hobbis Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 tror clutchen på min 2000 modell 406 med hdi motor må skiftes.Noen som vet hvor mye sånn koster ca? å evt.hvor en får kjøpt clutchsett billig på nettet? Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 kan sjekke www.meca.no og www.mekonomen.no Lenke til kommentar
bygdis Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 tror clutchen på min 2000 modell 406 med hdi motormå skiftes.Noen som vet hvor mye sånn koster ca? å evt.hvor en får kjøpt clutchsett billig på nettet? 8598592[/snapback] Har du fått skiftet clutchen nå? Har hørt fra sikre kilder at dette er en vrien bil å bytte clutch på. Det er både trangt og den har en stooor og tung girkasse.. Har samme bil selv, og min clutch begynte å slure etter at jeg fikk den chippet.. Har i overkant av 130 hk og rundt 300nm. Merket ikke noen sluring før chippingen, da den hadde orginale 110hk og 250nm. Har fått tak i ny clutch som jeg har liggende, og har tilbudt en peugeot-mekaniker masse penger for å skifte denne svart for meg.. Men dette ble ikke aktuelt, da det var ALT for mye arbeide med denne.. Ser vel ut til at jeg må sette av en helg, og gjøre dette selv Hvis du har fått gjort dette nå... Hva ble det eventuelt totalsummen? Lenke til kommentar
hobbis Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 tror clutchen på min 2000 modell 406 med hdi motormå skiftes.Noen som vet hvor mye sånn koster ca? å evt.hvor en får kjøpt clutchsett billig på nettet? 8598592[/snapback] Har du fått skiftet clutchen nå? Har hørt fra sikre kilder at dette er en vrien bil å bytte clutch på. Det er både trangt og den har en stooor og tung girkasse.. Har samme bil selv, og min clutch begynte å slure etter at jeg fikk den chippet.. Har i overkant av 130 hk og rundt 300nm. Merket ikke noen sluring før chippingen, da den hadde orginale 110hk og 250nm. Har fått tak i ny clutch som jeg har liggende, og har tilbudt en peugeot-mekaniker masse penger for å skifte denne svart for meg.. Men dette ble ikke aktuelt, da det var ALT for mye arbeide med denne.. Ser vel ut til at jeg må sette av en helg, og gjøre dette selv Hvis du har fått gjort dette nå... Hva ble det eventuelt totalsummen? 8712722[/snapback] Lenke til kommentar
hobbis Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 hei. skal ha den inn på torsdag, fikk vite en pris på mellom 6500-7500. men på bertel o steen i kristiansand mente de 11500 til 12000 kr, dette hørtes helt vilt ut, de sa det var en stor jobb. men så store forskjeller i pris er mye eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Verksted tiden som er beregnet for clutch skifte er 7,9 timer på 2,0 hdi, 4,8 timer på 2,2 hdi Lenke til kommentar
sa|o Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 er bare BS at dette er en stor jobb. har skiftet en god del clutcher på disse bilene (jobber på BOS/peugeot). man tar bare ned traversen foran så er det åpent og fint å skru. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 På litt eldre 406`er må du tre utløserlageret på mens du setter i kassa.. ikke noe stress, men du lurer litt på åssen det fungerer når du ikke har gjort det før. Vin-løsning. Er det sånn på disse?? Jeg vil tippe en pris på 10-12000,- ink. deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå