Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen bare "dør" under oppstart..

Anbefalte innlegg

Hei folkens,!

for noen uker siden begynte jeg og få merkelige problemer med at datamaskinen bråker fælt, og plutselig har den bare begynt og slå seg av.

det skjer som regel litt etter jeg har kommet inn i windows, og de forskjellige oppstatrs programmene begynner og surre, den bare skrur seg av og vill ikke på igjen.

Etter og ha nappet ut strømkabelen og satt den inn igjen, kan det samme skjer et par ganger.. men plutselig funker den, og jeg kan bruke den til spill og alt! Den kan også stå og gå hele dagen, det er bare oppstarten som er problemet :ermm:

Noen forslag? misstenker ganske sterkt at strømforsyningen er problemet :no: den er ikke mer enn et år gammel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, HVILKEN strømforsyning har du?

Evt hardware?

Jeg kan tro det er prosessoren (eller en eller annen komponent) som har dårlig kontakt med kjøler, og derfor varmer seg opp og stopper ved windows-starting, siden det er der cpu'en jobber som mest.

Lenke til kommentar

Hadde noe lignede problem med min maskin etter heftige oppgraderinger. Den startet windows.. alle program startet men poff.. så skrudde den seg av. Sjekker CPU, hovedkort og skjermkort men dette var jo helt nytt.

Strømforsyningen tålte det ikke, den var rett og slett for svak. Sjekk om du har en sterk nok strømforsyning, og har du f.eks. 400w og har et nyere skjermkort, vil jeg anbefale å bytte.

Lenke til kommentar

hei, strømforsyningen er en Notrhq 400 watts silent noe (husker ikke helt) :blush:

ellers har jeg et nVidia 6800 gs kort, p4 2.8 og 1 gig ram.

jeg har ikke oppgradert maskinen på et års tid. maskinen er forresten 2,5 år gammel.

Endret av Grimrevenger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...