damned Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 jeg deler en sdsl korbindlese med en nabo over et tådløst d-link 900AP+ ved hjelp av bridge funksjonen, og dette har fungert helt utmerket i ca en måned nå(siden innstallasjon). men for ca en uke siden begynnte problemene å komme. min maskin kan ha internett i allt fra 5min til et par timer helt stabilt og med full hastighet og kan laste opp og ned som f***. og så plutselig detter jeg ut... (gjelder alle maskinene utenfor mitt AP) så like pluttseligsom det forsvant kommer nettet tilbake! sånn er det også på de to amdre maskinene i nettverket(innenfor mitt AP) jeg har prøvd å bytte nettkabel og nettverkskort, reinnstallere xp, innstallere w2k, w98 og till å med ME... men allt til ingen nytte... noen som har forslag til mulig feil? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 ikke en nyinnstalert micro i nærheten vel?? virket som det er ytre forstyrelser Lenke til kommentar
westwon Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 På mitt 3Com Acces Point 2000 opplevde jeg slike ustabiliteter. Etter en oppgradering av firmwaren forsvant problemet. Lenke til kommentar
damned Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 alså det er stort sett en pc i nettveket som har internett hele tiden... det detter bare ut vekselvis mellom pc'ene... og det har ingen ting å si om di andre maskinene er på, min maskin detter ut uansett... tengte en stund på at det var malmbåtene (bor i narvik, malmhavn), men siden ikke alle datt samtidig så slo jeg dette fra meg... Lenke til kommentar
damned Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 På mitt 3Com Acces Point 2000 opplevde jeg slike ustabiliteter. Etter en oppgradering av firmwaren forsvant problemet. har oppdatert firmwaren til nyeste, før oppdateringen var det ikke noe bedre.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Kjør en virus-scan også. Se hvilke programmer som er i taskmanager og se om det er ulumskheter. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 kanskje det er problemer med internet serveren ? jeg har catchcom sdsl og har tenkt å sette opp trådløst nettverk til en nabo hvor langt er det mellom husene deres ? hvilken ping hadde du da det var stabilt og ingen downloading/uploading ? bruker dere anntenner (begge 2) ? Lenke til kommentar
kiss Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Lysrør forstyrrer også noe sinsykt Lenke til kommentar
damned Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 kanskje det er problemer med internet serveren ? jeg har catchcom sdsl og har tenkt å sette opp trådløst nettverk til en nabo hvor langt er det mellom husene deres ? hvilken ping hadde du da det var stabilt og ingen downloading/uploading ? bruker dere anntenner (begge 2) ? jeg bruker http://www.dlink.com/products/DigitalHome/...11b/ant24_0801/ denne og han bruker en 10 dBi rundstråle antenne det er 150-220 meter mellom husene. vi har begge et d-link 900AP+, mitt i wireless AP client mode... begge antennene står ute... det er ingen problemer med linjen ut fra ham dette er skjekket... ping til hans gateway er ca 3msec og til DNS'en ca 45msec... Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 nice... er akuratt dette jeg skal gjøre =) med ca 100 til 150m avstand men min sdsl ping ligger på 10ms til vg.no online.no osv 45 var høyt hvilken isp bruker dere ? hvor raskt kopierer dere fra hverandre ? hvor mye koster utstyre dere bruker til dagens priser ? Lenke til kommentar
damned Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 vi bruker catch 1Mbit SDSL pinget akkurat www.vg.no 47msec. box'en og antenna mi koster ca 3300kr husker ikke hva som koster hva. hastighet mellom oss vet jeg ikke, har ikke skjekka... bruker bare internett, jeg og der har jeg full hastighet på ca 120-140 kB begge veier samtidig... har hatt max 980kbits pr sec på itavisen.no men jeg kan skjekke i morgen når noen maskiner kommer på dær borte... :wink: skjekka pris guiden nå: d-link 900AP+ 1516,- hos databutikken.no D-Link ANT24-0801 8 dBi Innendørs/utendørs antenne 1595,- hos StartIT Lenke til kommentar
mascot Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Ser du andre poster om D-linken her på forumet, kan du se at veldig mange andre har problemer med denne. Er nok der problemet ditt ligger. Boxen er ustabil. Lenke til kommentar
damned Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Ser du andre poster om D-linken her på forumet, kan du se at veldig mange andre har problemer med denne. Er nok der problemet ditt ligger. Boxen er ustabil. har funnet ut av problemet! hadde ingenting med boxen å gøre, men switchen. koblet pc'en rett på boxen wolla(eller hvordan det enn skrives) det funker!!! switchen er en UNEX... Lenke til kommentar
Betabob Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 jeg bruker http://www.dlink.com/products/DigitalHome/...11b/ant24_0801/ denne og han bruker en 10 dBi rundstråle antenne det er 150-220 meter mellom husene. vi har begge et d-link 900AP+, mitt i wireless AP client mode... begge antennene står ute Jeg har tenkt å sette opp et trådløst nettverk med en nabo, men stusser over at i ditt trådløse nettverk så har dere antenne og trådløs router begge to. Må man ha det? Er det ikke nok med at den ene har en antenne som forsterker signalet??? Er det ikke nødvendig med bare et trådløst NK hos andre maskiner? Jeg var så ambisiøs at jeg trodde at mitt DLink 614+ skulle rekke bortover til naboen som bor 60-70 meter borte (da er det 2 hus mellom oxo), men det viste seg å ikke gå - derfor har jeg vurdert antenne. Hvis det skulle vise seg at man MÅ HA fri sikt til evt andre mottakere, så slikter jeg - må man det??? Bare noe enkle spørsmål fra lille meg??? mvh BB Lenke til kommentar
damned Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 vi har access point begge to fordi at jeg har mange maskiner hos meg som skal ha internet og jeg gidder ikke å setter opp en gateway. antenne må begge ha for å få best mulig signalstyrke begge veier... Når det gjelder fri sik er det værste somm kan så i veien betong, metall og faktisk Glass! tre er best bortsett fra fri sikt da... men å har trådløst nettverk til nabo IGJENNOM to hus kan virke en stund, men så setter noen igang en micro i ett av de to husene så slutter det å funke... dette kan bli en ustabil løsning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå