Slettet konto Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Var ute nok en runde for å eksperimentere med Lensbaby 3G. Tok deriblant dette bildet. Bildet er kjedelig, og motivet er ikke spennende, bra eller unikt på noen måte. Men jeg ble sittende med photoshop og prøvde å få til en gammeldags effekt utav det. Syns dere det har lykkes, eller hva mener dere? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 13. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 Litt usikker. Kunne ha tenkt meg å ha sett det med litt sephia effekter i tillegg. Da tror jeg fort det hadde sett litt 'eldre' ut. Eventuellt dempet/omgjort blåskjæret i himmelen til mer gråaktiv. Vanskelig å si... Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg forstår ikke dette. Lensbaby? Er det ett objektiv som gir litt snodige bilder? Er jo uklart og fullt av støy, er det den "effekten" du er ute etter? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 13. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg forstår ikke dette. Lensbaby? Er det ett objektiv som gir litt snodige bilder? Er jo uklart og fullt av støy, er det den "effekten" du er ute etter? 8600028[/snapback] En Lensbaby gjør at du kan velge et område på bildet som skal være skarpt mens resten blir bluret. Den virker på helt flate ting også så det er ikke dybdeskarpheten som justeres Støyen er nok lagt på i ettertid. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg forstår ikke dette. Lensbaby? Er det ett objektiv som gir litt snodige bilder? Er jo uklart og fullt av støy, er det den "effekten" du er ute etter? 8600028[/snapback] En Lensbaby gjør at du kan velge et område på bildet som skal være skarpt mens resten blir bluret. Den virker på helt flate ting også så det er ikke dybdeskarpheten som justeres Støyen er nok lagt på i ettertid. 8600041[/snapback] Ok, takk for forklaringen. Beklager om trådstarter syns det er OT Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 Helt ok, og det er akkurat det jeg har gjort. Tatt bilde, forsøk på selektiv fokus på tårent, desaturert og lagt på støy. Ønsket å prøve å få til en 70 talls look på bildene, noe jeg har gjort på en del av mine vanlige bilder. Derfor er bildet heller ikke gjort om til sepia eller sort/hvitt. Lenke til kommentar
Ramona Skrevet 13. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 Antakeligvis er det bare jeg som ikke liker Lensbaby. Jeg synes det er ekkelt for øynene å se på dette bildet, og får et inntrykk av at bildet er tatt under vann. Flott motiv, men dette var ikke noe for meg. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2007 Det er helt klart en smakssak, som jeg absolutt kan forstå at noen ikke liker. Man er ikke nødt til å gjøre forskjellene så store, det bestemmer man selv hvor mye effekt man ønsker å benytte seg av. Alt etter hvor mye man tilter objektivet. Lenke til kommentar
Esp0r Skrevet 14. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2007 Synes dette fungerer mye bedre enn volvobildet. Er ikke helt sikker på hva du mener med gammeldags. Er det uskarphet og støy som kjennetegner gamle foto? E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå