Digitalsitron Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Har hørt at vis jeg skifter dreving vil den gå dårligere i bakker og at det er visse ulemper. Er det lurt og dreve den eller burde jeg gjøre noe annet? og er det lovelig? Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Drever du den lettere så går den bedre i bakker, du får bedre akselerasjon pga. den lette drevingen. Drever du den tungt så får du dårligere akselerasjon men høyere toppfart. Ja, det er ulovlig. Gjør du noe som helst med motoren som får den til å yte mer så er det ikke lovlig, det står i vognkortet at det ikke er lov å endre noe på motoren som får den til å gå bedre. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Drever du den lettere så går den bedre i bakker, du får bedre akselerasjon pga. den lette drevingen. Drever du den tungt så får du dårligere akselerasjon men høyere toppfart. Ja, det er ulovlig. Gjør du noe som helst med motoren som får den til å yte mer så er det ikke lovlig, det står i vognkortet at det ikke er lov å endre noe på motoren som får den til å gå bedre. 8605164[/snapback] riktig. Kan bekrefte at det er ULOVLIG. All modifikasjon av motor eller drivverk/tenningsystem osv. er ulovlig og vil bli straffet under "mangellapp" mener jeg... Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Det var synd men hva slags sykkel vil være best for en som bor litt oppe i bygda? Derbien eller Gileraen? Er veldig usikker nå =/ Lenke til kommentar
Sund Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det var synd men hva slags sykkel vil være best for en som bor litt oppe i bygda? Derbien eller Gileraen? Er veldig usikker nå =/ 8605627[/snapback] Velg den du synes er kulest! Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det var synd men hva slags sykkel vil være best for en som bor litt oppe i bygda? Derbien eller Gileraen? Er veldig usikker nå =/ 8605627[/snapback] er omtrent samme sykkelen, så reis til forhandler. Prøvesitt den, kanskje køyre den litt om du får lov. Og velg utifra den du liker best komfort messig og køyremessig Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Vel det høres virkelig ut som om det blir en derbi =) men >Jonas< tror du at du kan linke til de syklene som har en annen plombering? det hadde vert knall [EDIT] Vis disse linkene ikke er riktige: Derbi senda R X-Treme Derbi Sendra X-treme Derbi Sendra X-Treme 50 R ____________________________________ Er en venn her som sier at jeg må ta Gileran for en hver pris. Pga kjørekonfor og slikt. Hva synes dere om det? -Han sier også at vis jeg skifter ut drevet på den så kan jeg få den til å gå i 65km/t uten at politi bryr seg, er det sant? Og hva vil det gjøre med sykkelen? 8602607[/snapback] Av de to du har linket til av Derbien og Gileraen, så er disse syklene identiske. Men dette er tre år gamle modeller! Dette er de to modellene med annerledes dreving og plombering: R X-Race R X-Treme Er ikke helt sikker på om det er denne modellen. Trur muligens det er denne, bare med crosserdekk og litt større skjermer. Har hørt at vis jeg skifter dreving vil den gå dårligere i bakker og at det er visse ulemper. Er det lurt og dreve den eller burde jeg gjøre noe annet?og er det lovelig? 8604895[/snapback] Det er jo forsåvidt ulovlig, men når mopeden ikke får noe høyere toppfart av det, så øker ikke sjansen på å bli tatt noe mer for det. Av de tilfelle jeg veit om har man bare blitt bedt om å dra ned til forhandler for å få fiksa slik at den går i 45, dersomm de har blitt tatt for og kjørt i 60. Ser de en Derbi med det store bakdrevet, så tenker de nok ikke over det. Disse folkene er vel også vant med det at de kan gå i nærmere 60 uten at man behøver å ha gjort noe med den, ihvertfall er det slik meg bekjent. Jeg drevet ned min på grunn av at den ikke sperra på turtall, og at dermed nærlyeste røyk ofte, fordi spenningsregulatoren ikke alltid klarte å holde spenninga nede på 12 V. Så etter min mening er det lurt å sette på et 14-tenners framdrev. Da sparer man også motoren og bensin, samt at sjansen for å bli tatt for å ha gjort noe med den ikke øker. Eneste problemet jeg hadde med min var at nærlyset gikk litt ofte, så jeg hadde bare fjernlys. Det kom av den enkle grunn av at mopeden var såpass turtallsvillig at regulatoren ikke klarte å holde spenninga nede hele tia, så på høyt turtall over tid så røyk nærlyset på grunn av at spenninga var høyere enn 12 V. Dette ordna seg da jeg bytta ut drevet framme med et på 14 tenner. 8601991[/snapback] Hvordan gikk den? fortere eller senere? 8602259[/snapback] Turtallet og bensinforbruket gikk ned, mens gjennomsnittsfarten ligger på gjennomsnittlig 60-65. Så mopeden går jevnere, altså ligger toppfarten på flat mark jevnt på 60-65. Med 12-tenners framdrevet gikk den i 55 en dag, og 70 en annen.. Motoren jobber på et bedre turtallsnivå, selv om den ikke går noe fortere. Endret 13. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Ser ut som om det blir derbien, den blir kjøpt på onsdag Gleder meg sykt og takk for all den gode hjelpen Endret 14. mai 2007 av Ninjaku Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå