Ashaman Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Er ikke sikkert han bror din gjorde det rett da. Man må vere svært nøyen om den skal funke som den skal. Japsebilene er det eneste som holder i lengden, men Amerikanerne har det råeste da. Lenke til kommentar
Jakobmv Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ville bare si at dette ser lovende ut. fikk faktisk litt insirasjon nå Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Takk! Håper ting blir bedre når jeg får lakket det. Fant ut at jeg må prøve å sparkle ned alt dersom jeg skal bli kvitt tre-looken etter ferdig lakk, skal se om det blir noe tess. Fint at jeg også kan inspirere noen. Håper flere kommer igang med litt modding, det er godt for sjelen veit dere. Håper jeg kan få fart på ting litt snart, har blitt syk nå, er redd det er kyssesyken, men er jo lov å håpe på noe annet. Men så snart jeg har innredet rommet jeg skal holde til i så er det fullt kjør igjen. Har litt små ideer om å starte ett par prosjekt etter dette, men får se. I mellomtiden får dere (og jeg) bare smøre dere med tolmodighet. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Sketch-Up = masse morro! Var heldigvis ikke kyssesyken jeg hadde, hvartfall ikke ifølge hurtigtesten... Men tiden vil vise. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Bare et spørsmål. Hvorfor skal du ha Harddiskene under kabinettet? Er det noe lurt? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Ble for trangt inni. Ble så fornøyd med den grillen på toppen av ''boksen'' at jeg ikke kunne la vere. Dessuten kan jeg nå skjule alle kabler ned under der. Skal gjøre noe fiffig med lys på hver HDD og se om jeg får til noe kjøling på noe vis. Skal prøve å lagre opp alt under der med pakninger så jeg ikke får noe bråk. Har allerede noen fine alu-hjørnelister til å lage sidene av. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Herlig prosjekt, tror jeg har sett det før men det var rart jeg ikke hadde kommentert noe av arbeidet ditt da. Herlig å se at gode gamle prosjekter blir blåst liv i Likte alt arbeidet ditt men har dessverre ikke noe konstruktiv kritikk å komme med. du har foresten ikke vurdert noe vifte i bakkant eller? Sketchup tegningene var foresten ganske strøkne. Ta en titt i singaturen min, har bygget BMB prosjektet med så si samme kabinett som deg. Kanskje det er noe inspirasjon å hente. Ser frem til neste update jeg! Mvh Klekkus Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Steike! Fine prosjekter du har Klekkus! Tok en titt på alle sammen jeg. Har forsåvidt en vifte i bakkant, står en 120mm fan på PSUen. En klar med blå LEDs. Dersom jeg skal ha noe i selve rammen så må det bli om jeg får spons av noen og samtidig får en Fan-styring. Men da må jeg få til fan-styringen på baksiden, siden fronten er ''brukt opp.'' Kan nok ta litt tid til neste update dessverre, må først bli frisk, også skal jeg gjøre ferdig en hjørnepult jeg lager. Kan sikkert slenge inn noen bilder av det her i tråden. Skal bli godt å få en skikkelig pult å sitte ved. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Takker, håper du ble inspirert på et eller annet punkt Vel det vil nok ikke være tilstrekkelig med kjøling i mine øyne, en vifte koster da ikke flesk. Søk om spons eller kjøp deg noe. Du kan jo heller bare koble viftene rett på 5V railen til PSUen, eventuelt så bygger du er panel i bunnen av kabinettet med plass til viftestyringen eller plasserer den i toppen. Det kommer til å bli trangt om plassen hvis du plasserer den i bakkant for å ha det sagt! Har vurdert samme tingen selv, var hardt nok p bare få plass til en 120mm vifte... God bedring da. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Dårlig plass? Måtte isåfall byggd om litt og fått det noe ala dette: (Ja veit MS Paint suger, men hey! det er kjeppt og enkelt.) Må da også bygge om kontrolleren, men kan samtidig dra alle ledninger under PCen slik at de ikke blir synlige. Er egentlig slik: Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvis du skal ha viften der så må du kutte og bøye litt, den bakre ATX platen min er slik du skal bygge din og det er faktisk bare på håret vifta kom på plass og jeg fikk skrudd den fast. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Blir litt bøying og slikt ja, men bare morro det. Skal se på det hvertfall, hadde egentilg droppa planen, men kanskje jeg tar den opp igjen nå. Leker også med tanken på å lage de PCI-metallbrikettene som er i bakant i plexi istedet. Og den rundt alle tilkoblingene. Får se hva jeg gjør, har så mange planer at det sikkert ikke er sunnt. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Nyydelig prosjekt da gitt Gleder meg virkelig til å se utover i workloggen og ikke minst sluttresultatet! Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jævli rå casemod , sinnsykt stilig! Men de dødmannsknappene hvor får du tak i de henn jeg holder også på med en casmod nå og jeg kunne trengt et par sånne til power og reset knapp . Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Kjøpte mine på Mekk, men er bedre og finere på f. eks, BSbildeler.no. Send en e-mail til dem og spørr om de kan sende deg bryterne i en konvolutt, så slipper du masse frakt på eske. Husk å legg ved artikkelnr og adresse og slike ting i mailen. http://bsbildeler.no/butikk/vareliste.aspx...egorier/1394/39 Se etter: X-Racing NOS-Bryter (Flypanelbryter) m/ LED Har faktsik gjort litt denne uken, laget boksen til HDDene. Fikk bare plass til 2 HDD og enda ble det trangt mellom føttene. Får finne en løsning inni til den siste. Kommer vel en update i morgen eller noe slikt skal dere se. Lenke til kommentar
Gromtallegs Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 nice da , takker for link! men jeg var på bilextra her i går. etter at jeg hadde gjort litt research , så kjøpte 2x der. har montert dem på osv, funka fett. drit kult! hakke oppdatert loggen min enda men det kommer satt pris på om du hadde sjekka den ut . har faktisk fått gjort en ganske god del mer en det som står, men har ikke hatt tid å oppdatere tråden enda. må heller bruke tiden på casemodden siden jeg er nødt å ha den klar 28 ^^. Men stå på ass, modden din kommer til å bli DRITA bra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876386 GL! Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Valgmuligheter angående hardware: 1. Flytte over ting fra PCen jeg kjører nå: En 4 år gammel PC med MSI HK, 1,6 GHz AMD Sempron Socket 754, 1024MB RAM (DDR I), ATI 256MB Skjermkort, 400 W PSU og en meget ustabil DVDbrenner. eller 2. Lage HTPC/server av den PCen jeg kjører nå og kjøpe ny hardware til modden: MSI K9N NEO-F V2, AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2 2MB, Akasa AK-876 CPU Cooler, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB + en 512MB fra gamle PCen, Gainward GeForce 8500GT 512MB DDR2, Corsair Powersupply 550W Bulk og LG DVD-brenner + ett par stille Akasa vifter ( 20 dBA) Til den nette sum av 3.661,50,- + frakt. Hva tror dere? PCen jeg har nå trøbbler litt, ble bedre med oppdaterte drivere, men er ikke god for mer en litt over 1020 poeng i 3DMark 03. Dessuten er Samsung DVDspilleren helt mongo... Spiller ikke så elendig mye spill, endel Steam spill går det, men ikke mye. Blir jo endel film også, men det går jo fint som det er nå. Er veldig i tvil... Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Kjempe bra modd:) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Skal den harddisken med plexiglass på fungere? Isåfall ville jeg ikke hatt for store forventninger til at den vil fungere ... Goscinny Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Skal den harddisken med plexiglass på fungere? Isåfall ville jeg ikke hatt for store forventninger til at den vil fungere ... Goscinny Visst du leser teksten over bildene i den delen av posten min så får du nok ett svar Goscinny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå