Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Så motivet skal bestemme om man skal henges ut i media eller ikke? Igjen. Hvem er det som bestemmer om "motivet" kvalifiserer til uthenging? Som jeg skrev tidligere så er media omtrent så subjektive som det er mulig å bli. De har heller intet grunnlag for å avgjøre. Så om jeg plutselig bare klikker en dag og skyter vilt rundt meg helt uten grunn, så bør jeg ikke henges ut fordi drapet ikke hadde noe motiv? Men om jeg planlegger handlingen lang tid i forveien fordi jeg hater samfunnet jeg lever i, så bør jeg henges ut, fordi det var motivert? Den tankegang er litt for ensidig.. Vi har lover og regler i landet.. (Har du fått med deg det?) Det er regulering og bestemmelse på alt.. Media kan ikke trykke bilder og navn, uten poltitiets godkjennelse. Samme er det i USA. Saken er: Hvor langt kan man går før deres identiet blir offentlig gjort? Mitt svar: Når forbrytelsen er i en alvorlighets grad som: Motivert drap, Voldtekt osv... Du filosfere på kvalikasjoner på et motiv. Det er ikke saken i debatten, og problemet får en gruppe lagmann ta seg av... Jeg mener at: Norge må henge folk ut, hvis de begår alvorlige kriminaliteter... Barneheia, B-gjengen, Rasisme drapet i Oslo,terror.. osv.... JA! HENG DE UT.. Endret 13. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Så basically mener du at retten skal kunne idømme personer uthenging i media som en del av straffen? Da dukker det jo opp andre problemer igjen. Hva om media nekter å gjøre det? Skal man da lage en lov som tvinger dem til å gjøre det? Skjønner hvor du vil, men er ikke enig. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Så basically mener du at retten skal kunne idømme personer uthenging i media som en del av straffen? Jepp! Da dukker det jo opp andre problemer igjen. Hva om media nekter å gjøre det? Skal man da lage en lov som tvinger dem til å gjøre det? Skjønner hvor du vil, men er ikke enig. 8603201[/snapback] Media nekter? Hvis de kan lage en stor oppslag av Paris Hilton... (Du får tenke deg litt om) Enkelte ting trengs ikke tvang. (Its in the business) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 De som som fortjener å blir hengt ut... Har ikke noe fremtid.. (Men det er ikke nødvendigvis rett) Viser til politikere... Med skandaler osv... De kommer jo tilbake igjen og igjen.. 8602877[/snapback] Hva mener du? Mener du at de som blir hengt ut ikke har en fremtid, så det gjør ikke noe om de henges ut? Du tenker da tydeligvis ikke i det hele tatt på personene rundt han/hun som dømmes, gjør du? Heng bosset ut og foreldrene ut.. Spar andre..Så enkelt er det... Jeg dritter i hva de føler.. 8602877[/snapback] Nå bryter du snart retningslinjene. Hvorfor skal man straffe foreldrene til den/de som utfører ulovlige handlinger? Kom med et annet argument enn at du "dritter" i det. De lever bedre enn de fleste studentene i Bergen.. 8602877[/snapback] Dette tviler jeg sterkt på. Det har nok veldig mye å si hva du er dømt for, men jeg tror fortsatt ikke det er mange som lever bedre enn studentene i Bergen. Mange kunne blitt idømt lengre straffer, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Heng bosset ut og foreldrene ut.. Spar andre..Så enkelt er det... Jeg dritter i hva de føler.. Jeg er helt enig. Lillesøsteren gjorde en dårlig jobb med å oppdra storebroren, så selvfølgelig skal hun også kanskje få ødelagt livet sitt ... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Så basically mener du at retten skal kunne idømme personer uthenging i media som en del av straffen? Jepp! Da dukker det jo opp andre problemer igjen. Hva om media nekter å gjøre det? Skal man da lage en lov som tvinger dem til å gjøre det? Skjønner hvor du vil, men er ikke enig. 8603201[/snapback] Media nekter? Hvis de kan lage en stor oppslag av Paris Hilton... (Du får tenke deg litt om) Enkelte ting trengs ikke tvang. (Its in the business) 8603282[/snapback] Det er nok du som må tenke deg litt om er jeg redd. Det kan godt tenkes at media nekter. Om et tilfelle oppstår der media kan selge mer ved å påstå at personen er uskyldig dømt e.l. Det eneste media bryr seg om er å selge mest mulig, og uthenging av personer kan i enkelte tilfeller medføre boikott og dårligere salg, og det vet redaktørene iderlig vell. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Heng bosset ut og foreldrene ut.. Spar andre..Så enkelt er det... Jeg dritter i hva de føler.. Jeg er helt enig. Lillesøsteren gjorde en dårlig jobb med å oppdra storebroren, så selvfølgelig skal hun også kanskje få ødelagt livet sitt ... 8603382[/snapback] Det skrev jeg aldri... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det er nok du som må tenke deg litt om er jeg redd. Det kan godt tenkes at media nekter. Om et tilfelle oppstår der media kan selge mer ved å påstå at personen er uskyldig dømt e.l. Det eneste media bryr seg om er å selge mest mulig, og uthenging av personer kan i enkelte tilfeller medføre boikott og dårligere salg, og det vet redaktørene iderlig vell. 8603422[/snapback] Da er det enkelt: Plikt og bestemmelse.. (Men det er ikke debatten) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det er nok du som må tenke deg litt om er jeg redd. Det kan godt tenkes at media nekter. Om et tilfelle oppstår der media kan selge mer ved å påstå at personen er uskyldig dømt e.l. Det eneste media bryr seg om er å selge mest mulig, og uthenging av personer kan i enkelte tilfeller medføre boikott og dårligere salg, og det vet redaktørene iderlig vell. 8603422[/snapback] Da er det enkelt: Plikt og bestemmelse.. (Men det er ikke debatten) 8603492[/snapback] Uff. Skummel verden blir om man skal tillate domstoler å bestemme at media skal trykke/vise ting. Uansett vil noe slik være ganske horribelt å gjøre. Da kan man like gjerne innføre øye for øye tann for tann straff. Om en person har gjort noe så galt at hele samfunnet trenger å vite om det, er det bedre at personen tas bort fra samfunnet. Å henge dem ut offentlig vil for det første gå ut over langt flere enn personen selv, og for det andre gagner det ikke resten av samfunnet på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Uff. Skummel verden blir om man skal tillate domstoler å bestemme at media skal trykke/vise ting. Uansett vil noe slik være ganske horribelt å gjøre. Da kan man like gjerne innføre øye for øye tann for tann straff. Om en person har gjort noe så galt at hele samfunnet trenger å vite om det, er det bedre at personen tas bort fra samfunnet. Å henge dem ut offentlig vil for det første gå ut over langt flere enn personen selv, og for det andre gagner det ikke resten av samfunnet på noen som helst måte. 8603529[/snapback] Jeg tenkte meg om litt: Det er faktisk media sin plikt å melde forbrytere... Det er moralsk rett! Det er derfor vi har America most wanted osv... Kanskje "Norway most wanted?" Du må ikke stigmatisere ideen, fordi du mener at det kan skade flere. Det er ikke et realt syn på virkeligheten, fordi de som blir hengt ut, vil har begått en meget alvorlige kriminalitet! Engang til: Jeg er for, at i Norge, bør henge ut NAVN OG BILDER av personer som begår alvorlige forbrytelser; Voldtekt, Rasistisk motivert drap, Motivert drap, terrorisme osv... Jeg er ikke for å henge ut folk som stjal et eple... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hva skjer hvis noen blir uskyldig dømt og hengt ut? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hva skjer hvis noen blir uskyldig dømt og hengt ut? 8603814[/snapback] Jeg har tillit til dagens rettsystem, og mener at justismord er meget usannsynlig. Endret 13. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hva skjer hvis noen blir uskyldig dømt og hengt ut? 8603814[/snapback] Jeg har tillit til dagens rettsystem, og mener at justismord er meget usannsynlig. 8603902[/snapback] Du ser verden gjennom barneøyne ;-) Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hva skjer hvis noen blir uskyldig dømt og hengt ut? 8603814[/snapback] Jeg har tillit til dagens rettsystem, og mener at justismord er meget usannsynlig. 8603902[/snapback] Du ser verden gjennom barneøyne ;-) 8603937[/snapback] Slutt å anklag meg uten bevis... Jeg ser verden med bredperspektivt, åpent og kritisk. Jeg har vært i flere land, oppleved flere kulturer, og er flerkulturelt meg selv. Jeg, som person, er mer kultur/menings nøytralt enn ola normann. Dagens "CSI" er meget til å stole på... Ingen blir anklaget uten tilstrekkelig bevis. Aktoren vil ikke engang ta saken.... Endret 14. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Personlig trur jeg det er større fare for gjentagelse om man blir ofentliggot i media. Hvis man blir heng ut i media for noe man har gjort så vil det nesten være umulig og komme tilbake til samfundet igjen om man vil det. Siden man ikke kan bli en av mengden igjen og altid vill ha folk seende på seg med stygge blikk så er det jo ingen grunn til og rette ppå livet sitt, man kan o ikke få ett ordentlig liv uansett. Dermed er det mye mer sansynelig at personen vil fortsette i den gammle tralten siden han ikke har no annet valg uansett siden samfundet aldri vil tilgi han. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Slutt å anklag meg uten bevis... Jeg ser verden med bredperspektivt, åpent og kritisk.Jeg har vært i flere land, oppleved flere kulturer, og er flerkulturelt meg selv. Jeg, som person, er mer kultur/menings neutralt enn ola normann. Hah. Dette fra samme personen som sa Dømt pedofil bør kasteres... Da mener jeg at tissen skjært av + Hormon behandling. 8598451[/snapback] og For min del: HENG DE TØRT.. også de inkompetente foreldrene deres... 8601872[/snapback] Dagens "CSI" er meget til å stole på... Ingen blir anklaget uten tilstrekkelig bevis. Aktoren vil ikke engang ta saken.... 8603966[/snapback] Historien har _alltid_ bevist at selv om man tror at mal gjør alt rett, vil man alltid senere gjøre ting bedre og oppdage ting som er blitt gjort feil tidligere. Og selv om endel teknisk bevisførsel er mye bedre i dag enn det det har vært tidligere, finnes det alltid mulighet for feil. Bare tenk på hvordan man avgjør om en person er mentalt forstyrret, eller ikke. Dette gjøres ene og alene på grunnlag av psykologers uttalelser på hva de tror, bassert på teorier. Det finnes ingen fysiske tester man kan utføre for å bestemme om en person er mentalt ubalansert, eller var det i gjerningsøyeblikket. Det er fortsatt fullstendig mulig for jurier og dommere å ta feil. Det vil aldri kunne unngås 100% Endret 13. mai 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Slutt å anklag meg uten bevis... Jeg ser verden med bredperspektivt, åpent og kritisk.Jeg har vært i flere land, oppleved flere kulturer, og er flerkulturelt meg selv. Jeg, som person, er mer kultur/menings neutralt enn ola normann. Hah. Dette fra samme personen som sa Dømt pedofil bør kasteres... Da mener jeg at tissen skjært av + Hormon behandling. 8598451[/snapback] og For min del: HENG DE TØRT.. også de inkompetente foreldrene deres... 8601872[/snapback] "Du ser flisen hos din bro, men ikke bjelken hos deg selv" Du som sårt kritisere mot gapestokk... Vel.... ser at du desperat setter meg på et.... Er ikke pinlig for deg? Jeg gjenta: Jeg har vært i flere land, oppleved flere kulturer, og er flerkulturelt meg selv. Jeg, som person, er mer kultur/menings neutralt enn ola normann. Derfor har jeg heller ikke den hippimoral til ola normann. De fleste normenn, eier ikke selv selvrespekt, de eier ikke egne tanker, egne meninger, til og med kritikk. De fleste skal være så forbaskete positivt og populær orientert.. Dessverre.. Når den lille boblen dere lever i, sprekker, kommer virkeligheten brått. Er Norge forbredet for det? Nei! Fordi folk som De.. Har holdt Norge i et naivt nivå med dumsnill moral! Det finnes ingen fysiske tester man kan utføre for å bestemme om en person er mentalt ubalansert, eller var det i gjerningsøyeblikket.Det er fortsatt fullstendig mulig for jurier og dommere å ta feil. Det vil aldri kunne unngås 100% 8604617[/snapback] Den dere biter jeg ikke på... Det er altfor mangen sinnsyke gjerningsøyeblikk.... Er drapet motivert/kaldblodig, så er mann drapsmann... Akkurat i dette tilfellet kan det ikke være mer enn svart og hvit! Endret 14. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) "Du ser flisen hos din bro, men ikke bjelken hos deg selv"Du som sårt kritisere mot gapestokk... Vel.... ser at du desperat setter meg på et.... Er ikke pinlig for deg? hehe. Setter da ingen i gapestokk. Påpeker bare at dine poster ikke helt henger sammen. Og du, det er stor forskjell på å quote hva noen har sagt på et forum, og å henge ut kriminelle i media. Hvordan du klarer å trekke en sammenligning der skjønner ikke jeg. Jeg prøver ikke desperat å gjøre noe som helst. Jeg diskuterer. Ser du ikke forskjellen er det vel heller pinlig for deg. Jeg gjenta:Jeg har vært i flere land, oppleved flere kulturer, og er flerkulturelt meg selv. Jeg, som person, er mer kultur/menings neutralt enn ola normann. Derfor har jeg heller ikke den hippimoral til ola normann. De fleste normenn, eier ikke selv selvrespekt, de eier ikke egne tanker, egne meninger, til og med kritikk. De fleste skal være så forbaskete positivt og populær orientert.. Dessverre.. Når den lille boblen dere lever i sprekker, kommer virkeligheten brått. Er Norge forbredet til det? Nei! Fordi folk som De.. Har holdt Norge i et naivt nivå med dumsnill moral! 8605226[/snapback] Jeg gremmes. Du synker faktisk så lavt at du må ty til rasistiske utsagn for å forsvare det du har sagt. Den dere biter jeg ikke på... Det er altfor mangen sinnsyke gjerningsøyeblikk....Er drapet motivert/kaldblodig, så er mann drapsmann... Akkurat i dette tilfellet kan det ikke være mer enn svart og hvit! 8605226[/snapback] Ja. La oss legge ned alle psykriatriske institusjoner og kaste alle drapsmenn i fengsel, og vente på at de henger seg selv. Og forresten, jeg er kun halvt norsk selv, og syns også mye er galt her i Norge. Men jeg hever meg langt over slike tøvete utsagn som du kommer med her. Sorry, men jeg klarer bare ikke ta det du sier seriøst lenger. Endret 13. mai 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg gjenta:Jeg har vært i flere land, oppleved flere kulturer, og er flerkulturelt meg selv. Jeg, som person, er mer kultur/menings neutralt enn ola normann. Derfor har jeg heller ikke den hippimoral til ola normann. 8605226[/snapback] Hva har det egentlig med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Jeg prøver ikke desperat å gjøre noe som helst. Jeg diskuterer. Ser du ikke forskjellen er det vel heller pinlig for deg. Nekt så mye som du kan... prinsippet er det samme... Det du quota er ikke en diskusjon.... Ja pinlig for deg.. Jeg gjenta:Jeg har vært i flere land, oppleved flere kulturer, og er flerkulturelt meg selv. Jeg, som person, er mer kultur/menings neutralt enn ola normann. Derfor har jeg heller ikke den hippimoral til ola normann. De fleste normenn, eier ikke selv selvrespekt, de eier ikke egne tanker, egne meninger, til og med kritikk. De fleste skal være så forbaskete positivt og populær orientert.. Dessverre.. Når den lille boblen dere lever i sprekker, kommer virkeligheten brått. Er Norge forbredet til det? Nei! Fordi folk som De.. Har holdt Norge i et naivt nivå med dumsnill moral! 8605226[/snapback] Jeg gremmes. Du synker faktisk så lavt at du må ty til rasistiske utsagn for å forsvare det du har sagt. Rasisme? Det er en kulturkritikk. pinlig? (Tro vi stopper her) Ellers blir det bare rakettangrep.... frem og tilbake.. Ja. La oss legge ned alle psykriatriske institusjoner og kaste alle drapsmenn i fengsel, og vente på at de henger seg selv. Og forresten, jeg er kun halvt norsk selv, og syns også mye er galt her i Norge. Men jeg hever meg langt over slike tøvete utsagn som du kommer med her. 8605364[/snapback] Altfor mangen sinnsyke gjerningsøyeblikk...... De som er sinnsyke er først og fremst ikke på gaten.. Sorry, men jeg klarer bare ikke ta det du sier seriøst lenger. Når du ser at dine argumenter ikke holder mål, eller at de består bare av naivt, dumsnill mening... Selvfølgelig må du bruke et eller annet triks for å hoppe av.. Endret 13. mai 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå