Beej80 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hei, jeg kunne svært gjerne ha tenkt meg noe tilbakemelding på disse bildene. Spesifikt hva jeg kunne gjort bedre for å få mer 'innhold', mer blikkfang, mer interessante bilder. Bilde 1 (Det er brukt spot-måling på den blomsten, så det SKAL være mørkt rundt) Bilde 2 (Dratt litt i spakene i Lightroom her, kan legge ved org. dersom noen vil vite HVOR hardt jeg har dratt) Bilde 3 (As shot. Ingen tukling i det hele tatt. Tatt ut vindusrammen (ruten var oppe), øyeblikksbilde manuelt). Kamera : Pentax K10D Objektiv : DA18-55mm F3.5-5.6 AL Kan også legge ved exif dersom noen ønsker dette. Mvh, Beej80 Endret 13. mai 2007 av Beej80 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Bilde 1: Flott macrobilde! Men blomsten mangler jo fokus! Drar en del ned. Greie farger, men den grenen nede til høyre forstyrrer litt. Bilde 2: Knall bilde! Elsker lens-flare, flott komp, kanskje litt forstyrrende eine-greiner til venstre. Deilige farger, kunne godt tenkt meg å hatt dette som skrivebordsbakgrunn Hvor er det tatt? Bilde 3: I mine øyne ikke noe særlig bra. For lite "jord", og nok en gang forstyrrende greiner/trær. Er bilde 2 & 3 fra samme sted? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Hei, tusen takk for tilbakemelding. Ser dette med fokus nå på bilde 1, hadde strengt tatt ikke lagt merke til det selv. Er klar over det med grenen nede til høyre, men jeg har ikke mulighet for å fjerne den i Lightroom, og heller ikke kunskap til å gjøre det i andre programmer. Har prøvd å beskjære bildet slik at den forsvant, men da ble det alt for lite luft rundt blomsten... Er vel bare å prøve på nytt da. Dette er tatt utenfor Bergen, det er til en viss grad samme motiv som bilde 3 (les de toppene til høyre for solen i bilde 2). Forskjellen er jo at bilde 2 er 'bevisst' tatt. Jeg tok en tur opp på et lite fjell i nærheten, med kamera og tripod for nettopp å ta noen bilder av solnedgangen. Kan være enig i de einebuskene, burde ha funnet en vinkel som unngikk de. Bilde 3 er som sagt tatt ut vinduet. Likte fargen på himmelen, og siluettene av fjellene, men det burde nok kanskje ha vært mer siluetter der. Igjen, tusen takk for tilbakemeldingene på bildene. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå