Gå til innhold

Lære HTML med selvstudie

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg har lyst til å lære HTML og Web-design. Og jeg lurer på hvordan jeg best kan nå dette målet. Er det er kurs på internett som jeg kan betale litt for? Eventuelt andre veier?.

Takker for hjelp og tips på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en del video tutorials der ute som er kjempebra, fordi du ser med egne øyne hva han gjør pluss han forklarer eventuelle problemer og slikt "on the fly" som er en veldig fin måte å lære på enn bare lesing.

www.lynda.com og www.totaltraining.com har VELDIG mange tutorials både om css, generell web design, html, php og alt du skulle ville ha.

Jeg tror også de har eksamener du kan ta der for en billig penge men har aldri gjort dette selv.

Lenke til kommentar

Tror HTMLdog er ett av de bedre kursene. HTML og CSS er relativt enkelt og lære seg, men etter "kurset" kan det være greit og bruke en editor som hjelper deg med og huske hva koden heter, om du tilfeldigvis skulle glemme om det var list-style-type eller list-type-style :)

Dreamweaver Code view eller en annen god editor gjør dette enkelt for deg :)

Lenke til kommentar
Tror HTMLdog er ett av de bedre kursene. HTML og CSS er relativt enkelt og lære seg, men etter "kurset" kan det være greit og bruke en editor som hjelper deg med og huske hva koden heter, om du tilfeldigvis skulle glemme om det var list-style-type eller list-type-style :)

Dreamweaver Code view eller en annen god editor gjør dette enkelt for deg :)

8600393[/snapback]

En alternativ løsning er å ha http://www.w3.org/TR/CSS21/propidx.html lett tilgjengelig mens man koder. Da får man samtidig muligheten til å lære mer om de aktuelle egenskapene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...