Gå til innhold

Kvalitet på PS3

JimL

Anbefalte innlegg

Hei, ber alle som svarer på denne tråden holde seg umåtelig saklige så det ikke blir nok en sånn XBOX vs PS flamewar greie.

Sitter og kikker på xbox-diskusjonene her, og syns det virker som det er noe galt med alle konsollene. Når folk til og med begynner å vurdere å kjøpe en backup-maskin for å ha når hovedmaskinen er til service så blir jeg direkte skremt. Hvordan er det med vår kjære PS3? Noen (mange) som har blitt plaga med denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg skal si : Jeg er IKKE fanboy.

Ps3 pakken blir åpnet og du ser både design og ting som er på den, er bedre enn middels. det som trekker ned er selvsagt ingen hdmi kabel, men det er jo for ikke la prisen bli så høy når man kan velge selv om man vill ha en billig kabel fra Clas Ohlson elr en dyr monsterkabel som fungerer prikt likt nesten.

Kontrollen er utrolig lett, men det funker helt fint for min del. Eneste er at kontrollen knirker viss u vrir på kontrollen, øvre deksel og nedre deksel er det som lager knirkingen.

Ps3 har noen problemer det også ang støynivå på de forskjellige maskinene, men lyden er langt ifra like ubehagelig som X360 sin.

Minnekortleser er + for min del da filer blir satt over mye raskere ved hjelp av minnekort istede for og rippe fra cd. Headsett følger heller ikke med, men jeg bruker bare bluetooth headsette som jeg elrs bruker til telefonen min.

Selve spillene og BR filmene har fått mindre cover og det er jo egentlig ganske genialt da det er plass til cden og instruksjonsbok i coveret , så hva er vitsen med og bruke mer plass en det som trengs?

Gikk litt oftopic her angående andre ting en det du lurte på men jeg måtte bare få det ut :innocent:

Eneste problemet jeg veit kan være er at viftestøyen er værre enn den informasjonen Sony har snakket om.

Elrs er det ikke noe store Light of death elr noe sånt.Sånne probler hakke PS3 fått ennå, men kan jo komme etterhvert elr aldri komme, hvem veit:P

Edit: Trukke noen hadde giddet og kjøpt en backup ps3 da den er så svinedyr uanz:p

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar

Tydelig at du har lyst på en PS3, så da foreslår jeg at du kjøper en. Regner med at denne tråden ikke blir utslagsgivende for den avgjørelsen :p Det eneste problemet for PS3 så langt har vel vært støyproblemene, så du kan jo evt. ta en titt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=737326

Når spillbiblioteket utvides kommer PS3'en nok til sine fulle rett, og kan forhåpentligvis forsvare den noe høye prisen.

Lenke til kommentar

Fra dag 1, da jeg pakket opp min PS3 for første gang skjønte jeg at dette er en kvalitets-konsoll! Jeg har ikke hatt ett eneste problem med konsollen enda, ikke engang en krasj. Ikke noe overoppheting eller viftestøy eller andre ting heller. Kjøpte PS3 på lanseringsdagen.

Lenke til kommentar

Skal ha meg PS3 ja, men pga spillutvalget så tror jeg at jeg venter litt til. Har ikke behov for en ennå, så da kan jeg heller "kaste bort" pengene mine på bilen. Men jo, det var faktisk ganske utslagsgivende, for om det hadde vært like mye pes med PS3 som med X360 så hadde jeg ikke gidda å kjøpe en :)

Lenke til kommentar
for om det hadde vært like mye pes med PS3 som med X360 så hadde jeg ikke gidda å kjøpe en :)

8601335[/snapback]

Merkelig utsagn, finnes mange (f.eks. meg) som aldri har gjort annet enn å kose seg med 360'en siden lanseringsdagen, uten et eneste kræsj eller andre negative ting.

Kan hende det er større sjanse for å få trøbbel hvis du kjøper en 360, men å generelt si at det er mye pes med en 360 er skivebom.

Enig med deg angående spillutvalget, dette er grunnen til at jeg venter med et eventuelt kjøp. Kanskje får man også da en prisreduksjon på kjøpet.

Lenke til kommentar
for om det hadde vært like mye pes med PS3 som med X360 så hadde jeg ikke gidda å kjøpe en :)

8601335[/snapback]

Merkelig utsagn, finnes mange (f.eks. meg) som aldri har gjort annet enn å kose seg med 360'en siden lanseringsdagen, uten et eneste kræsj eller andre negative ting.

Kan hende det er større sjanse for å få trøbbel hvis du kjøper en 360, men å generelt si at det er mye pes med en 360 er skivebom.

Enig med deg angående spillutvalget, dette er grunnen til at jeg venter med et eventuelt kjøp. Kanskje får man også da en prisreduksjon på kjøpet.

8601429[/snapback]

Det er ikke å stikke under en stol at det har vært mange som har opplevt mye feil med sine 360'er. Bare på forumet her er jo enkelte på sin 3-4konsoll. Etter hva jeg har sett å har ikke PS3 hatt samme feil-rate, så jeg vil fremdeles si at det GENERELT har vært mer pes med 360 globalt enn det har med PS3.

Lenke til kommentar

trydis: praten om hvorvidt x360 er en problemkonsoll eller ikke er totalt ot for denne tråden og resulterer bare i masse stress mellom folkene som elsker maskinene sine. Mitt inntrykk er uten tvil at alt for mange er plaga med x360. Men nok om det.

Lenke til kommentar

Kjøpte min fra US i februar.

Jeg har opplevd at maskinen henger seg et par ganger, men dette har kun vært under internet browsing. Tror ikke det har noe med selve maskinen å gjøre, heller at SW ikke har vært på topp.

Etter V1.6 har jeg ikke opplved noen feil i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Eneste problemet jeg har med min Ps3 var at i starten frøs den 2 ganger, og Motorstorm fungerer ikke lenger(har kun spilt det 2-3 timer sammenhengende). Ellers er det lite problemer med maskinen:)

8601089[/snapback]

Motorstorm fungerer ikke lenger? Hvorfor?

Det kan nå helt klart defineres som et major problem.

Lenke til kommentar
trydis: Greitom, da har vi slått fast at du ikke har vært plaga. Men er ikke å komme bort fra at det er fryktelig mange som sikkert missunner deg det.

8601677[/snapback]

Du gjør ditt ytterste for å holde liv i diskusjonen du stemplet som OT, ser jeg. ;) "Fryktelig mange" er et rimelig sterkt uttrykk å komme med hvis du ville legge saken død. Slik du ordlegger deg virker det mer som om du har et behov for å få siste ord i saken. FYI, min X360 funker perfekt, oppleves helt klart som en kvalitetskonsoll hos meg.

Jeg har også lagt merke til at det er noen som har problemer med sin X360, og det er ikke til å stikke under en stol at MS har hatt i overkant av problemer med X360. Heldigvis gjør de ingen stor sak utav det om noe har gått galt med konsollen din og det er uproblematisk å få den levert inn og reparert tilbake (bortsett fra at det tar litt tid).

Til deg som ikke får spilt Motorstorm lenger; tror ikke det er normalt. Så sant det ikke er plata som er ødelagt, burde du kanskje vurdere å levere den inn for reparasjon, for slik skal det jo ikke være...?

Så vidt jeg kan skjønne er PS3 veldig velfungerende, og det har vært lite rapporter om problemer med den, så det virker absolutt som om den er en kvalitetskonsoll. En dag snart skal jeg ha en, jeg også, og det at det er så lite trøbbel med den er absolutt med på å øke interessen for min del. :) Klarer ikke enda å få meg til å betale 6000,- enn så lenge det ikke er spill til den jeg virkelig har lyst til å spille, men den dagen kommer nok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...