Gå til innhold

Kommentartråd til: Doon Shadar aka Black Shadow.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En viss rissiko? Skal man ha ett minimalt håp om at den overlever må alt gjøres i en støvfri boks, med hansker og skuff til uttak av komponenter. Har sett noen prøve det, men har vel gått i dass ca. over 90% av gangene. :no:

Er en grunn til at man finner 3 støvfiltere og en pottetett pakning i harddiskene. :yes:

Btw, kommer en større oppdatering iløpet av helgen. HDD boksen er så godt som ferdig, uten lakk. Dreit meg ut med noen hengsler, men det skal fikses i morgen.

Lenke til kommentar

Er nesten litt rart at ingen lager det, men hadde vel kanskje ikke vert så lønnsomt. :whistle:

Plexien kjøper jeg fra Clas Ohlson, men dersom jeg skal produsere noe mer i fremtiden så tenker jeg at jeg kommer til å høre med en glassmester hva han tar for litt større plater. Eventuellt kjøper fra statene. (UVreaktiv FTW)

Lenke til kommentar

Eg og handla noko på Clas Ohlson. Har høyrt med eit byggsenter her i nerheita. Dei skulle ha tett oppunder 800kr for kvadratmeteren. Hugser ikkje kva tjukkna var på dette. Til samanlikning med clas ohlson blir det ca 48 kroner for 20*30 cm i 3mm tjukkelse. Som sagt veit ikkje kva tjukkelse prisen eg fekk av byggsenteret var oppgitt for.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt med noen glassmester jeg, så veit ikke pris derfra.

Men serriøst, for 800kr tror jeg man kan kjøpe billigere fra statene. :!:

Husker ikke prisene der, men veit om noen som selger 12''x12'' og det var ikke så ille etter hva jeg husker. De sender ut 1''x1'' biter gratis, hvertfall innenfor statene.

Fant en annen også her omdagen i USA: http://www.tapplastics.com

Der har de det aller meste; plater, rør, staver... you name it.

F. eks: Transparent Acrylic Sheets - Fluorescent Green 1/8" (.118) 2' x 2' til 24$ + frakt

Sjekket nettopp prisen på 1 stykk rør(fluoriserende, grønn) 6fot, 1 plate 2x2fot x1/2'' (fluoriserende, grønn) og en klar plate 2x2fot x3/16". Det ble 1 047,03kr inkludert frakt, og det kan jeg leve med. Da kan jeg også lage endel reservoar til vannkjøling. Hadde vert morsomt, men må vel først se om jeg noensinne kommer igang med en modde bedrift.

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar

Aha, så den disken der etter at jeg gjorde min, trodde det var noen som hadde fikset den, var vel på bit-tech eller noe. Men dyr... JA! Man får jo 750GB til 1000 kr nå!

Har ikke testet disken etterpå, den er ikke helt tett heller. Hva skal man med 20GB nå til dags? Dessuten hadde den fått litt juling fra før av. Tørr ikke prøve, redd for at jeg vil svi hovedkort eller PSU. Er hvertfall STOR sannsynlighet for det med min flaks. *prøve å fortrenge den gangen PCen på jobb kortslutta når jeg skulle teste keyboards* (Fant ingen feil på keyboardet heller)

Uansett så skal det ikke stort støv til for at det går galt, er hvertfal det jeg har hørt.

Takk for alle kommentarer folkens, det inspirerer! Håper å få kommet igang med lakkering om en måned eller to. I mellomtiden så blir det plexibeskyttelser til baksiden der PCIkort stikker ut. Lurer på å froste dem, men ikke helt sikker. Man får se. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...