Gå til innhold

Mineralolje i pc?

Anbefalte innlegg

Før vi begynner så må du gjerne se denne videoen.

Jeg så den og tenkte at det virket som en bedre løsning rent visuellt sett enn matolje. Hvis den ikke forurenses heller/ tåler mye forurensning så tilsvarer den kanskje silikonolje for oss som ikke har tenkt å ruinere oss på kjøleveske.

I videoen nevnes vetrinæren, men jeg tenkte mer på biltema .

De har noen greier som heter mineralolje, men det er i motorsammenheng. Jeg har hørt om mineralolje til motorer, men jeg ser for meg svart olje som fester seg på hendene når du holder på.

Om noen kunne oppklart om mineralolje er bra til formålet og om evt biltema sin olje fungerer så hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
You'd be amazed how difficult it is to find quantities of mineral oil locally! We learned that it is given as a laxative to horses, so you can talk to a local vet to get it! Special thanks to McMonigle Veterinary Hospital for humoring our odd request and providing the mineral oil!
Lenke til kommentar

Beklager kun quote. Jeg var uten tastatur.

Det virker som matolje nærmest. Kanskje du kan finne denne oljetypen på disse invandrerbutikkene. De har jo haugevis med olje i stålspann :-)

--

Produsenten av oljen de brukte sier:

Crystal Plus 70T is an odorless, tasteless, crystal clear, technical grade white mineral oil. It meets or exceeds requirements of US FDA regulation 21 CFR 178.3620(b) mandated for indirect food contact. Additionally this oil also meets USDA requirements for H-1 lubricants for incidental food contact. Crystal Plus 70T is the lightest viscosity of mineral oil STE offers. Great value for those applications that do not require food grade oil but still would like the same quality. Applications for Crystal Plus 70T include gel candles, Knife Manufacturing, Rain Gauges, Ceramics, and Many More.

Så det ER mineralsk matolje det er snakk om :-)

Lenke til kommentar

Man tar et akvarium og fyller det med komponenter + mineralolje... Deretter rigger man til en trippelradiator og vannkjølingsblokker + pumpe.. ;)

dermed blir det ikke så varmt, selvfølgelig blir det litt varmere hele tiden, men man kan vel lage et slags kjølesystem av mineraloljen kan man ikke?

Lenke til kommentar

Man lar den oljen som kommer fra radiatoren passerer CPU'n som første post, og kanskje trekke inn olje til pumpa ved skjermkorte, så man får en flow der.

Jeg har noe ræl liggende jeg kunne tenke meg å prøve dette på, men spørs om pumpa jeg har liggende takler å pumpe olje.

Lenke til kommentar
du trenger jo ikke å ha olje i vannkjølinga..

du har jo bare vann.. :p

Men husk å ha en EHEIM pumpe som tåler å bli senket i veske...

8606467[/snapback]

Det er jo det hele tråden handler om? Et akvariet med olje som PC'n ligger i og metoder for å kjøle oljen.

Lenke til kommentar

Well, strengt tatt - så tror jeg ikke denne videoen handlet om kjøling i det hele tatt. Snarere heller for å vise en merkelig/morsom måte man kan gjøre ting på.

Bakgrunnen til at jeg sier det - er fordi de bruker bare gammel hw. Og den trenger ikke all verdens kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...