Bromlexl Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 For aldri før og forhåpentligvis aldri før har jeg vært vitne til mer produktplassering i et spill. Det mest utrolige med dette spillet er jo de små boksekampene man har mellom hver reklameøkt. Og de "tittelkampene" er jo så sponset og proppet av reklame at folk hos TV3 skribler ned hvordan de kan få inn mer reklame i sendingen. Knock outs som er sponset av Burger King og hva verre er. Nei må si at EA har tatt reklamekaka her. Med tanke på hvor mye de tjener på reklame, så mener jeg at dette burde vært et gratis spill. For jeg tror faktisk at de hadde fremdeles gått i ganske greit pluss når alt kom til alt. Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hehe, ja du har rett i det. Spillet kom vel på førsteplass i gamespots kåring av beste/værste bruk av reklame i spill. Du kan til og med få han burger king kongen som trener.... Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Det er akkurat slike ting som får meg til å tenke over hvor spillindustrien kommer til å ende opp, og det overrasker meg ikke nevneverdig at det er EA som fører an innen denne kategorien. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Reklame eller ikke, det er fortsatt det spillet som det går mest i på lørdags kvelden med kompiser!! Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 For aldri før og forhåpentligvis aldri før har jeg vært vitne til mer produktplassering i et spill. Det mest utrolige med dette spillet er jo de små boksekampene man har mellom hver reklameøkt. Og de "tittelkampene" er jo så sponset og proppet av reklame at folk hos TV3 skribler ned hvordan de kan få inn mer reklame i sendingen. Knock outs som er sponset av Burger King og hva verre er. Nei må si at EA har tatt reklamekaka her. Med tanke på hvor mye de tjener på reklame, så mener jeg at dette burde vært et gratis spill. For jeg tror faktisk at de hadde fremdeles gått i ganske greit pluss når alt kom til alt. 8598800[/snapback] Nå har jo EA i lang periode vært blant spilldistrubitørene med billigst spill. Finner stadig måneder gamle EA-spill til 199. Tilogmed topptitlene deres har som regel en utsalgspris ca hundre kroner lavere enn de fleste andre. Så om alternativene er reklame i spill kontra dyrere spill, er valget klinkende klart for meg. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Eg er einig med deg, Bromlexl...FNR3 er eit bra spel, men mengda reklame i spelet er fullstendig avskyeleg. "Let's take another look at the BURGER KING knockout!". Korleis klarar folk å få seg til å seie noko slikt? Etter å ha spelt dette spelet i ein halvtime, har eg mest lyst til å slå av PS3-en, gå ut, og brenne ned ein Burger King-restaurant. Og eg liker eigentleg Burger King. Heldigvis er der ingen BK-restaurantar i Ålesund. Kay Lenke til kommentar
trydis Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har spilt 200+ kamper på Live på 360'en. Veldig artig spill og flott at det faktisk krever litt kløkt og ikke bare vill trykking som på mange tidligere boksespill. Håper på en oppfølger... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg syntes det øker realismen i spillet. Slike boksematcher er på ordentlig proppet med reklame fra sponsorer. Selvfølgelig kan vi spørre oss selv hvor grensen bør gå når det gjelder pris og subsidering for reklameinntekten. Reklame finnes i de fleste ordentlige spillene siden dette øker realismen: Banner langs veien (Formula One), slitte reklameplakater i ørken (BF 2142), reklame i forbindelse med sport (NBA, NFL, NHL, boksing), neonreklamer (Crackdown). Hadde jeg blitt påvirket av noe reklame i spill, så hadde det vært av Need for Speed-serien: hvem ville ikke ha kjøpt en pimpet Nissan 200SX med Westside bodykit, NOS, Pogea Racing-vinge osv? Og det med Burger King-replayen i FNR3: sånn er det i Statene. Bare se på f.eks Ultimate Fighting Championship..Mickey's (øl) sponser replayen og de pleier å si på slutten av matchen: "And lets watch Mickey's replay on the big screen". Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Jeg syntes det øker realismen i spillet. Slike boksematcher er på ordentlig proppet med reklame fra sponsorer. Selvfølgelig kan vi spørre oss selv hvor grensen bør gå når det gjelder pris og subsidering for reklameinntekten. 8603121[/snapback] Vel, Fight Night R3 kostar akkurat det samme som spel utan Burger King-reklamer kvart tredje minutt. So det er vel slik at EA får pengane, og vi får reklama. Reknar med det er denne modellen som vil bli fulgt i framtida òg. Eg er redd vi vil få meir produktplassering og reklame i spel, utan at dette vil bidra til lågare prisar. Kay Endret 13. mai 2007 av KayAU Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Ja, jeg mener også at spillet skulle ha vært noe billigere pga reklamen men jeg vil heller ha ordentlig reklame i et spill fremfor fake reklamer som man fant i spillet "Death Row" på originale Xbox. Spill hvor økt realisme innebærer eksponering til reklame er jeg ikke så kritisk til. Hadde vippet av pinnen hvis jeg hadde fått Pepsi-reklame i en loadscene i f.eks. Ringenes Herre. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Værste produktplasseringa eg har vore med på må være AIRWAVES tyggisen i Splinter Cell 3. Og kansje NIVEA reklamane i SC4. Dei siktar til svette nerdar med dårleg ånde, det er såfall klart. Uansett så plagar det meg i teorien ikkje så valdsamt. Elskar Splinter Cell forresten. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Produktplassering på billboards i byene i sandkasse spill er jo helt klart en bra ting. Men da kan man jo gjøre som Rockstar og heller pariodere reklamer. Som er helt utrolig bra. Men er med på det UberGoliath sier om realisme. Men alt kommer til et vist punkt. Det er en linje der det går fra og være en litt bra feature til å være rett og slett irriterende. Og den type reklame som er i fightnight er irriterende i virkeligheten og. Så selv om det er realistisk, Så trenger ikke det være en bra ting. Men det gjør jo at de får eventuelt større budsjett til spillene. Noe som gjør underverk for dårlig amerikansk actionfilmer. Som alt for ofte er sponset av enten adidas, nike eller puma. Alle parter vil jo tjene best på eksponering som man ikke legger merke til. For det er jo denne som påvirker mest. For da har vi ikke på de "jeg blir foret reklame og er veldig kritisk" brillene. Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Er det mer reklame i PS3-versjonen? Leste sitatet: "Let's take another look at the Burger King Knockout!" Jeg har 360-versjonen, men kan ikke huske å ha hørt kommentatoren si det? Og ja, jeg har både 360 og PS3. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Reklame i sandkasse spill og andre spill som skal være "realistiske" er posetivt egentlig.. Men, helst vil jeg se parodierte reklamer som i GTA, som det er mulig å le av.. Her burde egentlig også reklamebransjen se sitt snitt å gjøre narr av sine egne produkter i slike spill.. Det hadde iallefall jeg ledd av, å fått meg til å huske produktene.. Så lenge reklamen ikke blir irriterendes, ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være der.. Nå har jeg ikke spilt FNR3, men virker jo som det er litt i overkant mye der.. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 So det er vel slik at EA får pengane, og vi får reklama. Kay 8605745[/snapback] EA sine spill har som regel en lavere innkjøpspris for spillforhandlere. Dette fører til at forhandlere ofte selger dem til 100 kroner mindre enn andre spill. Det finnes selvfølgelig mange unntak hvor forhandleren legger de pengene i lommene sine og selger spillene ut til "normal" pris. Men det gir også forhandleren en god mulighet til å avertere for et "billig" spill i annonsebilaget sitt. Hvor mange ganger har vi ikke sett de siste spilla til EA fått stor oppmerksomhet i Lefdal-reklamebladene med "tilbudsprisen" 499? Sånn sett er det god bizniz for EA og. Tjen inn noen slanter på reklame, selg spillene litt billigere, og få god reklame i annonser som resulterer i økt salg. Uansett blir spill stadig dyrere å utvikle, uten at det dedikerte spillmarkedet (ikke de som spiller SingStar og Buzz, men som bruker mye penger på allminnelige spill) vokser noe fortere. For å ta igjen spranget, er det bare logisk at utviklerne og utgiverne må kutte kostnader et sted. Jeg sier ikke at det er superdupert med reklame i spill, men jeg mener vi bør være realistiske. Vi kan ikke få i pose og sekk. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Når det gjelder Airwaves i SC3, selv om det var ekstremt åpenbar produktplasering, så var det heller ikke noe jeg reagerte negativt på. Det samme gjelder eks. reklame langs banen i fotball eller bil spill, så lenge reklamen passer inn og ikke ødelegger atmosfæren så må de gjerne legge inn reklame i spillene. Alt med måtehold selvsagt. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Når det gjelder Airwaves i SC3, selv om det var ekstremt åpenbar produktplasering, så var det heller ikke noe jeg reagerte negativt på.Det samme gjelder eks. reklame langs banen i fotball eller bil spill, så lenge reklamen passer inn og ikke ødelegger atmosfæren så må de gjerne legge inn reklame i spillene. Alt med måtehold selvsagt. 8619460[/snapback] slike ting er greit. men når det blir slik at "denne loadingen er lenger fordi den er sponset av sex.com what nerds need!" Da kan det fort bli litt over the top. Det finnes både bra og dårlig produktplassering. Fight night går over til dårlig IMO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå