Gå til innhold

varm med vannkjøling

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har et problem med varm cpu.

Det jeg har står i sig.

Blokka jeg har på cpu er apogee gt

På 2800mhz som jeg kjører 24/7 (1,2vcore) så ligger den på 30 idle og spretter opp til 43 load(etter 1 sec) med tat som jeg bruker til og sjekke temp ved 100% load på begge kjærner.bruker også coretemp 0,95 likt så jeg får sammenlignet temps.

Klokket litt i går og havnet på 3208 mhz (1,475vcore) da testet jeg 100% load og den spratt fra 35 idle til 62 load :no:

Turte da ikke mere volt pga temps

Ser andre her er godt over den volten med luftkjølere og..må vel vere noe rart her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men 7800gtx ligger bak cpu da :roll:

8600131[/snapback]

Vanntempen er mer eller mindre lik i hele loopen da, vannet sirkulerer såpass fort.

Synes ikke 43c var noen ekstrem temperatur. Øk spenningen og klokk litt videre, så ser du om det blir for varmt. Det kan jo være ujevn IHS eller at du bare har montert blokka dårlig.

Btw, skjønner ikke hvorfor folk tar seg bryet med å lage en tråd som det her uten å først sjekke at blokka er riktig montert ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
"Klokket litt i går og havnet på 3208 mhz (1,475vcore) da testet jeg 100% load og den spratt fra 35 idle til 62 load "

Problemet kommer ved høy klokk..men syns det spriker mye med lav klokk og...fra idle til load

8600262[/snapback]

Hvis den går fra 35c til 62c på bare omtrent et sekund, vil jeg nok tro at det er noe dårlig kontakt med kjøleren... Som sagt ville jeg prøvd å ta av blokka og montere den på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...