Digitalsitron Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Jeg driver nå og tar moped lappen og er ute etter en ny moped. Jeg har vert rundt på alle butikkene hvor de selger mopeder i byen og det er tre sykler det står i mellom. Disse er: CPI Supercross SX Derbi Sendra R DRD og Gilera 50 RCR Alle skal vist være "best" i følge forhandlerne, og jeg er ingen ekspert selv. Så håper at noen her på forumet kan hjelpe meg til å velge en bra første sykkel. Geileraen og derbien koster begge 20.000kr CPIen koster 22.000 Tusen takk for hjelpen Endret 12. mai 2007 av Ninjaku Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Noen spessiel grunn for det? Er det sett på som et bra merke? Som du skjønner har jeg ikke mye kunskaper om mc, så vil gjerne lære det nå Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Derbi er kjent og bra merke ja. Derbi er nok det beste valget. Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Noen spessiel grunn hvorfor? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Den har en bra kvalitetsmotor. Velkjent merke. Lett å trimme. Skal du ha supermotard eller? (slicks/"glatte dekk") Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Bor på landet så er for det meste grusveier. Så det blir nok de dekkan du ser på bilde i linken. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Den har en bra kvalitetsmotor.Velkjent merke. Lett å trimme. Skal du ha supermotard eller? (slicks/"glatte dekk") 8600598[/snapback] ehm, er mange som har klaget på kvaliteten på derbi motorene har sjølv ein kompis som har ein splitter ny derbi, men han fikk problem med ein gang EDIT: skulle jeg ha hatt moped ville jeg helt klart valgt CPI, noe som ikke er tilfelle da jeg har lett mc. Rundt meg er det folk som vurderer den sterkt av de som skal ha moped. Den skal visst ha en god motor, er en av de sprekeste mopedene uplombert...I tillegg får du RÅTT ytseende Har forresten ikke hørt om en eneste en som har hatt motorproblem med CPI. Er sikkert noen da men... Endret 13. mai 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) ehm, er mange som har klaget på kvaliteten på derbi motorene har sjølv ein kompis som har ein splitter ny derbi, men han fikk problem med ein gang EDIT: skulle jeg ha hatt moped ville jeg helt klart valgt CPI, noe som ikke er tilfelle da jeg har lett mc. Rundt meg er det folk som vurderer den sterkt av de som skal ha moped. Den skal visst ha en god motor, er en av de sprekeste mopedene uplombert...I tillegg får du RÅTT ytseende Har forresten ikke hørt om en eneste en som har hatt motorproblem med CPI. Er sikkert noen da men... 8600653[/snapback] Mange her som har klaget på Derbi motoren? Har ikke jeg sett enda.. Men kan jo si det sånn at CPI'en til en kompiss av meg skjærte seg nå, før den var ett år gammel, så.. Er jo AM6 i CPI som det er i de fleste andre mopeder. En annen kompis av meg har en svart CPI 2006-modell, han også. Og plasten på denne er ikke spesielt fin lenger. Det blir veldig fort riper i den, og svartfargen blir fort matt, enda han lagrer den i garasje når den ikke er i bruk.. De andre to syklene er jo egentlig den samme. Gileraen er egentlig en Derbi sykkel. Jeg ville kanskje valgt R X-Race, siden den koster det samme og har et bedre utseende etter min mening. Kan forresten si at jeg aldri har sett den DRD sykkelen du linker til på norske veier før. DRD syklene er jo i toppklassen av mopeder, og koster jo nærmere 30k. Så syns det var litt merkelig.. Jeg har ihvertfall ingenting å utsette på min X-Race Endret 13. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Takk for alle de gode svarene. Jeg så på en X-Race i butikken og den hadde "glatte dekk" så passer ikke helt til mitt bruk. DRDn var det kampanjepris på så det er kanskje derfor den er så billig..? Så det ser ut som om det vipper mot derbi vis det ikke er noen som vet noe mer en det som er sagt? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Takk for alle de gode svarene.Jeg så på en X-Race i butikken og den hadde "glatte dekk" så passer ikke helt til mitt bruk. DRDn var det kampanjepris på så det er kanskje derfor den er så billig..? Så det ser ut som om det vipper mot derbi vis det ikke er noen som vet noe mer en det som er sagt? 8601410[/snapback] Den du så på i butikken var en SM X-Race, og ikke R X-Race. Crossutagevn har crossdekk og litt større skjermer enn supermotarden. Sikker på at det er den sykkelen du linket til det var kampanjepris på? Uansett, det kan jo stemme siden den er tre år gammel.. Her er ihvertfall dagens DRD modeller: R DRD Pro R DRD Racing Og disse får man ikke til 20k. Disse starter vel på 27-28k med Racing utgaven, mens Pro er en eller to lapper dyrere. Men hva har du tenkt til å gjøre med den, av trim og sånt? Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Det er nok godt murlig at det var SM X-Race vis du mener det. Får jeg la ikke mere til noe mer en x-race =) Jeg har ikke tengt å bruke sykkelen utenfor det du kan kalle "vanlig bruk" ikke noe cross eller konkuranse kjøring. Jeg har ikke tengt å trimme den med det første haller. Har bare tengt å bruke den til å kjøre fram og tilbake fra butikken, kjæresten etc. Litt showoff og kanskje Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det er nok godt murlig at det var SM X-Race vis du mener det. Får jeg la ikke mere til noe mer en x-race =) Jeg har ikke tengt å bruke sykkelen utenfor det du kan kalle "vanlig bruk" ikke noe cross eller konkuranse kjøring. Jeg har ikke tengt å trimme den med det første haller. Har bare tengt å bruke den til å kjøre fram og tilbake fra butikken, kjæresten etc. Litt showoff og kanskje 8601642[/snapback] Hvis du ikke skal trimme den, men kun kjøre orginal så ville jeg utvilsomt gått for en R X-Race. X-Race og X-Treme har annen plombering og annen dreving enn de andre mopedene på markedet, noe som gjør at de yter mer (oppgitt 3,5 hk mot de med "vanlig" dreving og plombering som er oppgitt til 2,2 hk). Dette merker du spesielt til i aksellerasjonen og i motbakker. Skal mye til før du må ned til 5. gir, mens mopeder med "standard" dreving/plombering kanskje må ned 1-3 gir, og dermed synker farten drastisk også.. Det du kan gjøre med den er å bytte ut det 12-tenners framdrevet med et på 14 tenner. Da går turtallet på motoren ned uten at den blir nevneverdig svakere, og toppfarten øker litt. Da sparer man også motoren litt ettersom den er veldig turtallsvillig. Endret 13. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Husee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 En kamerat har en RCR 07. Fin og stilig moped. Har ikke prøvd den så har ikke så mye å uttale meg om. Det er nok ikke noe dårligere valg enn en Derbi. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg ville valgt Derbi, kjempe mopeder. Går godt orginalt, men det eneste som er minuset er lys etc. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg ville valgt Derbi, kjempe mopeder. Går godt orginalt, men det eneste som er minuset er lys etc. 8601814[/snapback] Eneste problemet jeg hadde med min var at nærlyset gikk litt ofte, så jeg hadde bare fjernlys. Det kom av den enkle grunn av at mopeden var såpass turtallsvillig at regulatoren ikke klarte å holde spenninga nede hele tia, så på høyt turtall over tid så røyk nærlyset på grunn av at spenninga var høyere enn 12 V. Dette ordna seg da jeg bytta ut drevet framme med et på 14 tenner. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Eneste problemet jeg hadde med min var at nærlyset gikk litt ofte, så jeg hadde bare fjernlys. Det kom av den enkle grunn av at mopeden var såpass turtallsvillig at regulatoren ikke klarte å holde spenninga nede hele tia, så på høyt turtall over tid så røyk nærlyset på grunn av at spenninga var høyere enn 12 V. Dette ordna seg da jeg bytta ut drevet framme med et på 14 tenner. 8601991[/snapback] Hvordan gikk den? fortere eller senere? Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Vel det høres virkelig ut som om det blir en derbi =) men >Jonas< tror du at du kan linke til de syklene som har en annen plombering? det hadde vert knall [EDIT] Vis disse linkene ikke er riktige: Derbi senda R X-Treme Derbi Sendra X-treme Derbi Sendra X-Treme 50 R ____________________________________ Er en venn her som sier at jeg må ta Gileran for en hver pris. Pga kjørekonfor og slikt. Hva synes dere om det? -Han sier også at vis jeg skifter ut drevet på den så kan jeg få den til å gå i 65km/t uten at politi bryr seg, er det sant? Og hva vil det gjøre med sykkelen? Endret 13. mai 2007 av Ninjaku Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Vel det høres virkelig ut som om det blir en derbi =) men >Jonas< tror du at du kan linke til de syklene som har en annen plombering? det hadde vert knall [EDIT] Vis disse linkene ikke er riktige: Derbi senda R X-Treme Derbi Sendra X-treme Derbi Sendra X-Treme 50 R ____________________________________ Er en venn her som sier at jeg må ta Gileran for en hver pris. Pga kjørekonfor og slikt. Hva synes dere om det? -Han sier også at vis jeg skifter ut drevet på den så kan jeg få den til å gå i 65km/t uten at politi bryr seg, er det sant? Og hva vil det gjøre med sykkelen? 8602607[/snapback] ehm, dreving har egentlig lite å si på toppfart. Du får litt bedre toppfart med tung dreving, lett dreving får du bedre aks, men mindre toppfart. Plombert, men skifte dreving vil ikke vere nok til å få den i 65km/t tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå