Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Get som ISP?

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL fra Telenor, som forsåvidt er greit nok, men de kan ikke levere mer enn 5 mbit pga linjekvaliteten. For dette betaler jeg 499,- For den samme prisen kan jeg få 10 mbit fra Get, men jeg er usikker på hvor god denne tjenesten er.

Jeg spiller endel og trenger god ping til norske servere som kjører Battlefield 2142, samtidig som det ikke må være begrensninger i forhold til news, p2p eller andre protokoller.

Ikke fordi jeg nødvendigvis laster ned så mye, men jeg er prinsipiell motstander av begrensninger på ulike tjenester.

Noen som har Get og kan komme med sine inntrykk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Get som isp her. Har get plus 7000-1000. Har bra ping mot de fleste server. Ligge som regel 5-10 i ping under de andre på servern.

Det eneste stedet get SUGER er kunde support. Hadde problemer med internett her i 3 uker pga server feil hos get. Men det er enste problemene jeg har hatt med get og. Det som virklig irriterte meg var at å ringe suport nummer deres (02123) koster penger og ikke bare det det koster no slik som 3kr minnuttet :S. Satt i kø i 20 min når de hadde store problemer og det kostet meg 90 kr :S

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar bountyhunter! Dette med kundebehandling har jo vært et problematisk område for noen og enhver av internetleverandørene.

Det virker unektlig litt fristende å gå over til GET, så lenge de kan tilby god ping og høy hastighet - til en lavere pris enn Telenor. Bare det å ikke være med å finansiere fallskjermer i Telenor, gjør at jeg kunne tenke meg å slippe dem.

Hvordan er det med throttling og annet snusk - finnes det begrensninger i forhold til hvilke tjenester man kan kjøre i nettet deres?

Lenke til kommentar
Har Get som isp her. Har get plus 7000-1000. Har bra ping mot de fleste server. Ligge som regel 5-10 i ping under de andre på servern.

Det eneste stedet get SUGER er kunde support. Hadde problemer med internett her i 3 uker pga server feil hos get. Men det er enste problemene jeg har hatt med get og. Det som virklig irriterte meg var at å ringe suport nummer deres (02123) koster penger og ikke bare det det koster no slik som 3kr minnuttet :S. Satt i kø i 20 min når de hadde store problemer og det kostet meg 90 kr :S

Bountyhunter

8622568[/snapback]

Enig i at kundesupport suger! Har hatt problemer med JÆ**** ustabilt nett i 3-4 mnd (Hvert 5 min så er det borte i 1 min!) Ringte de hver dag i 3 uker, til slutt sa de at jeg kunne bytte modem på spaceworld. Så jeg stakk å gjorde det og nå har jeg faen ikke hatt internett på 2 uker!! (ikke telefon heller)

Problemet er at det tar 3 timer for at modemet skal aktiveres, og netter blir borte hvert 5 minutt, så jeg får ikke aktivert. Det kaller jeg veldig dårlig kundeservice, og problemet er i hele området.. Nå må jeg låne internett av en nabo med samme problem.

Lenke til kommentar

Har selv GET og er stort sett fornøyd. Men kundesupporten kan helt klart forbedres, misstet linja og ringte inn. Fikk da beskjed om at jeg skulle få beskjed så fort den kom opp igjen. Etter ca. 1 uke rev jeg tilfeldigvis ut kontakten til modemet. Da jeg dyttet den inn igjen hadde jeg plutselig internett igjen.

Bortsett fra dette har jeg for så vidt kun positive opplevelser. God ping og stabil hastighet.

Lenke til kommentar

Ble litt irritert over at når jeg ringte lørdag sa de "Vi jobber på spreng med å fikse det! Har hentet inn eksperter fra utlandet! Alle mann jobber døgnet rundt" Så ringer jeg søndag "Nja, it avdelingen er ikke her i dag men de kommer tilbake mandag så kan høre med dem da"

Kan si jeg hadde lyst til å skrike diverse ord som ikke einer seg i kirken... eller noe annet sted for den saks skyld :p men klarte å si "ok, hade" klikk :p

-Bountyhunter

Lenke til kommentar

Her er det du gjør: Ring og bestill internett over telefonen fra Get, du har da 2 ukers angrefrist på tjenesten fra det øyeblikk linja blir tilkoblet, prøv og se om du er fornøyd, hvis det funker bra; benytt angrefristen, si opp Telenorabonnementet,

og bestill fra Get igjen. Husk 12 måneders bindingstid. Viktig at du bestiller over telefonen, ellers gjelder ikke angrefristen ;)

Lenke til kommentar

Har selv ringt kundeservicen til Get et par ganger. De har fikset problemene når jeg først har kommet igjennom. Det eneste negative er at det tar lang tid å komme igjennom. Det går an å legge igjen nummeret sitt så de ringer deg når det blir din tur i køen, så du slipper tellerskritt og ventingen ved telefonen.

Har egentlig ikke noe negativt å si om Get. Har 26mbit-abonnementet og får det jeg betaler for og vel så det.

Lenke til kommentar

Er over 1 år siden jeg hadde upc(get)(norkabel) da jeg var gamer selv på det værste og det ble ikke lite, siden jeg spilte ett spill som brukte mye servere fra europa, sverige kunne jeg ikke spille hadde 150+ ping, og sann var det på resten av hele jordkloden, nl hadde jeg helt greit 50 i ping, ping i norge var helt ok, ikke noe spessielt, men at jeg i 3 mnd ble routert gjennom new york, washington, når jeg skulle pinge meg til vg.no, var ikke så veldig morsomt, men til tider var det helt ok, jeg har nå hørt at getupcnorkabel har blitt mye bedre på dette, når jeg var nede å leverte modemet mitt, så spurte de meg hvilken ISP jeg hadde gått over til bluecom sa jeg, så sier fyren, de har jo vi kjøpt opp?. men tror nok de skal gå greit hvis du spiller innenfor norge.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...