Gå til innhold

Kvalitet på PS3

JimL

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt noen returer på PS3 enda (Jobber i databutikk). Det er veldig sjeldent at konsoller har feil, men Xbox360 hadde en horde i starten.

Eneste som er kjent med PS3 er at enkelte maskiner KAN ha vifteproblemer, men det er veldig få som har dette. PS3 skal være nærmest være helt stillegående.

Ellers velger du konsoll etter hvilke spill som interesserer deg, og Sony har blant de største spillavtalene i historien bare så det er sagt ;)

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du gjør ditt ytterste for å holde liv i diskusjonen du stemplet som OT, ser jeg. ;) "Fryktelig mange" er et rimelig sterkt uttrykk å komme med hvis du ville legge saken død. Slik du ordlegger deg virker det mer som om du har et behov for å få siste ord i saken. FYI, min X360 funker perfekt, oppleves helt klart som en kvalitetskonsoll hos meg.

8601899[/snapback]

Jess, det stemmer nok det. *død*

Sånn rent ellers var jeg faktisk klar over det med vifta på PS3, men har ikke sett at det har vært noe større problem (ennå i hvert fall). De maskinene jeg har sett i gang har forsåvidt vært definitivt godkjent støymessig.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Har vel ikke hørt om noen totalkræsj av ps3 enda.. (om det virkelig er, er det vel ytterst få) men i starten av us launch hørte jeg litt om at kontrolleren mista signal med konsollen, tror feilen er fikset i firmware.. så er det noen ganger konsollen fryser, men en omstart fikser det.. så har man de med vifteproblem... eneste er at vifta går litt fortere enn normalt så man får litt viftestøy, men det er definitivt bare en skjeldenhet det og.. så manskina er stø som fjell den...

Lenke til kommentar
Sony har blant de største spillavtalene i historien bare så det er sagt ;)

8601913[/snapback]

Ikke for å være spydig, men mener du seriøst det? :ermm: Eller har jeg oversett noe? :whistle:

Det skal sies at det er langt i fra alle Xbox 360-er som må på reperasjon, det tar normalt to uker, og den blir hentet og levert på døra av DHL. Det går helt fint å leve med.

Det er få feil med PS3 ja, det er det vel ingen uenighet om.

Lenke til kommentar
.........

Ellers velger du konsoll etter hvilke spill som interesserer deg, og Sony har blant de største spillavtalene i historien bare så det er sagt ;)

8601913[/snapback]

Som de har mistet de fleste av. ;)

On topic : Tror nok PS3 er av bedre byggkvalitet enn de tidlige X360 som kom i alle fall. Bortsett fra vifteproblemene så har ikke PS3 hatt mange hardware rettede problemer. Man kan nesten se trendene ut i fra kjerneområdene til de to selskapene, MS har sin styrke i software, mens Sony har sin i hardware.

I bunn og grunn sitter vel MS leiren og håper at MS fikser alle HW problemene, mens Sony leiren sitter og håper at Sony fikser software problemene. :ermm:

Lenke til kommentar

Jepp! Virker som om Ps3 er en solid maskin.. Ser frem til ett kjøp.. :) ellers kan jeg føre meg til på 360 diskusjonen som oppsto her.. Jeg fikk 3 røde ringer.. og måtte sende den inn.. jeg sendte den inn på torsdag, fikk igjen på mandag.. gikk veldig fort.. men, den jeg har fått nå har også en lei tendens til å henge seg opp... så, har ikke inntrykket av at den er veldig solid.. dessuten har jeg også flere venner som også har fått disse 3 ringene..

Lenke til kommentar
.........

8601913[/snapback]

Som de har mistet de fleste av. ;)

8602019[/snapback]

Nå har nå Avean det med å komme med sånne uttalelser. Man må bare være litt overbærende med ham.

I bunn og grunn sitter vel MS leiren og håper at MS fikser alle HW problemene, mens Sony leiren sitter og håper at Sony fikser software problemene.  :ermm:

8602019[/snapback]

Heh, veldig bra oppsummert! Tror det kan være litt i det, ja... Sånn sett er Sony litt bedre stilt; det er mye billigere, i alle fall rent logistikk- og materialmessig, å rette softwarefeil enn hardwarefeil...

Lenke til kommentar

8601913[/snapback]

Ikke for å være spydig, men mener du seriøst det? :ermm: Eller har jeg oversett noe? :whistle:

Det skal sies at det er langt i fra alle Xbox 360-er som må på reperasjon, det tar normalt to uker, og den blir hentet og levert på døra av DHL. Det går helt fint å leve med.

8602005[/snapback]

Eh ja, de har avtaler med Eidos, Square-Enix, Capcom, Konami. De lager blant de mest kjente spillseriene gjennom tidene.

Jeg hadde over 300 titler til Playstation, det sier vel litt ? Hvor mange har du hatt på Xbox eller Nintendo ?

Grunnen til at Playstation 2 fortsatt selger så mye er jo pga spillene. Husk at mange har behold Playstation 2 mens Wii og Xbox360 ble lansert. Dette var før PS3 lanseringen. Er ett utrolig stort utvalg.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

8601913[/snapback]

8602005[/snapback]

Eh ja, de har avtaler med Eidos, Square-Enix, Capcom, Konami. De lager blant de mest kjente spillseriene gjennom tidene.

Jeg hadde over 300 titler til Playstation, det sier vel litt ? Hvor mange har du hatt på Xbox eller Nintendo ?

Grunnen til at Playstation 2 fortsatt selger så mye er jo pga spillene. Husk at mange har behold Playstation 2 mens Wii og Xbox360 ble lansert. Dette var før PS3 lanseringen. Er ett utrolig stort utvalg.

8602235[/snapback]

Du refererer dessverre til feil generasjon konsoller, spiller ikke så store rolle hva som er sluppet på PS2 når resten av oss vil ha nye spill på PS3 eller X360.

Lenke til kommentar

8602235[/snapback]

Aha, jeg tror alle gikk ut ifra at du snakket om ekslusive spillserier til PS3. Og hva så om du har 300 titler? Hva har kvantitet med saken å gjøre? Det sier vel egentlig bare mer om hvor mye av din lønn som går til spill. :) Og joda, PS2 har helt klart flest spill, men du må ikke glemme at en god del av spillene som kom til både Xbox og Nintendo var absolutt verdt å kjøpe, og noen av dem var så bra at det var verdt kjøpet av konsollen alene (Zelda: WW, RE4, PGR, SW: KotOR...)

Lenke til kommentar

Eg har ihvertfall fått intrykk av at PS3 er mye meir solid og har mindre feil enn 360 hadde/har. Synd at det er så mye tull med 360 konsollen, for det er ein fantastisk konsoll med utrolig mange flotte titler og ein solid online tjenste. Koser meg støkk med min 360, og vurderer hartd i disse dager å få importert ein PS3. Men eg venter enda på noen knalltitler til PS3, disse kommer så det er sagt.

Lenke til kommentar

8601913[/snapback]

8602005[/snapback]

Det går fint ann og leve med en maskin som slipper og bli sendt og blir borte i minst 2 uker.

Btw jeg kjenner mange om har 360 som har sendt den inn, men de får dem etter 3 til 4 uker.

Lenke til kommentar
Eneste problemet jeg har med min Ps3 var at i starten frøs den 2 ganger, og Motorstorm fungerer ikke lenger(har kun spilt det 2-3 timer sammenhengende). Ellers er det lite problemer med maskinen:)

8601089[/snapback]

Motorstorm fungerer ikke lenger? Hvorfor?

Det kan nå helt klart defineres som et major problem.

8601763[/snapback]

Spillet starter opp men når jeg skal starte et løp og velge en bil så henger spillet seg hele tiden mens jeg venter på nye bil. Jeg vet at det tar vanligvis lang tid, men spillet bare stopper opp(selv om musikken fortsetter til tider). Er ikke så stort tap egentlig. Ps3 og X360 må stå i andre rekke nå som jeg har fått GoW 1 og GoW 2:)

Kommer masse spill fremover så da blir det å børste støv fra begge maskinene(selv om X360 blir brukt hver helg:p)

PS: Har 2 spill til og de fungerer akkurat som de skal:)

Lenke til kommentar

Eg har eit godt inntrykk av kvaliteten på PS3 so langt...har ikkje hatt nokon problem med min.

Når det gjeld støynivået, er det stort sett veldig bra. Unntaket er når eg køyrer folding-klienten. I tillegg ser der ut til å vere ein bug som gjer at vifta ikkje skrur seg ned igjen etterpå. Dette kjem eg enkelt rundt ved å skru maskina av og på etter å ha folda, so eg synest ikkje det er eit stort problem. Og dessutan:

* forventninga om at PS3 skulle vere 100% stillegåande i alle situasjonar kom vel frå nettet, ikkje Sony sjølve.

* det er først og fremst under folding PS3 lagar lyd. Under filmsjåing og speling er han stillegåande.

* støynivået er fortsatt lågare enn PS2.

Alt i alt verkar dette som ein svært velbygd konsoll. :)

Kay

Lenke til kommentar

Jeg har sendt 360'n min til reparasjon to ganger og tør nesten ikke ta i den lenger i frykt for å måtte sende den igjen. Det knirker og det skrangler i maskinen når jeg løfter den også, så sånn sett fremstår PS3 som mer solid. Det tok riktignok 5 mnd før 360'n tok kvelden første gangen, så om det samme skjer med PS3, det gjenstår å se. Nå er vel rapportene om defekte PS3'er en god del mindre enn 360 kanskje uansett.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor flere sier at vifta på PS3 bråker. Min PS3 er helt lydløs, nesten. Jeg må skru av lyden og lytte for å høre vifta gå.

8603754[/snapback]

Noen er heldige andre ikke :p

Det har også noe med at folk hører forskjellig, noen trur jo at Ps3 skal være "lydløs"

det er jo forsåvidt en maskin da og maskiner jobber vell

Lenke til kommentar

min maskin fungerer vel i bunn og grunn, viftene går det gjør dei men ikkje bråk..nærmer seg vel 2 veker sia den har vert på nå...vil heller ha en konsoll med artig spill og heller litt hardware feil som kan erstattes enn ein konsoll til 6k som "fungerer fint" men står og støver...få noe content sony..!!

xbox live..msn..hand in hand..:)

ja x360 har vert mykje tull med, men MS viser sin styrke i software og det er det som selger konsoller, ikkje dingsebombsene inni maskinen...

enda ett døme på att ps3 er bra skrudd sammen, til og med MS sier att x360 ikkje ville taklet folding@home..

KILDE

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...