Goscinny Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 *lære seg å ikke bare seg på bildene* Goscinny Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 *lære seg å ikke bare seg på bildene* Goscinny Er nok ikke bare du som må det, kjenner til det selv. Utenom i Tribaloverkill sine logger, der leser jeg alt. Lenke til kommentar
katet Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Den plexi-mod`en på den harddisken var ganske så rå altså Det kunne eg tenkt meg. Men som du skriv, det er ein viss risiko.. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 En viss rissiko? Skal man ha ett minimalt håp om at den overlever må alt gjøres i en støvfri boks, med hansker og skuff til uttak av komponenter. Har sett noen prøve det, men har vel gått i dass ca. over 90% av gangene. Er en grunn til at man finner 3 støvfiltere og en pottetett pakning i harddiskene. Btw, kommer en større oppdatering iløpet av helgen. HDD boksen er så godt som ferdig, uten lakk. Dreit meg ut med noen hengsler, men det skal fikses i morgen. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Spennende prosjekt, godt å se at modde-miljøet fortsatt ikke er dødt her på hardware Stå på, ser frem til update! Lenke til kommentar
katet Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 No skulle ein harddiskprodusent laga harddiskar med slikt glas på. Kanskje med lys inni og Kvar får du tak i all plexi`en du brukar ? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Er nesten litt rart at ingen lager det, men hadde vel kanskje ikke vert så lønnsomt. Plexien kjøper jeg fra Clas Ohlson, men dersom jeg skal produsere noe mer i fremtiden så tenker jeg at jeg kommer til å høre med en glassmester hva han tar for litt større plater. Eventuellt kjøper fra statene. (UVreaktiv FTW) Lenke til kommentar
katet Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Eg og handla noko på Clas Ohlson. Har høyrt med eit byggsenter her i nerheita. Dei skulle ha tett oppunder 800kr for kvadratmeteren. Hugser ikkje kva tjukkna var på dette. Til samanlikning med clas ohlson blir det ca 48 kroner for 20*30 cm i 3mm tjukkelse. Som sagt veit ikkje kva tjukkelse prisen eg fekk av byggsenteret var oppgitt for. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Har ikke hørt med noen glassmester jeg, så veit ikke pris derfra. Men serriøst, for 800kr tror jeg man kan kjøpe billigere fra statene. :!: Husker ikke prisene der, men veit om noen som selger 12''x12'' og det var ikke så ille etter hva jeg husker. De sender ut 1''x1'' biter gratis, hvertfall innenfor statene. Fant en annen også her omdagen i USA: http://www.tapplastics.com Der har de det aller meste; plater, rør, staver... you name it. F. eks: Transparent Acrylic Sheets - Fluorescent Green 1/8" (.118) 2' x 2' til 24$ + frakt Sjekket nettopp prisen på 1 stykk rør(fluoriserende, grønn) 6fot, 1 plate 2x2fot x1/2'' (fluoriserende, grønn) og en klar plate 2x2fot x3/16". Det ble 1 047,03kr inkludert frakt, og det kan jeg leve med. Da kan jeg også lage endel reservoar til vannkjøling. Hadde vert morsomt, men må vel først se om jeg noensinne kommer igang med en modde bedrift. Endret 6. januar 2008 av Ashaman Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Prisen katet nemner er på 1kvm 3mm pleksi.. Huks på at ein kvaderatmeter med plexi er mykje til casemod, men skal du bygge kabinett av det... Kan bli bra dette. Gledar meg til nest update! Stå på! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 No skulle ein harddiskprodusent laga harddiskar med slikt glas på. Kanskje med lys inni og Kvar får du tak i all plexi`en du brukar ? Western digitalt sin raptor X har jo plexi, men er jo ikke den billigste disken akkuratt da. https://prisguiden.no/product.php?productId=39883 Litt mindre glass også.... Men uansett bra prosjekt, litt intressert virka hardisken etter moddden? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Aha, så den disken der etter at jeg gjorde min, trodde det var noen som hadde fikset den, var vel på bit-tech eller noe. Men dyr... JA! Man får jo 750GB til 1000 kr nå! Har ikke testet disken etterpå, den er ikke helt tett heller. Hva skal man med 20GB nå til dags? Dessuten hadde den fått litt juling fra før av. Tørr ikke prøve, redd for at jeg vil svi hovedkort eller PSU. Er hvertfall STOR sannsynlighet for det med min flaks. *prøve å fortrenge den gangen PCen på jobb kortslutta når jeg skulle teste keyboards* (Fant ingen feil på keyboardet heller) Uansett så skal det ikke stort støv til for at det går galt, er hvertfal det jeg har hørt. Takk for alle kommentarer folkens, det inspirerer! Håper å få kommet igang med lakkering om en måned eller to. I mellomtiden så blir det plexibeskyttelser til baksiden der PCIkort stikker ut. Lurer på å froste dem, men ikke helt sikker. Man får se. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Hva tror dere om betillingen min da? Byttet ut den AKSA viftestyringen med en Zalman, den var mye penere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå