Gå til innhold

Offentliggjøring av bilder og navn

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Generelt så ser det ut som du bare slenger ut påstander og meninger uten argumenter. Har veldig vanskelig å ta noe av det du skriver seriøst.

8657700[/snapback]

Oi oi... :cry:

Snillist saueflokk effekten?

Skal du stigamtisere mine påstander, får du argumentere det med skikkelig bevis.

Bare denne setningen får meg til å rulle oppned med latter krampe...

Løgn, fanger har ikke tilgang til internett til vanlig. Hvertfall ikke på høyt sikrede fengsler.

Så du mener ikke de har det?

Og når de har tilgang til internett er dette med tilsyn.

Eller har de det?

Dette er NORSK FENGSEL. (Drammen) Sitter han med en LAPTOP? :hmm:

Oslo fengsel Er det en TV? 24" minst! :thumbup:

Angående dine høysikret lovbrytere...

Han hadde en saftig juleribbe med moren sin...

Bææ! ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste måten er å sende alle kriminelle til et arbeidsleir og hugge stein i 12 timer hver dag. Lesson learned.

Å offentliggjøre bilde og navn - hva er det godt for ?

Snillist saueflokk effekten?

Du bare latterliggjør deg - nå er det ingen som tar deg seriøst lenger.

Lenke til kommentar

Dette er NORSK FENGSEL. (Drammen) Sitter han med en LAPTOP?  :hmm:

Oslo fengsel Er det en TV? 24" minst!  :thumbup:

Leste du hva jeg skrev? Ja han sitter med en laptop. Men han har ikke internett tilgang i det hele tatt. Det var det du skrev de hadde på cella. Eller så må man søke om å få en datamaskin på cella. Ellers så har jeg aldri sagt noe om at de ikke får TV på cella, etter det jeg vet så er ikke det uvanlig.

Endret av Muslingen
Lenke til kommentar
Sak om uthenging i vg i dag her

8661864[/snapback]

Du tok det før meg...

Stakkars mor....

Hjelpeløs ble hennes datter misbrukt, og når er selv et offer for snillist Norge.. :nei:

Ser ut som Norge har medlidenhet kun for forbrytere.... :hrm:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Sak om uthenging i vg i dag her

8661864[/snapback]

Du tok det før meg...

Stakkars mor....

Hjelpeløs ble hennes datter misbrukt, og når er selv et ofer for snillist Norge.. :nei:

Ser ut som Norge har medlidenhet kun for forbrytere.... :hrm:

8663035[/snapback]

Interesant måte å tolke det på. Personlig har jeg ingenting til overs for personer som tar loven i egne hender.

Og om man faktisk _leser_ artikkelen ser man at advokaten uttaler seg om hvor dumt gjort dette var av henne. Hun har faktisk forverret sin egen situasjon, og muligens gitt forbryteren en lavere straff ved blande seg inn privat.

Hun er ikke et offer for snillisme, hun er et offer av sin egen dumhet. :no:

Stakkars datteren som må lide over morens dumhet. Tar man loven i egne hender fortjener man ikke bedre, men tar her har jo moren gjort det, og ødelagt for sin egen datter.

Lenke til kommentar
Hjelpeløs ble hennes datter misbrukt, og når er selv et offer for snillist Norge.. :nei:

Når hun er så fullstendig blåst i skallen at hun henger ut noen på denne måten, så fortjener hun det hun får.

Legg forøvrig merke til at han bare er siktet, altså ikke dømt.

Lenke til kommentar

Jeg misliker at kjendiser som omtales kritisk i media oftere blir holdt anonyme enn hva vanlige folk blir. I eksempelet under knyttes en nordmann, med navn og bilde, til avsløringene som skjer i Brasil for tiden.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1796516.ece

Hvordan hadde artikkelen sett ut dersom det var Jens Stoltenberg som var ute å kjøre? Garantert ikke noe bilde, og alle navn erstattet med "Ap-topp", "topp-politiker" eller tilsvarende.

Det irriterer. Alle eller ingen. Jeg heller forsåvidt mot "alle". Bl.a. fordi jeg syns folk skal stå for det de har gjort. Velger du å gjøre noe som kan snappes opp av onkel politi, så får du tåle å få ansiktet ditt klint utover førstesida i VG også.

Lenke til kommentar
Når hun er så fullstendig blåst i skallen at hun henger ut noen på denne måten, så fortjener hun det hun får.

Ja, ikke sant? Stakkars voldteksmann/pedofil som misbrukte datteren hennes..

Han fortjener i allfall ikke å blir hengt ut.. Og derfor må straffen reduseres. :hmm:

Jeg ser faktisk ikke noe moralsk galt, hva hun har gjort

Jeg synes det er mer rettferdig om hun hadde SKUTT han mellom lårene.. :thumbup:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Ja, ikke sant? Stakkars voldteksmann/pedofil som misbrukte datteren hennes..

Nei. Stakkars rettssikkerheten og prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Jeg ser faktisk ikke noe moralsk galt, hva hun har gjort

Det er moralsk galt å ta loven i egne hender.

Jeg synes det er mer rettferdig om hun hadde SKUTT han mellom lårene..  :thumbup:

8691587[/snapback]

Og hvis det viser seg at han er uskyldig og siktelsen frafalles?

Lenke til kommentar
Nei. Stakkars rettssikkerheten og prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Jepp, stakkars han (pedofilen), han har bare tilstått for overgrep på 3 barn.

Jepp man skal ikke råkjøre når kona din skal føde? Døende?

Du skal ikke forsvare deg når du blir slått?

Du skal ikke ta loven i din egne hender, men, hva er egenlig loven? En samling på hva som er moralsk rett? (Uperfekt et)?

Og hvis det viser seg at han er uskyldig og siktelsen frafalles?

Tilståelsen, Bevis og offer...

Det vil være en skam for Norge. Og et stort "FUCK YOU" til offerene...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Jepp, stakkars han (pedofilen), han har bare tilstått for overgrep på 3 barn.

Staten står for avstraffelse her i landet. Dessuten er han bare siktet, og ikke dømt, i følge VG.

Dette er ikke ulovlig.

Du skal ikke ta loven i din egne hender, men, hva er egenlig loven? En samling på hva som er moralsk rett? (Uperfekt et)?

Nei, men vi har noe som er hevet over loven, nemlig prinsippet om rettssikkerhet.

Lenke til kommentar
Staten står for avstraffelse her i landet. Dessuten er han bare siktet, og ikke dømt, i følge VG.

Du har kreft, 5 dager igjen å leve, men slapp av... du er ikke død enda... Kanskje du vil leve utlivet..

Enkelte ting, trengs ingen spekulasjon...

Dette er ikke ulovlig.

Tja.... Mener du det? (vg link)

Nei, men vi har noe som er hevet over loven, nemlig prinsippet om rettssikkerhet.

En rettssikkerhet som skjermer forbrytelsen mot skammen. Hurra for Norge..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Du har missforstått. Å ta loven i egne hender betyr at man straffer noen som har begått et lovbrudd selv, ikke at man råkjører eller utøver selvforsvar.

En annen sak er at begge de to tingene du har ramset opp kan du faktisk gjøre. Begge de tingene går som nødverge. Det er lov å bryte loven for å redde eget eller annens liv.

Å ta loven i egne hender (slå det opp et sted, det betyr ikke det du tydeligvis tror) derimot er ikke lov.

Lenke til kommentar
Å ta loven i egne hender betyr at man straffer noen som har begått et lovbrudd selv, ikke at man råkjører eller utøver selvforsvar.

Greit nok...

Jeg prøver bare å dra frem et viktig punkt fra snillist Norge...

Jeg håper at anmeldelsen vil blir henlagt, kanskje en bot på 1000kr.. (Jeg kan betale for hun)

ps.. angående livredningen.. sjekk linken ovenpå

Lenke til kommentar

Har lest den ja. Og der står det bl. a:

Fritids- og småbåtloven åpner helt klart for at en ellers ulovlig handling kan bli lovlig som følge av nødrett

og

Ifølge politiadvokat Ronny Iden kan Solheim gå fri fra straff av hensyn til nødretten.

som bekrefter det jeg nettopp sa.

Lenke til kommentar

Ikke glem første biten da....

- Først får vi se hvor høy promille det er snakk om. Deretter må vi vurdere saken.

Vil du har reddet noen, i promille, også risikere å blir dømt?

Altfor mye trøbbel....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Så du mener at det er altfor tungvindt at når loven brytes og lovbryteren hevder nødrett, så må det bevises i en rettsak at det faktisk er snakk om nødrett? Om jeg hadde promillekjørt for å redde noen, så hadde jeg vært svært så innebestått med at jeg måtte gjennom en rettsak etterpå.

Gi meg et eksempel på en rettsstat hvor man kan si "det var nødverge" og man automatisk blir frikjent.

Men nå blir dette ganske off topic da moren det var snakk om absolutt ikke handlet i nødverge, men tok loven i egne hender, noe som er en helt annen sak. Om man lar folk slippe unna med å ta loven i egne hender, får man etterhvert et stort problem. Bare se hvor mange som blir skutt hvert år i USA i "nødverge".

Lenke til kommentar
Snip....

Dessverre er dine spørsmål offtopic, så jeg kommer ikke til å svare.

Men hva jeg vil fremtil er å vise frem dobbelmoral Norge:

1. At Norge er strenge med bilder og Navn av tilstått overgripere og voldteksforbrytere, mens offeret blir straffet mer for en akt, for meg; som kunne blir ansett som "Sinnsykt i gjerningsøyeblikk." (Pissed off MOM!) :thumbup:

2. At man risikere straff, fordi man redder liv. (Da mener jeg ikke selvforsvar)

(Jeg husker, en til artikkel, som jeg ikke fant: Angående en fyr som kjørte kameraten sin til sykehuset med et knust hode... Han ble satt i arrest for promillekjøring... Og kameraten ligger i intensivt, takket være han)

3. At Norsk LOV er laget av en gjeng underutdannet venstrevridde sosialistiske tullingpopulister, med ingen baktanker på grunnlag, utkom eller virkeligheten.

Til analogi:

Vi ser hvordan "KARL MARX" ideologi har forandret verden.: "Fint i ide, 0 i praksis..."

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Hehe. Du vil ikke svare, og henviser til at det er off topic. Men på hvilken måte er dette:

2. At man risikere straff, fordi man redder liv. (Da mener jeg ikke selvforsvar)

(Jeg husker, en til artikkel, som jeg ikke fant: Angående en fyr som kjørte kameraten sin til sykehuset med et knust hode... Han ble satt i arrest for promillekjøring... Og kameraten ligger i intensivt, takket være han)

3. At Norsk LOV er laget av en gjeng underutdannet venstrevridde sosialistiske tullingpopulister, med ingen baktanker på grunnlag, utkom eller virkeligheten.

on topic?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...