Ashaman Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Ojsann, der blingsa jeg litt ja. Haha, takk for opplysiningen. Er et 1,3 mp (MEGApixel) kamera. Veit ikke, men håper at du syns bryterne i fronten passer bedre inn når jeg har fått lakka hele saken. Den som venter får se. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Slik, da har jeg oppdatert alle postene med bilder som faktisk er der. Brukte photobucket til slutt. De hadde en utrolig bra brukervennelighet! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Dette her ser veldig bra ut! Mange spennende løsninger, og dette vil nok bli bra! Men en ting, bråker ikke den turbinen din litt? Med tanke på at en vifte suger ut luft av de små hullene...? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Men en ting, bråker ikke den turbinen din litt? Med tanke på at en vifte suger ut luft av de små hullene...? 8632079[/snapback] Har ikke testet enda, men tror ikke det blir verre enn om den står bak en grill/gitter eller lignende, siden jeg har så mange hull liksom. Men er det noen som har tips om hvor jeg kan ha bryter til viftene? Lurer på å bare ta det på bryteren til det grønne lyset, eller legge en som stikker ut under, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Holder fortsatt på, bare så det er sakt. Men har ett lite spørsmål... Hvordan skal jeg feste disse? Lurer da på om jeg skal bruke lim, eller hva som er lurt. Blir limet på klar lakk da, siden jeg skal lakke hele kabinettet svart. Og så blir det neongrønn lakk inne i radioaktiv-symbolet. Har puttet i den grønne ''Power-leden'' i midten av det radioaktiv-symbolet, og ''HDD-leden'' i den plexi flammen, håper at den vil lyse opp gult. Noen som har noen gode tips. Det som gjenstår nå er å lakkere, om jeg ikke kommer på noe smart jeg vil ha på da. Endret 23. mai 2007 av Ashaman Lenke til kommentar
oyvindell Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 8684973[/snapback] Hva verktøy har du brukt for å lage de runde kantene rundt cd-rom/floppy hullene? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 fres vettu enkelt og gjøre slikt med en tre fres! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Gøy er det også Digger det verktøyet der! Goscinny Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Jess da, er fres jeg har brukt. Om man har endel ulike stål kan man få alt mulig av former og fasonger på kanter, og man kan lage spor og diverse lignende. Her ser du en fres: Her er stålet jeg brukte, ca da. Har lakka viftegrillen og boksen i dag, updater i helgen en gang. Så jeg får med litt mer enn bare ett par bilder. Men, jeg trenger hjelp til å finne en metode å feste den plexien over HDD-leden. Er det INGEN som har noen gode ideer? Trur jeg må lime, men veit ikke om noe lim som ikke skader plexien, den toler vel like lite som plast når det gjelder lim? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Sikaflex/epoxy burde gjøre jobben greit? Skal du ikke sparkle, pusse og grunne før du lakkerer? Goscinny Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Sikaflex/epoxy burde gjøre jobben greit? Skal du ikke sparkle, pusse og grunne før du lakkerer? Goscinny 8751642[/snapback] OK, så sikaflexen vil ikke ''smelte'' plexien? Skal se om jeg ikke får ''lånt'' noe på jobb og prøve det på en plexi bit. Tusen takk for tipset Goscinny! Har sparklet og pusset. Har grunnet noe, men har bare begynnt å lakket boksen som røret til luftinntak er i. Front, topp, sider og ramme skal lakkes i ferien iløpet av noen dager med finvær. Vil stå ute når det er såpass store mengder med lakk. Angående lakken, er dette en riktig måte å gjøre det på: Jeg pusser alt med fint sandpapir før jeg grunner, og så pusser jeg grunningen med fint papir, og lakker første lag med lakk. Deretter pusser jeg dette med fint papir igjen og lakker ett strøk til. Til slutt, bør jeg pusse med fint papir før jeg bruker klarlakk, eller kan jeg bare bruke klarlakken direkte på hovedlakken? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Jah, har da lakket hele boksen, har bare grunnet røret, ble litt rar grunning først, så måtte gjøre det på nytt. Skal skru sammen boksen og ta bilder i morgen tidlig, da kommer det en update også. Fikk tatt litt bilder med et litt bedre kamera, så får se om jeg ikke får det inn på maskina. Stay tuned. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Jepp, da var det oppdatering på gang. Hva syns dere? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Så pent ut det Angående sikaflex: Limet er ikke gjennomsiktig, så du kan ikke bruke det til å feste den flammen i front med. Dersom du skal lime sammen to plexi-biter er vel epoxy-lim det beste? Prøv ut limet på noe som ikke skal brukes først, iallfall. Gosicnny Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Ok, men kan jeg bruke epoxy-lim mellom plexi-flammen og klarlakk? Er mellom de to flatene jeg skal like. Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Nice update! Likte resultatet jeg!;D Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Takk for det. Tror jeg har funnet en måte å feste flammen på. Om det ikke funker prøver jeg bare med epoxy. Fant ut at dersom jeg legger noe på rett etter att klarlakken er berøringstørr, og så setter press på det, så henger det fast som bare det. Får hvertfall ikke av skruene til bryterne jeg skrudde fast. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Må vel ta en tur innom og si at jeg fortsatt styrer på. Skjer egentlig ikke så mye, har lakket beina og tunellen, så de er klare. Har vert på et kurs denne uken, og kjøpt meg nye bil i forrige uke. Så det har ikke skjedd så mye, men har moddet inn en sak i den nye bilen min, kan ta noen bilder og slenge inn her i kommentartråden senere. Har egentlig igjen å lakke selve rammen og platene utenpå, og siden dette er en litt større lakkeringsjobb enn det jeg har gjort til nå, så har jeg egentlig lyst til å ta det iløpet av noen dager med finvær i ferien. Siden jeg skal lakke de store delene utendørs må det vere finvær. Og ferien min starter rundt 20. juli, så det kan ta litt tid før det skjer noe mer, men kan hende jeg tar litt om det blir bra vær en helg. Og så har jeg et lite spørsmål angående Dremel: Jeg mista Dremelen på boksa her om dagen, og den surra seg inn litt. Fikk stoppa den gangske fort, men nå har det verktøyet jeg hadde på stammet seg helt, så den låsemekanismen med knappen fremme klarer ikke holde igjen når jeg skrur opp. Men mekanismen er ikke ødelagt, for den holder igjen som bare det, en stund. Det jeg lurer på er om noen av dere Dremel-kyndige har noen tips om hvordan jeg skal få dette opp. Må jeg åpne hele dremelen, eller er det noe jeg ikke burde gjøre? Blir vanvittig glad om noen har en løsning på dette, siden jeg har blitt så utrolig glad i den Dremelen. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Tja, det vil si at ingen veit hvordan jeg kan fikse dremelen? Har ikke turt å gjort noe enda. Men altså; har testet crom-lakken til Biltema, og må si at den faktisk funka tålig. Blir ikke helt mega crom da, men får litt looken av det. Lurte med meg ett Nissan merke fra huggeren her en dag, og tenkte jeg skulle pusse det opp og putte det i den nye Almeraen min. Dvs på dashboardet. Bilder: Når man bruker crom-lakken til Biltema må man lakke MANGE tynne strøk. Med en 10-15 minutts mellomrom mellom hvert lag. Og det geniale er at den er sin egen grunning. Har vel 7-8 lag med lakk. Her er det vel ende ute i 3 laget eller noe: Ville ha rød skrift, så måtte male det på, siden jeg ikke hadde voks eller rødlakk til å lakke det først. Og slik ble resultatet: Hva syns dere folkens? Endret 9. juli 2007 av Ashaman Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 fint! selv liker jeg biler ifra japan da! brorin brukte den "kromm" sprayen på en hel sykkel, ble dørlig, men når jeg sprayet det på noe med krom ble det bra :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå