Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger fakta; framlegg om regnskogen.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har drevet på å lett litt rundt på internett nå,

om ikke så altfor lenge så skal jeg ha et framlegg om regnskogen. Hvorfor den er viktig for oss og alt det der. Jeg har forsåvidt fått på plass det meste, det jeg mangler nå er tiltak.

Hvordan kan vi redde regnskogen?

Hva slags tiltak er allerede satt i gang vedrørende dette? (for eksempel fuck for forest)

All informasjon, linker og hjelpsomm respons belønnes med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har drevet på å lett litt rundt på internett nå,

om ikke så altfor lenge så skal jeg ha et framlegg om regnskogen. Hvorfor den er viktig for oss og alt det der. Jeg har forsåvidt fått på plass det meste, det jeg mangler nå er tiltak.

Hvordan kan vi redde regnskogen?

Hva slags tiltak er allerede satt i gang vedrørende dette? (for eksempel fuck for forest)

All informasjon, linker og hjelpsomm respons belønnes med takk :)

8598260[/snapback]

Tja, finn eksempel på medisiner som er tatt fra regnskogene (Ibufrofen etc.) og vis grafisk hvor mye som faktisk hugges ned hver dag (f.eks. så og så mange fotballbaner med regnskog). Dette gjør ofte inntrykk på folk.

Forklar også gjerne situasjonen fra den andre siden. Regnskogen er en viktig ressurs for dem som bor i regnskogsområdene. Nekter man dem å hugge regnskog, må man finne alternative næringer og ressurser til dem. Det nytter ikke å ta fra mange tusen folk jobben, bare for at vi i vesten skal ha en postkortversjon av den ville vakre regnskogen.

Jeg gjorde dette i 10. klasse tror jeg, og jeg fikk skryt nettopp for at jeg så saken fra flere sider. Bare en idè. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...