Gå til innhold

Offentliggjøring av bilder og navn

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Rasisme? Det er en kulturkritikk. pinlig?

Å si at nordmenn "eier ikke selv selvrespekt, de eier ikke egne tanker, egne meninger, til og med kritikk." er ikke kulturkritikk, det er rasisme uansett hvordan du vrir og vender på det.

Prøv å skriv det samme om f. eks. somaliere eller pakistanere og se hva som skjer.

Altfor mangen sinnsyke gjerningsøyeblikk......

De som er sinnsyke er først og fremst ikke på gaten..

8605498[/snapback]

Hadde du bare visst hvor mange mentalt ustabile personer vandrer rundt på gaten i Norge, og særlig her i Oslo, da de ikke har noe tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å si at nordmenn "eier ikke selv selvrespekt, de eier ikke egne tanker, egne meninger, til og med kritikk." er ikke kulturkritikk, det er rasisme uansett hvordan du vrir og vender på det.

Prøv å skriv det samme om f. eks. somaliere eller pakistanere og se hva som skjer.

Ja jeg føler irritasjonen din, men kultur kritikk er kultur kritikk. punktum.

8605498[/snapback]

Hadde du bare visst hvor mange mentalt ustabile personer vandrer rundt på gaten i Norge, og særlig her i Oslo, da de ikke har noe tilbud.

8605666[/snapback]

Den må du dokumentere; Jeg vet bare at norge har et godt system mot koko mennesker...

Lenke til kommentar
Nekt så mye som du kan... prinsippet er det samme...

Det du quota er ikke en diskusjon.... Ja pinlig for deg..

Hvordan kan det å diskutere, og være uenig med visse utsagn, og trekke frem disse sammenlignes med å henge ut drapsmenn og pedofile i media?

Sorry, men jeg klarer bare ikke ta det du sier seriøst lenger.

Når du ser at dine argumenter ikke holder mål, eller at de består bare av naivt, dumsnill mening...

Selvfølgelig må du bruke et eller annet triks for å hoppe av.. ;)

8605498[/snapback]

Har da aldri sagt at jeg hopper av, bare jeg klarer ikke lenger å ta alt det du sier seriøst. At du syns at arguementene mine ikke holder mål, at jeg er naiv og dumsnill må du gjerne si, det er tross alt bare din egen seriøsitet det går ut over.

Lenke til kommentar

Kall det hva du vil. Du må gjerne kritisere det norske samfunnet, så henger jeg meg på, men det du lirer av deg der henger ikke på greip. Å si at nordmenn ikke eier selvrespekt og ikke har egne meninger, er rett og slett ikke noe annet enn rassisme.

8605498[/snapback]

8605666[/snapback]

Den må du dokumentere; Jeg vet bare at norge har et godt system mot koko mennesker...

8605731[/snapback]

Les bare i en hvilken som helst norsk avis for noen år siden hvor dårlig psykriatrien er i Norge. Jeg har en kamerat som er psykolog som sier akkurat det samme. Og jeg har opplevd det på kroppen flere ganger på jobb.

Mennesker som går og prater med sykkelen sin, spytter vilt rundt seg, eller viser andre tegn på ustabilitet for deretter helt uprovosert begynne å prøve å slå ned helt tilfeldige forbipasserende og kaster alt de kommer over vilt rundt seg. Politiet kommer, kaster seg over dem, putter dem i jern. Neste dag er de tilbake på gata igjen.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Hvordan kan det å diskutere, og være uenig med visse utsagn, og trekke frem disse sammenlignes med å henge ut drapsmenn og pedofile i media?

Du får sjekke ordboken: Gapestokk....

Har da aldri sagt at jeg hopper av, bare jeg klarer ikke lenger å ta alt det du sier seriøst. At du syns at arguementene mine ikke holder mål, at jeg er naiv og dumsnill må du gjerne si, det er tross alt bare din egen seriøsitet det går ut over.

8605738[/snapback]

La meg lyse opp ting for deg:

Min mening er at vi trenger et offentlig gapestokk mot hardkriminelle

Dine argumenter:

Følser til foreldrene og søsken, stjeler epler osv?, ingen fremtid?, uskyldige dømt? imot vestlige prinsipp?

Dine problemstillinger har jeg besvart, og er ganske irrelevant i flere sammenheng.

Jeg er ikke dommer.. Jeg dømmer ikke!

Jeg synes det er en ide som moralsk rett. Thats all..

Hvis du forsetter å ty med irrelevante spørsmål: Om han bør henges ut, hvis himmelen faller ned...

Dessverre..

Det kan jeg ikke svare på... ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Kall det hva du vil. Du må gjerne kritisere det norske samfunnet, så henger jeg meg på, men det du lirer av deg der henger ikke på greip. Å si at nordmenn ikke eier selvrespekt og ikke har egne meninger, er rett og slett ikke noe annet enn rassisme.

Dette er den andre gangen du anklager meg. "suk"

Hvis du mener det er rasistisk, så er Rappoter! knappen, fult tilgjengelig..

Jeg står for det jeg mener... :yes:

Les bare i en hvilken som helst norsk avis for noen år siden hvor dårlig psykriatrien er i Norge. Jeg har en kamerat som er psykolog som sier akkurat det samme. Og jeg har opplevd det på kroppen flere ganger på jobb.

Mennesker som går og prater med sykkelen sin, spytter vilt rundt seg, eller viser andre tegn på ustabilitet for deretter helt uprovosert begynne å prøve å slå ned helt tilfeldige forbipasserende og kaster alt de kommer over vilt rundt seg. Politiet kommer, kaster seg over dem, putter dem i jern. Neste dag er de tilbake på gata igjen.

Hvor mangen drap i Norge, i året, er relatert med en person med historie av mentalustabilitet?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Du får sjekke ordboken: Gapestokk....

Gapestokk er en stokk man setter fast hodene og armene til en person for spotte dem.

Dine argumenter:

Følser til foreldrene og søsken, stjeler epler osv?, ingen fremtid?, uskyldige dømt? imot vestlige prinsipp? 

8605849[/snapback]

Jeg har aldri sagt noe om søsken, stjele epler og ingen fremtid. Du legger ord i munnen min.

De siste to har jeg nevnt, og jeg mener fortsatt det spiller en rolle.

Å henge ut dømte kriminelle, fører bare til en ond spiral. Bare ta USA som et enksempel. Hvor mange pedofile er blitt banket opp, fått husene sine brent ned med dem selv i, og det som er verre er, bare fordi man offentlig opplyser om dømte pedofile og hvor de bor. Lokalbefolkningen tar saken i egne hender, og tar hevn. Om det er et slikt samfunn du vil bo i, gjerne for meg. Men ikke her i Norge.

Lenke til kommentar
Hvor mangen drap i Norge, i året, er relatert med en person med historie av mentaltustabilitet?

8605914[/snapback]

Ganske mange. Ta trikkedrapet i Oslo for et par år siden. Øksemordet i Stavanger omtrent på samme tid. Det er mange eksempler.

Lenke til kommentar
Hvor mangen drap i Norge, i året, er relatert med en person med historie av mentaltustabilitet?

8605914[/snapback]

Ganske mange. Ta trikkedrapet i Oslo for et par år siden. Øksemordet i Stavanger omtrent på samme tid. Det er mange eksempler.

8605964[/snapback]

Til og med i dette sammeheng:

Hva er galt med å henge ut fult bilder og navn til koko mannen på gaten?

Jeg vil føle meg tryggere å vite hvem som kan drepe meg midt i gaten..

Gjør ikke du det? Hvor relevant er spørsmålet rundt diskusjonen?

Lenke til kommentar

Heh. For å legitimere posten ytrer jeg først min prinsipielle uenighet med Vaio. Verken terror eller tvang mot media bør være verktøy i kampen for å opprettholde de verdier vi forfekter i Norge. Det er for primitivt, og høres litt ut som en 8. klassings forsøk på å løse en Lagrangelikning. Mulig det er enklere, men tror det vil skade oss på sikt.

Pkt 2. Beundrer standhaftigheten deres. Om jeg skulle demme en elv, og oppdaget at vannet fosset over det høyeste punktet i demningen min, ville jeg gått hjem ;)

Lenke til kommentar
Gapestokk er en stokk man setter fast hodene og armene til en person for spotte dem.

Dette viser kun lite forståelse mellom oss...

Jeg tro vi ligger litt ifra hverandre når det gjelder språknivået..

Jeg har aldri sagt noe om søsken, stjele epler og ingen fremtid. Du legger ord i munnen min.

Da får du lese din egne innlegg...

Hvor mange pedofile er blitt banket opp, fått husene sine brent ned med dem selv i, og det som er verre er, bare fordi man offentlig opplyser om dømte pedofile og hvor de bor. Lokalbefolkningen tar saken i egne hender, og tar hevn. Om det er et slikt samfunn du vil bo i, gjerne for meg. Men ikke her i Norge.

8605951[/snapback]

Slik kommentar har jeg hørt før... Alle er så positivt helt til pedofiltdømte, Jan, knipper på "rompa til søsteren din." Vips så sang fuglene en annen tone..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Heh. For å legitimere posten ytrer jeg først min prinsipielle uenighet med Vaio. Verken terror eller tvang mot media bør være verktøy i kampen for å opprettholde de verdier vi forfekter i Norge. Det er for primitivt, og høres litt ut som en 8. klassings forsøk på å løse en Lagrangelikning. Mulig det er enklere, men tror det vil skade oss på sikt.

Pkt 2. Beundrer standhaftigheten deres. Om jeg skulle demme en elv, og oppdaget at vannet fosset over det høyeste punktet i demningen min, ville jeg gått hjem  ;)

8606062[/snapback]

HAHA... Ikke et uforventet svar fra en med SV logo... :!:

Lenke til kommentar

Les avataren min en gang til. Du har i aller høyeste grad misforstått den.

Men, beundrer du virkelig de samfunn som tar i bruk slike metoder for å kontrollere en del av befolkningen ? Dette spenner vidt, men er i hovedsak svært primitive land (Afrika, Midtøsten...). Om vi gjennomfører, vil vi som folk være lykkeligere. Kanskje vil enkelte føle seg ørlite tryggere, men vi vil samtidig bli kaldere, kyniske, og miste den troen de fleste av oss har på mennesket. Om noen er byond rescue kan vi jo tross alt benytte "evig forvaring". Da slipper vi å ødelegge den naiviteten som tross alt gjør dette til verdens beste land å bo i.

Lenke til kommentar
Til og med i dette sammeheng:

Hva er galt med å henge ut fult bilder og navn til koko mannen på gaten?

Jeg vil føle meg tryggere å vite hvem som kan drepe meg midt i gaten..

Gjør ikke du det? Hvor relevant er spørsmålet rundt diskusjonen?

8605990[/snapback]

For det først å kalle en mentalt ustabil person koko er ikke akkurat særlig voksent gjort.

For det andre. Nei, jeg tror ikke jeg hadde følt meg tryggere, jeg tror jeg hadde følt meg mer utrygg og mistenkt mange som lignet denne personen.

Og jeg vil påstå spørsmålet er svært relevant. Det å henge ut en mentalt ustabil person er noe av det værste man kan gjøre. Mentalt syke personer sliter svært ofte med selvbildet, og paranoia, og det å henge dem ut vil forverre deres situasjon betraktelig. Slike personer trenger hjelp, ikke uthenging.

Slik kommentar har jeg hørt før...  Alle er så positivt helt til pedofiltdømte, Jan, knipper på "rompa til søsteren din." Vips så sang fuglene en annen tone..

8606070[/snapback]

Jeg har da aldri sagt at man skal la slike personer "roame" landet fritt. Og det at man ikke henger dem ut betyr ikke at man skal la dem gjøre som de vil.

Pedofilidømte trenger hverken kastrering, eller uthenging. Det de derimot trenger er kvalifisert personell som tar seg av dem og driver oppfølling. Og om personen ikke er i stand til å holde seg på rett spor, så er det beste å fjerne dem fra samfunnet helt, og la de sitte på psykriatrisk eller forvaring resten av livet. Ikke slippe dem løs i samfunnet, for deretter å gi dem et skilt hvor det står "kom og ta meg".

Tror du virkelig en morder/pedofil/volteksmann ikke er i stand til å myrde/overgripe/voldta bare fordi man har vist bildet deres i avisen? Det eneste det vil gjøre er å gjøre dem bitre, og ha enda en grunn for å fortsette. Eller gjøre dem til offer også.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Vel, vaio, du syter og klager fordi at folk blir irritert på deg.For å stoppe dette, kan ikke du komme med noen saklige argumenter? Helst også noen kilder som underbygger disse argumentene dine? Hva du har erfart gjennom dine mange reiser til andre kulturer og folkeslag, og det at du er flerkulturell driter vi egentlig i. Respekterer at du mener det du mener, men når du begynner å snakke nedlatende om folk som mener det motsatte må du forvente å svare for det.

Håper du tar utfordringen, og gir meg noen fine, saklige argumenter ;)

Lenke til kommentar
Vel, vaio, du syter og klager fordi at folk blir irritert på deg.For å stoppe dette, kan ikke du komme med noen saklige argumenter? Helst også noen kilder som underbygger disse argumentene dine? Hva du har erfart  gjennom dine mange reiser til andre kulturer og folkeslag, og det at du er flerkulturell driter vi egentlig i. Respekterer at du mener det du mener, men når du begynner å  snakke nedlatende om folk som mener det motsatte må du forvente å svare for det.

Håper du tar utfordringen, og gir meg noen fine, saklige argumenter  ;)

8606348[/snapback]

Føler meg som en FRP politiker... Hver gang en uhippi mening blir sagt, så fyre de fleste tilbake....

Klager jeg? Sakelige argumenter?

Jaså, jeg er blitt fornektet nå også, gruppe avisning... :!: :cry:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

:thumbup:

For det andre. Nei, jeg tror ikke jeg hadde følt meg tryggere, jeg tror jeg hadde følt meg mer utrygg og mistenkt mange som lignet denne personen.

Og jeg vil påstå spørsmålet er svært relevant. Det å henge ut en mentalt ustabil person er noe av det værste man kan gjøre. Mentalt syke personer sliter svært ofte med selvbildet, og paranoia, og det å henge dem ut vil forverre deres situasjon betraktelig. Slike personer trenger hjelp, ikke uthenging.

Helt enig...

De bør blir stengt inne i kokohuset...

Whats the problem?

Jeg har da aldri sagt at man skal la slike personer "roame" landet fritt. Og det at man ikke henger dem ut betyr ikke at man skal la dem gjøre som de vil.

Pedofilidømte trenger hverken kastrering, eller uthenging. Det de derimot trenger er kvalifisert personell som tar seg av dem og driver oppfølling. Og om personen ikke er i stand til å holde seg på rett spor, så er det beste å fjerne dem fra samfunnet helt, og la de sitte på psykriatrisk eller forvaring resten av livet. Ikke slippe dem løs i samfunnet, for deretter å gi dem et skilt hvor det står "kom og ta meg".

Tror du virkelig en morder/pedofil/volteksmann ikke er i stand til å myrde/overgripe/voldta bare fordi man har vist bildet deres i avisen? Det eneste det vil gjøre er å gjøre dem bitre, og ha enda en grunn for å fortsette. Eller gjøre dem til offer også.

8606299[/snapback]

Siden du har de mest glimrende ideene... Hvorfor sende vi ikke til deg da?

quota til den nyvalgte franske presidenten:

Sarkozy:

" Vi (den franske regjeringen) kan ikke hjelpe enhver form for tragedie, men vi kan oppfordre folk til å gjøre noe imot det"

Nettopp... Heng dem tørt....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...