Nitrius Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Har både BF2 og BF2142, men er en god stund siden jeg har spilt spillene. Så jeg lurer rett og slett på hvilket av disse to som er "inn" for tiden? altså hvilket et mest spilt/mest populært online? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg tror det er BatteField 2 de fleste spiller. Har hørt mye bra om BF2142, men tror ikke det er like mange som spiller det enda som "originalen". Men altså, skulle jeg ha kjøpt et av de spillene i dag ville jeg gått for 2142. Dette fordi veldig mange kommer til å gå over til dette (om de allerede ikke har gjort det), og da syns jeg det er kjekkere å sitte med det nye spillet i stede for det gamle. Men du får bestemme selv. Mange sier også at 2142 ser ut som Star Wars, og liker det ikke i det hele tatt. Dette spørs litt etter hva spill du er vant med å spille. Håper du får noe ut av dette.... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg tror det er BatteField 2 de fleste spiller. Har hørt mye bra om BF2142, men tror ikke det er like mange som spiller det enda som "originalen". Men altså, skulle jeg ha kjøpt et av de spillene i dag ville jeg gått for 2142. Dette fordi veldig mange kommer til å gå over til dette (om de allerede ikke har gjort det), og da syns jeg det er kjekkere å sitte med det nye spillet i stede for det gamle. Men du får bestemme selv. Mange sier også at 2142 ser ut som Star Wars, og liker det ikke i det hele tatt. Dette spørs litt etter hva spill du er vant med å spille. Håper du får noe ut av dette.... 8599330[/snapback] Takker for svar. Sitter med begge spillene her, spørsmålet er bare hvilket jeg skal installere først egentlig. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 personlig spiller jeg BF2 og har enda ikke kjøpt BF2142, vet ikke om jeg kommer til å kjøpe det heller. Er hvertfall mange som spiller BF2. er alltid folk på TV2 sine servere hvertfall. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 I BF2 så vet du hva alle våpene er/gjør når du ser dem. I BF 2142 så må du lese på alt og lære deg de nye high teck -bli usynlig og -flytt ditt radarbilde ting 2142 blir fort kjedelig når en "walker" mann i robot kommer og dreper alle 20 førti ganger på rad pga ingen gidder å være bazooka man , desuten tåler den ca 50 skudd med bazooka og skal man plassere c4 på man være kjapp da sen er utstyrt med 4 miniguns og alle slags raketter og kan drepe 100 mennesker på 600 kvadratmeter på 1 sek + at den løper fort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) BF2 er mye artigere enn 2142 etter min mening. Det at de gikk inn i fremtiden ødela hele konseptet Tror aldri det blir flere som spiller 2142 enn BF2. Endret 13. mai 2007 av KRAFortune Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 I BF2 så vet du hva alle våpene er/gjør når du ser dem.I BF 2142 så må du lese på alt og lære deg de nye high teck -bli usynlig og -flytt ditt radarbilde ting 2142 blir fort kjedelig når en "walker" mann i robot kommer og dreper alle 20 førti ganger på rad pga ingen gidder å være bazooka man , desuten tåler den ca 50 skudd med bazooka og skal man plassere c4 på man være kjapp da sen er utstyrt med 4 miniguns og alle slags raketter og kan drepe 100 mennesker på 600 kvadratmeter på 1 sek + at den løper fort. 8599637[/snapback] våpnene i 2142 oppfører seg jo så godt som identisk med de i BF2 og valkeren er på ingen måte verre tanksene og APCene i BF2. Men for all del, er man så n00b at man ikke klarer å takle lit hardware så kan man for all del spille på en BF2 server som kjører medic-only. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 I BF2 så vet du hva alle våpene er/gjør når du ser dem.I BF 2142 så må du lese på alt og lære deg de nye high teck -bli usynlig og -flytt ditt radarbilde ting 2142 blir fort kjedelig når en "walker" mann i robot kommer og dreper alle 20 førti ganger på rad pga ingen gidder å være bazooka man , desuten tåler den ca 50 skudd med bazooka og skal man plassere c4 på man være kjapp da sen er utstyrt med 4 miniguns og alle slags raketter og kan drepe 100 mennesker på 600 kvadratmeter på 1 sek + at den løper fort. 8599637[/snapback] En walker er imidiertid ganske sårbar i bykart for helt vanlig infanteri, og man trenger kun håndvåpen for å ødelegge den - vel å merke om man skyter på riktig sted! Tips: Spring under walkeren når den ikke ser i din retning, og tøm magasinene dine opp i luftinntakene på undersiden. Hver kule gjør 1 poeng i skade på walkeren der. Om du har en Support-kompis med EMP-granater er walkeren dødsdømt. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Takker igjen for alle svar. Tror jeg går for BF2142 igjen jeg, selv om BF2 for tiden er mer populært så er jeg litt glad i sci fi action. Uansett fortsett gjerne å diskuter. Lenke til kommentar
FPShooter Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Men altså, skulle jeg ha kjøpt et av de spillene i dag ville jeg gått for 2142. Dette fordi veldig mange kommer til å gå over til dette (om de allerede ikke har gjort det), og da syns jeg det er kjekkere å sitte med det nye spillet i stede for det gamle. Tull og tøys. Fakta er motsatt! Denne siden her: http://archive.gamespy.com/stats/ forteller det meste om status i onlinespillene. Når 2142 kom hadde den flere spillere enn BF2, i noen dager, siden har det bare gått en vei. BF2 øker! spillemassen sakte men sikkert og 2142 mister spillere hver dag. Disse har ligget på 3 og 4 plass lenge, men nå har tillogmed gamle Wolfenstein:ET gått forbi 2142. Med ET:QW, Crysis, BF 3?, Frontlines:Fuel of War og Unreal Tornament 3 på vei ser det ganske mørkt ut for 2142. Når 2007 er over tror jeg det er dødt som klanspill og bare en håndfull aktive publicservere igjen. BF2 holder seg overraskende bra og har lang levetid ennå. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Selv så spiller jeg BF2 og har ikke planer om å skaffe meg 2142. Liker best nåtid. Nå gleder jeg meg bare til Battlefield: Bad Company Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Men altså, skulle jeg ha kjøpt et av de spillene i dag ville jeg gått for 2142. Dette fordi veldig mange kommer til å gå over til dette (om de allerede ikke har gjort det), og da syns jeg det er kjekkere å sitte med det nye spillet i stede for det gamle. Tull og tøys. Fakta er motsatt! Denne siden her: http://archive.gamespy.com/stats/ forteller det meste om status i onlinespillene. Når 2142 kom hadde den flere spillere enn BF2, i noen dager, siden har det bare gått en vei. BF2 øker! spillemassen sakte men sikkert og 2142 mister spillere hver dag. Disse har ligget på 3 og 4 plass lenge, men nå har tillogmed gamle Wolfenstein:ET gått forbi 2142. Med ET:QW, Crysis, BF 3?, Frontlines:Fuel of War og Unreal Tornament 3 på vei ser det ganske mørkt ut for 2142. Når 2007 er over tror jeg det er dødt som klanspill og bare en håndfull aktive publicservere igjen. BF2 holder seg overraskende bra og har lang levetid ennå. 8600470[/snapback] du har rett i mye av det du sier og det er utrolig trist. skulle ønske mange flere hadde gått over til 2142 siden det jo er mye bedre. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) En walker er imidiertid ganske sårbar i bykart for helt vanlig infanteri, og man trenger kun håndvåpen for å ødelegge den - vel å merke om man skyter på riktig sted! Tips: Spring under walkeren når den ikke ser i din retning, og tøm magasinene dine opp i luftinntakene på undersiden. Hver kule gjør 1 poeng i skade på walkeren der. Om du har en Support-kompis med EMP-granater er walkeren dødsdømt. 8600134[/snapback] Takker for tipset , har testet litt og funnet ut at luftekanalene under er eneste stedet hvor håndvåpen med kuler kan skade den Som support måtte det 200 kuler til dvs 2 kuler pr poeng da walkeren har 100 poeng. Som ingeniør måtte det 4 magasin til med maskinpistolen og det mest effektive stedet med rakettene var i luftekanalene som er bak ca dobbelt så mye skade som på armoren forran. Som sniper er det bare luftekanalene under som er sårbare og hver kule teller 3 poeng dvs 11 magasiner. Endret 13. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Men altså, skulle jeg ha kjøpt et av de spillene i dag ville jeg gått for 2142. Dette fordi veldig mange kommer til å gå over til dette (om de allerede ikke har gjort det), og da syns jeg det er kjekkere å sitte med det nye spillet i stede for det gamle. Tull og tøys. Fakta er motsatt! Denne siden her: http://archive.gamespy.com/stats/ forteller det meste om status i onlinespillene. Når 2142 kom hadde den flere spillere enn BF2, i noen dager, siden har det bare gått en vei. BF2 øker! spillemassen sakte men sikkert og 2142 mister spillere hver dag. Disse har ligget på 3 og 4 plass lenge, men nå har tillogmed gamle Wolfenstein:ET gått forbi 2142. Med ET:QW, Crysis, BF 3?, Frontlines:Fuel of War og Unreal Tornament 3 på vei ser det ganske mørkt ut for 2142. Når 2007 er over tror jeg det er dødt som klanspill og bare en håndfull aktive publicservere igjen. BF2 holder seg overraskende bra og har lang levetid ennå. 8600470[/snapback] du har rett i mye av det du sier og det er utrolig trist. skulle ønske mange flere hadde gått over til 2142 siden det jo er mye bedre. 8600620[/snapback] Grunnen itil dette er da at de fleste synes BF2 er bedre. Noe jeg støtter meg til også. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Takker for tipset , har testet litt og funnet ut at luftekanalene under er eneste stedet hvor håndvåpen med kuler kan skade den Som support måtte det 200 kuler til dvs 2 kuler pr poeng da walkeren har 100 poeng. Som ingeniør måtte det 4 magasin til med maskinpistolen og det mest effektive stedet med rakettene var i luftekanalene som er bak ca dobbelt så mye skade som på armoren forran. Som sniper er det bare luftekanalene under som er sårbare og hver kule teller 3 poeng dvs 11 magasiner. 8602918[/snapback] Trodde at et skudd fra antitank-våpen opp i luftinntakene under var lik en sprengt walker, jeg? Du merker fort at walker-piloten blir nervøs og begynner å bevege walkeren når han får et par kuler opp i hæsan.. det er ellers en ganske god distraksjonstaktikk hvis du har en kompis med en tank eller annet antitankvåpen i nærheten som kommer seg i skyteposisjon. Som sniper er det nok kjappere å trekke fram pistolen og plaffe løs enn å bruke rifla i en slik situasjon. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Som sniper er det nok kjappere å trekke fram pistolen og plaffe løs enn å bruke rifla i en slik situasjon. 8605654[/snapback] er du snipr burde du gå rundt med masse eksplosiver i lomma. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg startet med BF2142, men gikk tilbake til Bf2 med det samme. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Trodde at et skudd fra antitank-våpen opp i luftinntakene under var lik en sprengt walker, jeg? = Sprengt mann også så ingen gjør dette. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 = Sprengt mann også så ingen gjør dette. 8610545[/snapback] Med mindre du har en medic i nærheten som kan gjenopplive deg, selvsagt. Er tross alt noen ting man kan ofre livet sitt for i BF2142. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Det er vel mange som har spelt BF2 før, som går over til BF2142, men som går tilbake til BF2 att, fordi dei syntest at det var betre. Endret 14. mai 2007 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå