert, så vi kan gjerne diskutere det også, men hovedspørsmålet mitt blir hvorvidt det eg sier/gjør er hyklerisk og dobbeltmoralistisk? Det har gått ei stund siden, men har ikke fått spørsmål eller reaksjoner rundt dette enda.

Eg har også pratet såvidt med et par nøye utvalgte venner om dette. De første var på samme fest og fikk med seg "flørtinga" og klininga. Merkelig nok var dette greit nok, men i grenseland. Med de siste har eg bare pratet om helga som "ble så full og endte opp med en gutt", noe som faktisk også ble "akseptert", men mer som en spøk vil eg tro.

Eg er for øvrig i midten av 20-årene, har vært forlovet med ei jente, forelsket og sammen med flere andre jenter, og har barn. Eg kan ikke tenke meg å forelske meg i en gutt eller leve i et forhold med en. Eg vil etterhvert finne meg ei ny jente, og få flere barn. Men inntill da utelukker eg ikke at eg roter mer med gutter.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne problemstillingen har vært diskutert mye her på forumet og det virker på meg som at folket er delt. det er noen som har din definisjon mens andre mener all seksuell kontakt mellom to menn er "homofilt og ekkelt". (jeg er dog sikker på at mange av disse ikke har noe imot at to jenter har seg med hverandre eller kliner uten at det skal ha noe å si).

jeg synes det er viktigst at du lever ditt liv og dine lyster. hvis det er noen som måtte mislike det på noen måte er det noe de må leve med. for at en skal kunne leve som et helt menneske synes jeg det er viktig å kunne leve med seg selv med alle de lyster en måtte ha.

Lenke til kommentar
jeg synes det er viktigst at du lever ditt liv og dine lyster. hvis det er noen som måtte mislike det på noen måte er det noe de må leve med. for at en skal kunne leve som et helt menneske synes jeg det er viktig å kunne leve med seg selv med alle de lyster en måtte ha.

8601024[/snapback]

Enig.

Det er jo mange jenter som tenner på jentesex, og som kunne tenke seg å prøve det, uten at de nødvendigvis forelsker seg i jenter. Kan jo gå begge veier.

edit: det, ikke deg. :blush:

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar
Gjest Heterofil gutt

Ja, den sammenligningen med jentesex er jo veldig reell. I utgangspunktet er det akkurat det samme, men gutter flest mener dette er mer akseptabelt en hva guttesex er. Merkelig nok.

To jenter som kliner eller har sex: attraktivt og helt ok

To gutter som kliner eller har sex: motbydelig og "homsete"

Personlig tror eg mange gutter er redd for kroppskontakt, intimkontakt eller hvordan de blir sett på ved å "gå for langt". Har opplevd at gutter "rykker" til i kroppen og/eller trekker seg unna bare ved litt kroppskontakt.

Eg lever nok livet mitt som eg vil, men, hva skal eg si, er kanskje litt redd for integriteten min i sammenhengen. Ikke i forhold til at eg har hatt sex eller kommer til å ha sex med guttter, men i forhold til at eg føler eg sier en ting men gjør noe annet. Hva om eg blir spurt om eg har "hatt noe på gang" med x eller y(hypotetisk spørsmål)? Instinktivt ville eg rådet andre til å være ærlig og åpen om det, men når det nå faktisk handler om meg er eg i tvil. Lyve har eg heller ikke lyst til.

Men problemet mitt er kanskje at eg er for åpen? :p

I noen av vennekretsene eg går i er det ikke uvanlig å kunne prate om sex, følelser, meninger osv åpent og ærlig. Personlige og upersonlige. Kanskje det er for åpent? Eller kanskje det ikke er så åpent og ærligt som eg tidligere har trodd?

Men takk for innspill så langt. Eg er sikker og trygg på meg selv og mye av den grunn er eg den eg er, og kan gjøre det eg har gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Heterofil gutt

Og apropo(rett?)... hva med one-night-stands? Det går jo ut på mye av det samme. Man har sex for nytelsens skyld. Ikke har man knyttet følelser eller bånd til partneren. Man elsker ikke vedkommende(enda kanskje) og kan vel i enkelte tilfeller såvidt kalle seg forelsket. Man har da kun sex for sexens skyld. Og eg må jo si at det er mye av det samme det går i :)

Eller? :)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Å dele opp legningene i tre, blir for vanskelig. Her er enda en variant:

"Biseksuell, men ikke bifil": Føler seg seksuelt tiltrukket av begge kjønn, men forelsker seg kun i det ene.

"Bifil, men ikke biseksuell": Forelsker seg i både gutter og jenter, men er kun seksuelt tiltrukket av det ene kjønnet.

Men også av disse to legningene er det nyanser.

Lenke til kommentar
Gjest Heterofil gutt

Men som sagt, eg mener ikke legning nødvendigvis går på seksuell tiltrekkning, men følelsesmessig tiltrekkning(grovt forklart).

Det er viktig for meg uansett å påpeke at selv om eg deler "legninger" opp i tre så tror eg fortsatt på uendelig mange nyanser. Eg tror det er meningen at vi skal være forskjellige ;)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Men som sagt, eg mener ikke legning nødvendigvis går på seksuell tiltrekkning, men følelsesmessig tiltrekkning(grovt forklart).

Det er viktig for meg uansett å påpeke at selv om eg deler "legninger" opp i tre så tror eg fortsatt på uendelig mange nyanser. Eg tror det er meningen at vi skal være forskjellige ;)

8603613[/snapback]

Det var jo det jeg sa! :p

Jeg skiller mellom tre forskjellige ting, jeg: Seksuell tiltrekning, fysisk tiltrekning og romantisk tiltrekning. Altså at en gutt f.eks. kun vil ha sex med jenter, vil kysse og klemme med begge kjønn, men kun forelsker seg i gutter.

Lenke til kommentar

8603613[/snapback]

Jeg tror du er inne på noe vesentlig her. Det finnes for mange nyanser til at vi kan kategorisere dem enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...